Potrzebujesz rekomendacji, które pokażą innym, jak się z Tobą pracuje? Wykorzystaj zasadę wzajemności i najpierw sama udziel rekomendacji innym! Jak zrobić to dobrze? Podpowiadają aktywne na portalu LinkedIn mentorki i członkinie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.
Aby udzielić rekomendacji innej osobie na LinkedIn, najpierw musimy wybrać z listy relację zawodową, która nas z nią łączyła (bądź łączy). Dzięki temu rekomendacje mają szansę być prawdziwsze i łatwiejsze do zweryfikowania.
Opisz dokładnie Twój związek z rekomendowaną osobą. Opisz jak wyglądało korzystanie z usługi / produktu. Podpieraj się własnymi przykładami. Jasno pokazuj korzyści. Bądź wiarygodny. Unikaj zbędnego „lania wody”/ Joanna Tomala
Opisać kiedy współpracowaliśmy, jaki to był projekt, w jaki sposób przebiegała współpraca. Wymienić, za co cenimy oraz silne strony osoby, której udzielamy rekomendacji./ Anita Gołębiewska
Dobra rekomendacja opisuje czas, rodzaj relacji oraz jej efekty biznesowe. Jest przygotowana, tak by pokazać innym potencjalnym klientom, jaką wartość wniesie dla nich skorzystanie z usług danej osoby./ Kaja Prystupa-Rządca
Kiedy ktoś poprosi Cię o napisanie rekomendacji a Ty nie będziesz pewna, co w niej zamieścić, nie bój się po prostu zapytać, co może przynieść tej osobie największą wartość.
Naprawdę dobra rekomendacja to taka, która służy osobie, której ją piszemy. Dlatego warto spytać: “Chciałam napisać Ci rekomendacje. Co jest dla Ciebie szczególnie ważne?” / Barbara Gruszecka
Zgodnie z prawdą wynikającą z doświadczenia w pracy/współpracy z daną osobą. Im bardziej konkretnie tym lepiej. Oczywiście wszystko zależy od tego, w jaki sposób ktoś nas o taką rekomendację poprosi. Proszę zobaczyć na moim profilu – mam wg mnie bardzo dobre rekomendacje./ Sylwia Petryna
Ważne, aby nie była to szablonowa rekomendacja, ale mówiła faktycznie o tej osobie, dla której dajemy rekomendacje. Powinna zawierać osobiste doświadczenia np. z pracy z tą osobą, wykazując jej pozytywne cechy, które mogą zachęcić innych do współpracy z nią./ Timea Balajcza
Dobra rekomendacja powinna być autentyczna i konkretna. Jeśli doceniasz współpracę z kimś, napisz, co sprawia, że współpraca z daną osobą jest godna polecenia./ Diana Żochowska
Płynącą z serca i na podstawie doświadczeń ze współpracy, pokazując człowieka, a nie tylko jego wiedzę./ Justyna Skorupska
Szczerość to podstawa. Jeśli życzysz komuś rozwoju jego biznesu to zastanów się, jaka jego kompetencja najbardziej wsparła Waszą współpracę i opisz ją./ Marta Gadzińska
Przede wszystkim unikać wyświechtanych zwrotów i wodolejstwa, które brzmią, jak Copy-paste. Dobra rekomendacja to taka, w której dzielimy się z innymi swoimi prawdziwymi pozytywnymi doświadczeniami./ Małgorzata Kwiecień
O rekomendacje (zarówno te udzielane Tobie, jak i te, których Ty udzielisz innym) warto dbać na bieżąco i nie czekać z tym do momentu, w którym będą one faktycznie potrzebne. Zabierając się do tego warto pamiętać, że jeśli zrobimy to od niechcenia, bardzo łatwo będzie można to zauważyć podczas czytania takiej rekomendacji.
Trzeba na to poświęcić nieco czasu, przemyśleć to, w jakim świetle chcemy kogoś pokazać./ Kasia Barańska
Swoją wiedzą i doświadczeniem podzieliły się członkinie i mentorki Sieci Przedsiębiorczych Kobiet (kolejność alfabetyczna):
Autorki są mentorkami w Klubie Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, który jest realizowany w ramach programu Biznes w Kobiecych Rękach finansowanego przez Citi Foundation i Fundację Citi Handlowy.
Sprawdź, jak możesz zostać członkinią Sieci Przedsiębiorczych i jakie korzyści na Ciebie czekają w naszej Sieci. Jeśli i Ty szukasz możliwości promowania Twojego biznesu – sprawdź nasz format Business Mixer.
Copyright 2024 – Sieć Przedsiębiorczych Kobiet
Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.
Przeglądaj produktyŻeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.