Jak wdrażać nowe technologie w praktyce? - Sieć Przedsiębiorczych Kobiet

Jak wdrażać nowe technologie w praktyce?

Jak wdrażać nowe technologie w biznesie? To pytanie zadaje sobie niejeden przedsiębiorca chcący nadążyć za nowinkami związanymi z cyfryzacją. Odpowiedzi najlepiej szukać u praktyków, którzy stosują technologiczne rozwiązania na co dzień w swoich firmach. Wiedza i rady ekspertów mogą stanowić doskonałą podstawę do wprowadzania zmian, które zrewolucjonizują i uefektywnią dotychczasowe przyzwyczajenia zawodowe.
[:pl]pexels-mikhail-nilov-7886839[:]

Biznes bez technologii?

Zapytałyśmy o zdanie członków zarządu firmy MENTAX, Radosława Bartosika oraz Grzegorza Tlołka. Firma MENTAX jest przykładem przedsiębiorstwa, które nie tylko wprowadza nowe technologie, ale przede wszystkim je tworzy. Powstała jako pomysł na optymalizację pracy innych firm – i taką filozofią kierują się do dzisiaj. Wprowadzanie nowych technologii do przedsiębiorstw staje się czymś naturalnym. Jak uważa Grzegorz Tlołka nie da się rozwijać technologii bez biznesu tak samo, jak nie da się prowadzić biznesu bez technologii. Podobnie zdaniem Radosława Bartosika, te dwa obszary przenikają się nawzajem, są zależne od siebie i czasy gdy działały osobno zakończyły się wraz z odkryciem możliwości tworzenia ognia. Gdzie wiedza ta była „sprzedawana” za dobra, a na tamte czasy to była technologia, która robiła wrażenie. Przed wprowadzeniem zmian warto zastanowić się nad korzyściami, jakie mogą za sobą nieść. Okazuje się, że jest ich wiele, a ich katalog różni się w zależności od perspektywy, kontekstu czy też obszaru działań. Według Radosława Bartosika najczęstszymi profitami są możliwość przeprowadzenia audytu danego obszaru, analiza procesów, systemu i zasobów, automatyzacja, która daje możliwość zmniejszenia ilości popełnianych błędów. Dodatkowo kolejnym atutem jest przyspieszenie pracy, zniwelowanie zmęczenia spowodowanego wykonywaniem powtarzalnych czynności oraz zaangażowanie uwolnionych mocy w obszary generujące przychód. Dodatkowo jak wymienia Grzegorz Tlołka, niezwykle ważne są korzyści wizerunkowe, ekologia, oszczędność czasu i pieniędzy.

Dobre praktyki

Kolejnym etapem jest przyjrzenie się dobrym praktykom i narzędziom przydatnym do wprowadzania zmian. Zdaniem Radosława Bartosika, doświadczenie pokazuje, że najbardziej pomocny jest spokój, zdrowy rozsądek i uważność. Pozostawienie emocji z boku i opieranie się na faktach to trudny proces dla organizacji. Dlatego warto najpierw ustalić sobie co tak naprawdę chcemy osiągnąć? Po co to robimy? Gdzie dziś jesteśmy a gdzie chcemy być również w krokach pośrednich. Bardzo ważne jest zaopiekowanie się ryzykiem i posiadanie go cały czas na uwadze. W tym obszarze dodatkowe systemy, oprogramowanie nie wniesie nic jeżeli wcześniejsze aspekty nie zostaną zdefiniowane. Pojawia się zatem pytanie, czy takie zmiany muszą być kosztowne? Według Grzegorza Tlołka najkrótszą odpowiedzią jest “to zależy”. Przede wszystkim od tego, w którym punkcie trójkąta „czas-pieniądze-zasoby” jest dana firma. Natomiast dzięki wielu dostępnym rozwiązaniom wdrażanie nowych technologii nie musi być drogie. Hasłami, jakie należałoby zapamiętać, to „Open Source” oraz „System as a Service” i „usługi próbne”. Zamiast kupować drogie i niepotrzebne pakiety biurowe, niejednokrotnie wystarczy „cywilna” wersja Google Suite. Zdaniem Radosława Bartosika:

“To jest trudne pytanie. Są procesy, których zaopiekowanie się może kosztować czasami 100 EURO miesięcznie. np. do działu sprzedaży dla 2 osób oprogramowanie on-line klasy CRM. Ta kwota pozwoli na zaopiekowanie się leadami, lejkiem sprzedażowym, automatyczną wysyłką maili, statusowaniem itp. Dokupując ZAPIER można zautomatyzować proces generowania ofert w oparciu o platformę google G-SUIT. Koszt miesięczny niech zamknie się w 200 EURO. Zapewniam, że przy produkcie, który się sprzedaje zwróci się miesiąc w 2 tygodnie. Zaś w kolejnych 2 miesiącach pokryjemy koszt za cały rok jak nie więcej.”

Trendy i nowinki

Chcąc stosować technologiczne rozwiązania w swojej firmie warto również przyjrzeć się trendom i nowinkom. Jak wymieniają członkowie zarządu MENTAX obszarem wartym przyjrzenia się jest metodologia pracy, w tym standaryzacja, optymalizacja procesów, eliminacja biurokracji i papierologii, jest to również przechodzenie w tryb pracy online, co jest wymaganiem koniecznym, jeśli zaczynamy pracę w trybie home-office czy hybrydowym. Jeśli chodzi zaś o czynnik ludzki – technologia rozumiana tutaj jako informatyzacja/cyfryzacja – to możliwość rezygnacji z pracy w biurze, stosowania bardziej elastycznego czasu pracy i eliminacja uciążliwych dojazdów.

Firma MENTAX S.A. była partnerem XVIII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.

Obejrzyj konferencję


Grzegorz Tlołka – Najlepszy rocznik: 1976, zafascynowany programowaniem od 1988 roku. Mąż i ojciec. Miłośnik książek i filmów, szczególnie Sci-Fi (Live long and prosper), ale także fantasy i innych. Casualowy gracz z naciskiem na RPG i symulatory. Pomysłodawca nazwy MENTAX (inspirowanej powieścią Franka Herberta „Diuna”). Nocny marek, kibic siatkarski, fan Formuły 1.

 

Radosław Bartosik – Jestem akcjonariuszem firmy Mentax S.A., która jest na wiecznej drodze ku turkusowi. Mam mocne EGO, które pozwala mi dbać o siebie co bezpośrednio wpływa również na dbanie o innych. Jestem doradcą biznesowym wspierającym przedsiębiorców. Wiem, że każda organizacja może być jednocześnie innowacyjną, dającą wysokojakościowe produkty z poszanowaniem dla tworzących ją ludzi, z możliwością rozwoju osobistego, zawodowego oraz samorealizacji.

 

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Klub Black Swan Prestige
Black Swan Prestige to inicjatywa tworząca nowoczesne środowisko współpracy dla...
Cena:
3,600.00 
Koktajl Liderek
28.09.23  Zapraszamy na Koktajl Liderek. Spotykamy się, aby wymienić się...
Cena:
400.00 
Niezniszczalne - K. Ratajczyk
Potrzebujesz inspiracji i motywacji do działania? Niezniszczalne to 11 wywiadów...
Cena:
50.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
84. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
02.10.23 I godz. 9.00  Wielki powrót cieszącego się ogromnym powodzeniem...
Cena:
159.00 
Wydarzenia
Koktajl Liderek
28.09.23  Zapraszamy na Koktajl Liderek. Spotykamy się, aby wymienić się...
Cena:
400.00 
Członkostwo, Klub Mentorek
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Członkostwo
Klub Black Swan Prestige
Black Swan Prestige to inicjatywa tworząca nowoczesne środowisko współpracy dla...
Cena:
3,600.00 
Polecamy przeczytać:
Biznes w Kobiecych Rękach, a w jednej z nich filiżanka KAWY Dobra
O kobiecej współpracy, spełnianiu marzeń, nie tylko własnych, dużej odwadze do działania tu i teraz opowiada Karolina Adamska-Woźniak, absolwentka programu Biznes w Kobiecych Rękach i założycielka agencji KAWA Dobra
10 powodów, dla których Biznes w Kobiecych Rękach to program warty uwagi
W Sieci Przedsiębiorczych Kobiet od początku istnienia prowadzimy i doskonalimy nasz autorski program akceleracyjny Biznes w Kobiecych Rękach. Jest to kompleksowy program, który adresujemy do ambitnych kobiet z pomysłem na biznes, które w planach mają założenie swojej firmy. W jego ramach na polskim rynku powstało ponad 300 nowych biznesów, w tym m.in. tak dobrze znane i lubiane marki jak Szumisie, 24hugs czy sieć restauracji Tel Aviv Urban.
Cztery różne kobiety. Cztery historie. Cztery punkty widzenia
Każda z nas jest autorką swojej własnej wyjątkowej historii. 150 osób przyszło by posłuchać historii o punktach zwrotnych w życiu czterech kobiet: Izabeli Krawczyk, Małgorzaty Tchorzewskiej, Agnieszki Stefaniuk i Agnieszki Koryckiej - zwyciężczyń konkursu „Be the change. Tell Your Story. Inspire Others”
0
Your Cart is empty!

It looks like you haven't added any items to your cart yet.

Browse Products