Ułatwienia dostępu

Dobra rekomendacja na LinkedIn - napisz ją z mentorkami SPK

Sekcja poleceń na LinkedIn to miejsce, w którym możesz powiedzieć o kimś dobrze i istnieje duża szansa, że osoba ta odwdzięczy Ci się tym samym.
NPA_1586

Potrzebujesz rekomendacji, które pokażą innym, jak się z Tobą pracuje? Wykorzystaj zasadę wzajemności i najpierw sama udziel rekomendacji innym! Jak zrobić to dobrze? Podpowiadają aktywne na portalu LinkedIn mentorki  i członkinie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.

 

Odnieś się do swoich doświadczeń

Aby udzielić rekomendacji innej osobie na LinkedIn, najpierw musimy wybrać z listy relację zawodową, która nas z nią łączyła (bądź łączy). Dzięki temu rekomendacje mają szansę być prawdziwsze i łatwiejsze do zweryfikowania.

Opisz dokładnie Twój związek z rekomendowaną osobą. Opisz jak wyglądało korzystanie z usługi / produktu. Podpieraj się własnymi przykładami. Jasno pokazuj korzyści. Bądź wiarygodny. Unikaj zbędnego „lania wody”/ Joanna Tomala

Opisać kiedy współpracowaliśmy, jaki to był projekt, w jaki sposób przebiegała współpraca. Wymienić, za co cenimy oraz silne strony osoby, której udzielamy rekomendacji./ Anita Gołębiewska

Dobra rekomendacja opisuje czas, rodzaj relacji oraz jej efekty biznesowe. Jest przygotowana, tak by pokazać innym potencjalnym klientom, jaką wartość wniesie dla nich skorzystanie z usług danej osoby./ Kaja Prystupa-Rządca

 

Kto pyta, nie błądzi

Kiedy ktoś poprosi Cię o napisanie rekomendacji a Ty nie będziesz pewna, co w niej zamieścić, nie bój się po prostu zapytać, co może przynieść tej osobie największą wartość.

Naprawdę dobra rekomendacja to taka, która służy osobie, której ją piszemy. Dlatego warto spytać: “Chciałam napisać Ci rekomendacje. Co jest dla Ciebie szczególnie ważne?” / Barbara Gruszecka

Zgodnie z prawdą wynikającą z doświadczenia w pracy/współpracy z daną osobą. Im bardziej konkretnie tym lepiej. Oczywiście wszystko zależy od tego, w jaki sposób ktoś nas o taką rekomendację poprosi. Proszę zobaczyć na moim profilu – mam wg mnie bardzo dobre rekomendacje./ Sylwia Petryna

Ważne, aby nie była to szablonowa rekomendacja, ale mówiła faktycznie o tej osobie, dla której dajemy rekomendacje. Powinna zawierać osobiste doświadczenia np. z pracy z tą osobą, wykazując jej pozytywne cechy, które mogą zachęcić innych do współpracy z nią./ Timea Balajcza

 

 

Postaw na autentyczność

Dobra rekomendacja powinna być autentyczna i konkretna. Jeśli doceniasz współpracę z kimś, napisz, co sprawia, że współpraca z daną osobą jest godna polecenia./ Diana Żochowska

Płynącą z serca i na podstawie doświadczeń ze współpracy, pokazując człowieka, a nie tylko jego wiedzę./ Justyna Skorupska

Szczerość to podstawa. Jeśli życzysz komuś rozwoju jego biznesu to zastanów się, jaka jego kompetencja najbardziej wsparła Waszą współpracę i opisz ją./ Marta Gadzińska

Przede wszystkim unikać wyświechtanych zwrotów i wodolejstwa, które brzmią, jak Copy-paste. Dobra rekomendacja to taka, w której dzielimy się z innymi swoimi prawdziwymi pozytywnymi doświadczeniami./ Małgorzata Kwiecień 

 

Na koniec zapamiętaj

O rekomendacje (zarówno te udzielane Tobie, jak i te, których Ty udzielisz innym) warto dbać na bieżąco i nie czekać z tym do momentu, w którym będą one faktycznie potrzebne. Zabierając się do tego warto pamiętać, że jeśli zrobimy to od niechcenia, bardzo łatwo będzie można to zauważyć podczas czytania takiej rekomendacji.

