7 wskazówek jak być przedsiębiorczą na LinkedIn

Potencjał mediów społecznościowych jest ogromny, szczególnym miejscem dla przedsiębiorczyń i przedsiębiorców jest LinkedIn - portal profesjonalny, dzięki któremu możemy budować swoją markę osobistą, a co za tym idzie sprzedawać swoje produkty czy usługi. Dzisiaj skupimy się na najbardziej podstawowych i najważniejszych zasadach na tym portalu społecznościowym
[:pl]maxim-ilyahov-0aRycsfH57A-unsplash[:]

1. Dobry biogram to podstawa

Napisz kilka słów o sobie, o tym czym się zajmujesz i dlaczego. Opowiedz historię, masz 2 000 znaków i możesz zaszaleć. Miej na uwadze, że to Twoja wizytówka, te kilka zdań sprawi czy ktoś będzie chciał mieć Cię w swoim gronie kontaktów. Społeczność LinkedIn mocno dba o swoje kontakty, dlatego Twoje bio i to, w jaki sposób zadbasz o profil, będzie działało na Twoją korzyść.

2. Nawiązuj kontakty

Zaglądaj do zakładki “Moja sieć” znajdziesz tam osoby ze swojego otoczenia, które możesz znać. Algorytm podpowiada, kogo warto dodać do sieci na podstawie: branży, wykształcenia, projektów, w jakich brałaś udział, rekomenduje wydarzenia, na które warto zajrzeć i profile biznesowe, jakie mogą znaleźć się w zasięgu Twoich zainteresowań.

3. Publikuj regularnie

Dziel się swoją wiedzą i doświadczeniem, w ten sposób pokazujesz swoją eksperckość i staniesz się bardziej konkurencyjna na rynku. Pokaż, że masz coś do powiedzenia i umiesz chwalić się swoimi nowymi projektami. Dzięki będzie łatwiej znaleźć partnerów biznesowych. Do odważnych świat należy!

4. Włączaj się w dyskusje

Na LinkedInie możesz wyszukiwać tematy po tagach, możesz też przeglądać swoją tablicę i włączać się w rozmowy, które Cię interesują. Nie bój się dzielić swoją opinią i historiami. Dla nieśmiałych rada: dobrym początkiem będą reakcje, LinkedIn fajnie spersonalizował reakcje, aby stały się bardziej profesjonalne, więc warto z nich skorzystać.

5. Opowiadaj o swoich produktach i włączaj swoją społeczność

Jesteś w profesjonalnym gronie, więc nie bój się prosić o rady. Poza pomocą kolejne osoby Cię zapamiętają, poznają i może będą chciały wspierać Twoje działania. Minimalne zaangażowanie jak komentarz pozwoli Ci zadbać o relacje.

6. Poproś o rekomendacje i potwierdzenia umiejętności

Swoje działania dokumentuj na swoim profilu i zachęcaj osoby współpracujące do wrzucenia rekomendacji, to wzmocni Twoją markę i jest to idealne potwierdzenie Twoich umiejętności jako przedsiębiorczyni.

7. Bądź na czasie

Obserwuj profile, które opowiadają o nowościach na LinkedIn. Ostatnio coraz bardziej popularne są Stories, więc warto skorzystać i zobaczyć czy ta forma będzie przynosić wyznaczone cele. Pamiętaj, że podobnie jak na Instagramie Twoje historie będą widoczne na profilu przez 24 godziny.

Dla tych, którzy szkolą (ale nie tylko), świetną opcją są coraz bardziej rozwijające formy live’ów. Największe firmy na świecie właśnie LinkedInowe live wybrały do promowania swoich ekspertów, podpatruj duże profile i inspiruj się nimi.

 

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Business Mixer 20.02.2025.
20.02.2025. BUSINESS MIXER. Dołącz do naszego wirtualnego spotkania networkingowego i...
Cena:
123.00 
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Roczne członkostwo w Klubie Black Swan Prestige
Klub Black Swan Prestige to ekskluzywna społeczność doświadczonych kobiet sukcesu,...
Cena:
3,900.00  dla rok
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
#37 Wieczór Be the Change
07.03.2025 | godz. 18.30 Szukasz inspiracji do działania i rozwoju?...
Cena:
199.00 
Wydarzenia
92. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
21.02.2025; godz.9.00 Zacznij dzień w inspirującym gronie przedsiębiorczych kobiet! Śniadanie...
Cena:
159.00 
Produkt cyfrowy
Opłata wpisowa - program Next 2024/2025
Opłata wpisowa dla Uczestniczek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji. Program...
Cena:
865.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek - kontynuacja NEXT
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
480.00 
Polecamy przeczytać:
Chciałabym pokazać córce, że warto postawić na siebie
Odejście z pracy etatowej jest wyjściem z naszej strefy komfortu, ale dla wielu kobiet to jedyne wyjście. Rozmawiamy z Katarzyną Hummel - Wirtualną Asystentką.
4 podcasty dla odważnych przedsiębiorczyń
Przedsiębiorczyni nigdy nie ma dużo czasu, ale za to ciągle czuje głód wiedzy. Jak to połączyć? Oczywiście słuchając podcastów. Jakich? Zapytaliśmy o to uczestniczki Programu Biznes w Kobiecych Rękach!
Wiedza jest kluczem, czyli najpierw poznaj potem stosuj
Korzystanie z nowych technologii przez kobiety. Kto lepiej radzi sobie z nowinkami cyfryzacji i kto lepiej je wdraża do aktualnych systemów? A także co oznacza prowadzenie firmy społecznie odpowiedzialnej? Odpowiedziami na te pytania podzieliła się z nami Joanna Szostek, właścicielka firmy Bristles, partner XVIII Konferencji SPK "Jak korzystać z technologii w biznesie".
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty