Dobra rekomendacja na LinkedIn - napisz ją z mentorkami SPK

Sekcja poleceń na LinkedIn to miejsce, w którym możesz powiedzieć o kimś dobrze i istnieje duża szansa, że osoba ta odwdzięczy Ci się tym samym.
NPA_1586

Potrzebujesz rekomendacji, które pokażą innym, jak się z Tobą pracuje? Wykorzystaj zasadę wzajemności i najpierw sama udziel rekomendacji innym! Jak zrobić to dobrze? Podpowiadają aktywne na portalu LinkedIn mentorki  i członkinie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.

 

Odnieś się do swoich doświadczeń

Aby udzielić rekomendacji innej osobie na LinkedIn, najpierw musimy wybrać z listy relację zawodową, która nas z nią łączyła (bądź łączy). Dzięki temu rekomendacje mają szansę być prawdziwsze i łatwiejsze do zweryfikowania.

Opisz dokładnie Twój związek z rekomendowaną osobą. Opisz jak wyglądało korzystanie z usługi / produktu. Podpieraj się własnymi przykładami. Jasno pokazuj korzyści. Bądź wiarygodny. Unikaj zbędnego „lania wody”/ Joanna Tomala

Opisać kiedy współpracowaliśmy, jaki to był projekt, w jaki sposób przebiegała współpraca. Wymienić, za co cenimy oraz silne strony osoby, której udzielamy rekomendacji./ Anita Gołębiewska

Dobra rekomendacja opisuje czas, rodzaj relacji oraz jej efekty biznesowe. Jest przygotowana, tak by pokazać innym potencjalnym klientom, jaką wartość wniesie dla nich skorzystanie z usług danej osoby./ Kaja Prystupa-Rządca

 

Kto pyta, nie błądzi

Kiedy ktoś poprosi Cię o napisanie rekomendacji a Ty nie będziesz pewna, co w niej zamieścić, nie bój się po prostu zapytać, co może przynieść tej osobie największą wartość.

Naprawdę dobra rekomendacja to taka, która służy osobie, której ją piszemy. Dlatego warto spytać: “Chciałam napisać Ci rekomendacje. Co jest dla Ciebie szczególnie ważne?” / Barbara Gruszecka

Zgodnie z prawdą wynikającą z doświadczenia w pracy/współpracy z daną osobą. Im bardziej konkretnie tym lepiej. Oczywiście wszystko zależy od tego, w jaki sposób ktoś nas o taką rekomendację poprosi. Proszę zobaczyć na moim profilu – mam wg mnie bardzo dobre rekomendacje./ Sylwia Petryna

Ważne, aby nie była to szablonowa rekomendacja, ale mówiła faktycznie o tej osobie, dla której dajemy rekomendacje. Powinna zawierać osobiste doświadczenia np. z pracy z tą osobą, wykazując jej pozytywne cechy, które mogą zachęcić innych do współpracy z nią./ Timea Balajcza

 

 

Postaw na autentyczność

Dobra rekomendacja powinna być autentyczna i konkretna. Jeśli doceniasz współpracę z kimś, napisz, co sprawia, że współpraca z daną osobą jest godna polecenia./ Diana Żochowska

Płynącą z serca i na podstawie doświadczeń ze współpracy, pokazując człowieka, a nie tylko jego wiedzę./ Justyna Skorupska

Szczerość to podstawa. Jeśli życzysz komuś rozwoju jego biznesu to zastanów się, jaka jego kompetencja najbardziej wsparła Waszą współpracę i opisz ją./ Marta Gadzińska

Przede wszystkim unikać wyświechtanych zwrotów i wodolejstwa, które brzmią, jak Copy-paste. Dobra rekomendacja to taka, w której dzielimy się z innymi swoimi prawdziwymi pozytywnymi doświadczeniami./ Małgorzata Kwiecień 

 

Na koniec zapamiętaj

O rekomendacje (zarówno te udzielane Tobie, jak i te, których Ty udzielisz innym) warto dbać na bieżąco i nie czekać z tym do momentu, w którym będą one faktycznie potrzebne. Zabierając się do tego warto pamiętać, że jeśli zrobimy to od niechcenia, bardzo łatwo będzie można to zauważyć podczas czytania takiej rekomendacji.

Trzeba na to poświęcić nieco czasu, przemyśleć to, w jakim świetle chcemy kogoś pokazać./ Kasia Barańska

 

Swoją wiedzą i doświadczeniem podzieliły się członkinie i mentorki Sieci Przedsiębiorczych Kobiet (kolejność alfabetyczna): 

 

 

 

Autorki są mentorkami w Klubie Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, który jest realizowany w ramach programu Biznes w Kobiecych Rękach finansowanego przez Citi Foundation i Fundację Citi Handlowy.

 

Chcesz zdobywać wiedzę i doświadczenie razem z nami? Zostań członkinią Sieci Przedsiębiorczych Kobiet!

Sprawdź, jak możesz zostać członkinią Sieci Przedsiębiorczych i jakie korzyści na Ciebie czekają w naszej Sieci. Jeśli i Ty szukasz możliwości promowania Twojego biznesu  – sprawdź nasz format Business Mixer.   

 

 

 

 

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Roczne członkostwo w Klubie Black Swan Prestige
Klub Black Swan Prestige to ekskluzywna społeczność doświadczonych kobiet sukcesu,...
Cena:
3,900.00  dla rok
#37 Wieczór Be the Change
07.03.2025 | godz. 18.30  Przyjdź na Be the Change. To...
Cena:
199.00 
Jak mówić o sobie dobrze A. Więcka
Kobiety zabierają publicznie głos dwa razy rzadziej niż mężczyźni. Nie...
Cena:
50.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
Spotkanie Klubu Mentorek - Winomalowanie. Kreatywny wieczór przy winie
10.04.2025 (czwartek). Zapraszamy  na wyjątkowe spotkanie, które łączy w sobie...
Cena:
59.00 
Wydarzenia
93. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
04.04.2025; godz.9.00 Zacznij dzień w inspirującym gronie przedsiębiorczych kobiet! Śniadanie...
Cena:
159.00 
Wydarzenia
XXII Konferencja Be Future Ready
21.05.2025. XXII Konferencja Be Future Ready. Odkryj, jak technologia, networking...
Cena:
445.00 560.00 

Wybierz opcje This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

Wydarzenia
#37 Wieczór Be the Change
07.03.2025 | godz. 18.30  Przyjdź na Be the Change. To...
Cena:
199.00 
Polecamy przeczytać:
Jak znaleźć pierwszych klientów i budować z nimi dobre relacje?
Dla przedsiębiorczych kobiet, które często muszą balansować między różnymi rolami życiowymi, efektywne zarządzanie relacjami z klientami może być kluczem do osiągnięcia stabilności i rozwoju biznesu. Poznaj praktyczne wskazówki uczestniczek programu Biznes w Kobiecych Rękach i dowiedz się, jak zdobyć pierwszych klientów oraz jak pielęgnować te relacje, aby przynosiły obopólne korzyści i wspierały rozwój Twojej firmy.
Przedsiębiorcza kobieta na Linkedin - projekty
Chcesz dodać projekt do swojego konta na Linkedin? Podpowiemy Ci krok po kroku, jak to zrobić!
Nie masz czasu na naukę? Sprawdź 6 kanałów na Youtube
Chcesz się rozwijać i uczyć nowych rzeczy, ale Twój czas i energię pochłania już praca i rodzina? Też tak mamy i dlatego postanowiłyśmy przygotować listę 6 ciekawych kanałów na Youtube, gdzie znajdziesz przydatne materiały, które pomogą Ci rozwijać siebie i swoją firmę.
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty