Dobra rekomendacja na LinkedIn - napisz ją z mentorkami SPK

Sekcja poleceń na LinkedIn to miejsce, w którym możesz powiedzieć o kimś dobrze i istnieje duża szansa, że osoba ta odwdzięczy Ci się tym samym.
NPA_1586

Potrzebujesz rekomendacji, które pokażą innym, jak się z Tobą pracuje? Wykorzystaj zasadę wzajemności i najpierw sama udziel rekomendacji innym! Jak zrobić to dobrze? Podpowiadają aktywne na portalu LinkedIn mentorki  i członkinie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.

 

Odnieś się do swoich doświadczeń

Aby udzielić rekomendacji innej osobie na LinkedIn, najpierw musimy wybrać z listy relację zawodową, która nas z nią łączyła (bądź łączy). Dzięki temu rekomendacje mają szansę być prawdziwsze i łatwiejsze do zweryfikowania.

Opisz dokładnie Twój związek z rekomendowaną osobą. Opisz jak wyglądało korzystanie z usługi / produktu. Podpieraj się własnymi przykładami. Jasno pokazuj korzyści. Bądź wiarygodny. Unikaj zbędnego „lania wody”/ Joanna Tomala

Opisać kiedy współpracowaliśmy, jaki to był projekt, w jaki sposób przebiegała współpraca. Wymienić, za co cenimy oraz silne strony osoby, której udzielamy rekomendacji./ Anita Gołębiewska

Dobra rekomendacja opisuje czas, rodzaj relacji oraz jej efekty biznesowe. Jest przygotowana, tak by pokazać innym potencjalnym klientom, jaką wartość wniesie dla nich skorzystanie z usług danej osoby./ Kaja Prystupa-Rządca

 

Kto pyta, nie błądzi

Kiedy ktoś poprosi Cię o napisanie rekomendacji a Ty nie będziesz pewna, co w niej zamieścić, nie bój się po prostu zapytać, co może przynieść tej osobie największą wartość.

Naprawdę dobra rekomendacja to taka, która służy osobie, której ją piszemy. Dlatego warto spytać: “Chciałam napisać Ci rekomendacje. Co jest dla Ciebie szczególnie ważne?” / Barbara Gruszecka

Zgodnie z prawdą wynikającą z doświadczenia w pracy/współpracy z daną osobą. Im bardziej konkretnie tym lepiej. Oczywiście wszystko zależy od tego, w jaki sposób ktoś nas o taką rekomendację poprosi. Proszę zobaczyć na moim profilu – mam wg mnie bardzo dobre rekomendacje./ Sylwia Petryna

Ważne, aby nie była to szablonowa rekomendacja, ale mówiła faktycznie o tej osobie, dla której dajemy rekomendacje. Powinna zawierać osobiste doświadczenia np. z pracy z tą osobą, wykazując jej pozytywne cechy, które mogą zachęcić innych do współpracy z nią./ Timea Balajcza

 

 

Postaw na autentyczność

Dobra rekomendacja powinna być autentyczna i konkretna. Jeśli doceniasz współpracę z kimś, napisz, co sprawia, że współpraca z daną osobą jest godna polecenia./ Diana Żochowska

Płynącą z serca i na podstawie doświadczeń ze współpracy, pokazując człowieka, a nie tylko jego wiedzę./ Justyna Skorupska

Szczerość to podstawa. Jeśli życzysz komuś rozwoju jego biznesu to zastanów się, jaka jego kompetencja najbardziej wsparła Waszą współpracę i opisz ją./ Marta Gadzińska

Przede wszystkim unikać wyświechtanych zwrotów i wodolejstwa, które brzmią, jak Copy-paste. Dobra rekomendacja to taka, w której dzielimy się z innymi swoimi prawdziwymi pozytywnymi doświadczeniami./ Małgorzata Kwiecień 

 

Na koniec zapamiętaj

O rekomendacje (zarówno te udzielane Tobie, jak i te, których Ty udzielisz innym) warto dbać na bieżąco i nie czekać z tym do momentu, w którym będą one faktycznie potrzebne. Zabierając się do tego warto pamiętać, że jeśli zrobimy to od niechcenia, bardzo łatwo będzie można to zauważyć podczas czytania takiej rekomendacji.

Trzeba na to poświęcić nieco czasu, przemyśleć to, w jakim świetle chcemy kogoś pokazać./ Kasia Barańska

 

Swoją wiedzą i doświadczeniem podzieliły się członkinie i mentorki Sieci Przedsiębiorczych Kobiet (kolejność alfabetyczna): 

 

 

 

Autorki są mentorkami w Klubie Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, który jest realizowany w ramach programu Biznes w Kobiecych Rękach finansowanego przez Citi Foundation i Fundację Citi Handlowy.

 

Chcesz zdobywać wiedzę i doświadczenie razem z nami? Zostań członkinią Sieci Przedsiębiorczych Kobiet!

Sprawdź, jak możesz zostać członkinią Sieci Przedsiębiorczych i jakie korzyści na Ciebie czekają w naszej Sieci. Jeśli i Ty szukasz możliwości promowania Twojego biznesu  – sprawdź nasz format Business Mixer.   

 

 

 

 

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Jak mówić o sobie dobrze A. Więcka
Kobiety zabierają publicznie głos dwa razy rzadziej niż mężczyźni. Nie...
Cena:
50.00 
90. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
08.11.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Niezniszczalne - K. Ratajczyk
Potrzebujesz inspiracji i motywacji do działania? Niezniszczalne to 11 wywiadów...
Cena:
50.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Produkt cyfrowy
Opłata wpisowa - program Next 2024/2025
Opłata wpisowa dla Uczestniczek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji. Program...
Cena:
865.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek - kontynuacja NEXT
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
480.00 
Wydarzenia
90. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
08.11.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online Klubu Mentorek 2024/2025 - nowe Mentorki
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji i...
Cena:
3,075.00 
Polecamy przeczytać:
Izabela Zawisza, laureatka XI edycji konkursu Innowatora Mazowsza
Przeczytaj wywiad z Izabelą Zawiszą, laureatką konkursu Innowator Mazowsza. Dowiedź się, czym są innowacje dla Izabeli i jak nagroda wpłynęła na jej biznes.
Czy kobiety w biznesie mają pod górkę?
Ekspert mężczyzna będzie uważał, że jest świetny, niezależnie, czy ma coś do powiedzenia, czy nie. Kobiety, niestety, przeciwnie. Mogą wiedzieć trzy razy więcej, ale będą się obawiać, że dostaną jedno pytanie, na które nie będą znać odpowiedzi. W psychologii to się nazywa syndromem oszusta – uważam, że miejsce, w którym jestem to nie moja zasługa, nie moja praca, tylko przypadek, szczęście i to się zaraz wyda - Przeczytaj wywiad z Danutą Rolinger-Bednarską, właścicielką butikowej agencji Roliger PR, Mentorką Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Cztery różne kobiety. Cztery historie. Cztery punkty widzenia
Każda z nas jest autorką swojej własnej wyjątkowej historii. 150 osób przyszło by posłuchać historii o punktach zwrotnych w życiu czterech kobiet: Izabeli Krawczyk, Małgorzaty Tchorzewskiej, Agnieszki Stefaniuk i Agnieszki Koryckiej - zwyciężczyń konkursu „Be the change. Tell Your Story. Inspire Others”
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty