Jak mówić o sobie dobrze

Kobiety zabierają publicznie głos dwa razy rzadziej niż mężczyźni. Nie dlatego, że nie mają nic do powiedzenia. Kobiety nie wierzą, że ich historie są ciekawe, że ktoś chce ich wysłuchać. Nie są też przyzwyczajone, żeby mówić o sobie dobrze. 

 

Obejrzyj zapis konferencji “Jak mówić o sobie dobrze”, która odbyła się 30 września i zmień to!

🔸 W Sieci Przedsiębiorczych Kobiet od lat zwracamy uwagę na konieczność zmian w obszarze budowania narracji o sobie przez kobiety. Robimy to poprzez prowadzenie programu Be The Change, patronat nad książką i warsztatami “Jak mówić o sobie dobrze”, a teraz również organizując konferencję, w której trakcie staraliśmy się razem z zaproszonymi Gośćmi znaleźć odpowiedź na pytania dlaczego tak jest i w jaki sposób możemy to zmienić. Zapraszamy do obejrzenia spotkania i do szukania realnych rozwiązań. Wszystko po to, by kobiety potrafiły o sobie mówić dobrze i zabierać swobodnie głos.

🔸 Dołącz do naszego specjalnego wydarzenia, które zrealizowaliśmy w nowoczesnych przestrzeniach Centralnego Domu Technologii, wysłuchaj wystąpień, a my gwarantujemy Ci, że już nigdy nie pomyślisz, że nie masz nic do powiedzenia, lub że Twoja historia nie jest ciekawa.

🔸 Każda uczestniczka, która zakupiła bilet na wydarzenie stacjonarne, dodatkowo mogła wziąć udział w jednym z dwóch specjalnych warsztatów.

PODSUMOWANIE GOTEK RYSUJE

SPRAWDŹ PROGRAM

10:00-10:05 Rozpoczęcie, oficjalne przywitanie – Dorota Czekaj

10:05-10:10 Przywitanie gości przez Fundację PFR

10:15-10:35 Wykład ekspercki otwierający: “YEStem kobietą! Mówię o sobie dobrze? O tym, jakie mamy bariery wewnętrzne i zewnętrzne do pokonania i o tym, że mówienie o sobie dobrze to koniec i początek pewnego ważnego procesu” – Katarzyna Pawlikowska

10:40-11:25 Pierwszy panel dyskusyjny – WHY? Podczas panelu z zaproszonymi Ekspertami zastanawialiśmy się, dlaczego tak się dzieje, że kobiety nie mówią o sobie dobrze i dlaczego rzadziej zabierają głos. Prowadzący: Paweł Oksanowicz, Goście: Magda Oleksiewicz – Goldman Sachs, Martyna Wyrzykowska – Ofeminin; Marzena Mazur -TokFM, Wojciech Eichelberger.

11:25-11:45 – Dlaczego powstała książka “Jak mówić o sobie dobrze?” – Aleksandra Więcka

11:50-12:35 Drugi panel dyskusyjny – HOW? Podczas drugiego panelu dyskusyjnego, rozmawialiśmy o tym, co zrobić, aby zmienić sposób myślenia kobiet, tak aby mówiły o sobie dobrze. Czy można się tego nauczyć? Jeżeli tak, to jakie są sposoby i rozwiązania. Prowadząca: Aleksandra Karasińska – Forbes, Goście: Aleksandra Więcka, Małgorzata Walczak – PFR, Dorota Wolna – PWC.

12:40- 13:00 Be The Change, Małgorzata Górna PWC

13:00 – 13:10 – Mama-Warszawianka na rynku pracy. Wygrajmy z Covidem – Katarzyna Wilkołaska-Żuromska,

13:15 Podsumowanie konferencji, pożegnanie uczestników online Dorota Czekaj

14:00-15:30 – Warsztat Jak mówić o sobie dobrze / Warsztat I’m remarkable

WYJĄTKOWE WARSZTATY

Jak mówić o sobie dobrze - Aleksandra Więcka

Warsztat poprowadzony przez Aleksandrę Więckę – autorkę książki o tym samym tytule, daje jego uczestniczkom realne narzędzia do zmiany budowania narracji o sobie samej, a dzięki temu również do wprowadzenia zmian w swoim życiu. W końcu to właśnie od przekonującej historii często rozpoczynają się nowe biznesy, nowe przyjaźnie czy otwierają się kolejne drzwi.

#IAmRemarkable - Agata Zioło

#IamRemarkable – warsztat, który jest inicjatywą Google, ma pomóc kobietom i przedstawicielom innych niedoreprezentowanych grup otwarcie mówić o swoich osiągnięciach w miejscu pracy i poza nią – w ten sposób obala stereotypy, walczy ze społecznym wymogiem skromności i burzy niewidzialne bariery, które te osoby spotykają na swojej drodze. Warsztat prowadziła Agata Zioło, która jest jedną z najbardziej aktywnych facylitatorek programu na całym świecie.

PRELEGENCI i PRELEGENTKI

Dorota Czekaj

Założycielka i Wiceprezeska Fundacji, współzałożycielka funduszu VC Black Swan. W Fundacji odpowiedzialna za realizację projektów i wdrażanie planów działania, za kontakty społeczne i relacje biznesowe. Przenosi na platformę organizacji non-profit doświadczenia 20 letniej pracy menedżerskiej w korporacji, w szczególności kompetencje w zakresie marketingu, sprzedaży i komunikacji.  Z wykształcenia prawniczka, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, uzyskała dyplom typu MBA programu Copernic na francuskich uczelniach.

Katarzyna Pawlikowska

Ekspertka ds. kobiet, twórczyni pojęcia kobiecych kodów komunikacji, autorka badań i książek dotyczących zachowań konsumenckich i społecznych kobiet, strateg i juror w konkursach biznesowych i marketingowych.

Od lat związana ze światowym kongresem The Global Summit on Marketing to Women w Nowym Jorku. Juror w polskich i międzynarodowych konkursach branżowych takich jak Stevie Awards czy Sukces Pisany Szminką.

Paweł Oksanowicz

Dziennikarz, prezenter radiowy i telewizyjny. Obecnie w MUZO.FM (Grupa POLSAT). Wcześniej pracował dla: RMF.FM, Radia Zet, Radia PIN. RTL 7, POLSAT BIZNES. Jest redaktorem portalu internetowego nienieodpowiedzialni.pl, gdzie pisze wywiady i redaguje teksty dotyczące etyki w biznesie i społeczeństwie. Napisał i opublikował 13. książek, w tym co najmniej połowę z nich na podstawie
wywiadów.

Magda Oleksiewicz

Executive Director, Goldman Sachs. Lider i ekspert w obszarach zarządzania zmianą & projektami. Posiada niezwykle bogate doświadczenie zawodowe w doradztwie strategicznym oraz branżach finansowej, nowych technologii i usług wspólnych. Buduje i realizuje strategie zarządzania zmianą zarówno lokalnie jak i globalnie. Doskonale odnajduje się w rozwiązaniu złożonych problemów biznesowych, definiowaniu i realizacji strategii oraz innowacyjnych projektów.

Martyna Wyrzykowska

Redaktorka naczelna Ofeminin. Dziennikarka z wykształcenia i pasji. Szczególnie bliskie są jej tematy dotyczące kobiet. Uważa, że kobiety mają obecnie swój czas i to powinno jeszcze bardziej wybrzmieć w mediach. Dzięki jej wieloletniemu doświadczeniu i pracy w mediach kobiecych rozumie potrzeby klientów w zakresie content marketingu, współpracy z influencerami i niestandardowych akcji, które realizuje z zespołem Ofeminin. To właśnie praca po stronie redakcji daje jej największą satysfakcję.

Marzena Mazur

Najlepsza dziennikarka wśród psychologów biznesu. Badaczka, miłośniczka eksperymentów socjologicznych i propagatorka dobrych praktyk w biznesie.

 

 

Pomysłodawczyni i współzałożycielka Klubu Kobiet Mówiących na Głos. W radiu TOK FM prowadzi autorską audycję Strefa Szefa – pierwszą ogólnopolską audycję o zarządzaniu.

Wojciech Eichelberger

Psycholog, psychoterapeuta, coach i i trener.

 

Uczestniczył w tworzeniu Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie, renomowanej i pierwszej w Polsce placówki psychoterapii, treningu i szkolenia działającej nieprzerwanie od 1978 roku.

Członkiem zespołu Laboratorium pozostał do roku 2004. Stypendysta Instytutu Psychoterapii Gestalt w Los Angeles(1976) i Zen Center of Rochester(1980).

Aleksandra Więcka

Story designerka, dziennikarka, scenarzystka, moderatorka design thinking. Łączy storytelling z projektowaniem zorientowanym na użytkownika i treningiem kreatywności. Wspiera ludzi i firmy w tworzeniu innowacji, komunikacji strategicznej i projektowaniu marki.  Przygotowuje do wystąpień publicznych uczestniczki konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet i TEDx.

Aleksandra Karasińska

Dziennikarka i redaktorka mediów polskich i zagranicznych. Była dziennikarką Radia Wolna Europa, Radia Zet, TVN24 i wiceszefową Wydarzeń w Polsacie.  Przez dwa lata współpracowała z telewizją CNN i pracowała w Kijowie w mediach ukraińskich. Stworzyła i redagowała „Newsweek Historia” oraz ostatnio “Forbes Women”. Ekspertka w dziedzinie mediów internetowych, produkcji telewizyjnej i radiowej oraz prasy. Wykłada dziennikarstwo na SWPS.

Małgorzata Walczak

Przedsiębiorczyni, inwestorka i Anioł Biznesu, od 2016 roku zarządza Funduszem Funduszy PFR NCBR CVC w PFR Ventures. To pierwszy tego typu polski program, który angażuje korporacje do inwestowania w innowacje w formule CVC. Do dziś uruchomionych zostało już 5 funduszy o takim profilu. W najbliższych latach zainwestują one ponad 550 mln PLN. Małgorzata reprezentuje PFR Ventures w Radach Inwestorów i Komitetach Inwestycyjnych.

Dorota Wolna

Dyrektorka w PwC.

Zawodowo od 17 lat zajmuje się doradztwem podatkowym dla polskich firm oraz międzynarodowych korporacji.

 

Jest jedną z założycielek i współliderką programu PwC for Women, który ma inspirować i wspierać kobiety zatrudnione w PwC w świadomym i satysfakcjonującym planowaniu kariery, budowaniu marki osobistej oraz łączeniu różnych ról życiowych i zawodowych.

Gosia Górna

Dyrektorka PwC, od ponad 15 lat w biznesie, działająca z lokalnymi i międzynarodowymi firmami w obszarze finansów. Z wykształcenia ekonomista i socjolog. W poszukiwaniu nowych wyzwań i umiejętności w 3 tygodnie spakowała 4 osobową rodzinę i przeniosła się do Nowej Zelandii. Skąd po 3 latach, wbrew wszelkim oczekiwaniom, wróciła do Polski by tutaj stosować i wdrażać rozwiązania, które pomogą budować zrównoważony biznes oraz pomogą kobietom zajmować coraz większą rolę w nim.

Katarzyna Wilkołaska-Żuromska

Pełnomocniczka Prezydenta m.st Warszawy do spraw kobiet. Prawniczka, feministka. Doktorantka w Katedrze Prawa Konstytucyjnego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła prawo na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie oraz stosunki międzynarodowe i dyplomację na Collegium Civitas w Warszawie.

Agata Zioło

Dyrektorka Innowacji, Koordynatorka współpracy z biznesem, Facylitatorka #IamRemarkable.

Odpowiedzialna za relacje biznesowe Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. Współpracuje z firmami i Instytucjami. Tworzy, wypracowuje i wykorzystuje najbardziej efektywne narzędzia wspierające zmianę w obszarach: kobiecego empowermentu, zmiany postaw i wewnętrznej przedsiębiorczości.

PARTNERZY KONFERENCJI

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O KSIĄŻCE "JAK MÓWIĆ O SOBIE DOBRZE"

„Be The Change – Jak mówić o sobie dobrze?”  to przewodnik, który pozwoli czytelniczkom między innymi:

🔹 Odkryć co chcą powiedzieć o sobie światu

🔹 Rozumieć punkt widzenia słuchacza i zmienić monolog w dialog

🔹 Poznać typowe struktury narracyjne i sposoby ich wykorzystania

🔹 Znaleźć własny język (pełen czasowników, a nie przymiotników)

🔹 Zapomnieć o tremie, pracować głosem i gestem – być na scenie

🔹 Wzbudzać emocje

🔹 Nauczyć się uczyć i zapamiętywać tekst

🔹 Mówić o sobie dobrze, ze świadomością – po co chcę zabrać głos.

Kolejne etapy budowania narracji są oparte o historie uczestniczek cyklu „Be the change”. Ich historie pomogą Wam zobaczyć i poczuć, o co tak naprawdę chodzi w wystąpieniach.

INSTAGRAM
POZNAJ NAS LEPIEJ