Trzeba na to poświęcić nieco czasu, przemyśleć to, w jakim świetle chcemy kogoś pokazać./ Kasia Barańska

 

Swoją wiedzą i doświadczeniem podzieliły się członkinie i mentorki Sieci Przedsiębiorczych Kobiet (kolejność alfabetyczna): 

 

 

 

Autorki są mentorkami w Klubie Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, który jest realizowany w ramach programu Biznes w Kobiecych Rękach finansowanego przez Citi Foundation i Fundację Citi Handlowy.

 

Chcesz zdobywać wiedzę i doświadczenie razem z nami? Zostań członkinią Sieci Przedsiębiorczych Kobiet!

Sprawdź, jak możesz zostać członkinią Sieci Przedsiębiorczych i jakie korzyści na Ciebie czekają w naszej Sieci. Jeśli i Ty szukasz możliwości promowania Twojego biznesu  – sprawdź nasz format Business Mixer.   

 

 

 

 

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Jak mówić o sobie dobrze A. Więcka
Kobiety zabierają publicznie głos dwa razy rzadziej niż mężczyźni. Nie...
Cena:
50.00 
Business Mixer 20.11.2025
20.11.2025. BUSINESS MIXER: Twój klucz do nowych współprac i rozwoju...
Cena:
123.00 
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
96. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
07.11.2025; godzina 9.00.  Szukasz sposobu na nawiązanie wartościowych relacji biznesowych?...
Cena:
159.00 
Produkt cyfrowy
Program Akredytacyjny Mentor Practitioner
Wejdź na wyższy poziom mentoringu! Zdobądź akredytację EMCC Practitioner –...
Cena:
Produkt cyfrowy
Program Akredytacyjny Mentor Foundation
Zapraszamy na Program Akredytacyjny Mentor Foundation – pierwszy w Polsce...
Cena:
Produkt cyfrowy
Akademia Widocznych Liderek- warsztaty masterclass
Czy czujesz, że Twoja wiedza i kompetencje zasługują na to,...
Cena:
1,832.70 
Polecamy przeczytać:
5 podcastów, które warto przesłuchać
Popularność podcastów w ostatnich latach diametralnie wzrosła. Nic dziwnego. Jest to bardzo wygodna i przystępna forma pozyskiwania informacji i dzielenia się wiedzą, a w dodatku może ich słuchać każdy. Wystarczy mieć ze sobą telefon i słuchawki, aby móc korzystać z darmowych zasobów internetu. W przeciwieństwie do czytania książek, podcasty, podobnie jak audiobooki możemy słuchać podczas wykonywania innych czynności, nie tracąc przy tym czasu. Baza podcastów jest ogromna i z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.
Edyta Morwińska, Pilates
Marka Pantene stworzyła Fundusz Power of Us chcąc wesprzeć kobiety prowadzące małe przedsiębiorstwa w Polsce. Dzięki współpracy Sieci Przedsiębiorczych Kobiet i Pantene powstał nowy projekt pod nazwą “Pantene – Power of Us”, który jest stworzony dla kobiet prowadzących swoją własną firmę, które w okresie kryzysu związanego z COVID-19 wprowadziły do swoich firm nowe rozwiązania, innowacyjne narzędzia, dzięki czemu ich firmy przetrwały i z sukcesem funkcjonują.
Ochrona własności intelektualnej. Gdzie szukać informacji i wiedzy
Ochrona własności intelektualnej jest szczególnie istotna w dobie globalizacji. W takim otoczeniu przewagę konkurencyjną uzyskują innowacyjne przedsiębiorstwa. Celem projektu ip4women jest podnoszenie świadomości kobiet w zakresie możliwości ochrony praw własności intelektualnej
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty