Jak wdrażać nowe technologie w praktyce?

Jak wdrażać nowe technologie w biznesie? To pytanie zadaje sobie niejeden przedsiębiorca chcący nadążyć za nowinkami związanymi z cyfryzacją. Odpowiedzi najlepiej szukać u praktyków, którzy stosują technologiczne rozwiązania na co dzień w swoich firmach. Wiedza i rady ekspertów mogą stanowić doskonałą podstawę do wprowadzania zmian, które zrewolucjonizują i uefektywnią dotychczasowe przyzwyczajenia zawodowe.
[:pl]pexels-mikhail-nilov-7886839[:]

Biznes bez technologii?

Zapytałyśmy o zdanie członków zarządu firmy MENTAX, Radosława Bartosika oraz Grzegorza Tlołka. Firma MENTAX jest przykładem przedsiębiorstwa, które nie tylko wprowadza nowe technologie, ale przede wszystkim je tworzy. Powstała jako pomysł na optymalizację pracy innych firm – i taką filozofią kierują się do dzisiaj. Wprowadzanie nowych technologii do przedsiębiorstw staje się czymś naturalnym. Jak uważa Grzegorz Tlołka nie da się rozwijać technologii bez biznesu tak samo, jak nie da się prowadzić biznesu bez technologii. Podobnie zdaniem Radosława Bartosika, te dwa obszary przenikają się nawzajem, są zależne od siebie i czasy gdy działały osobno zakończyły się wraz z odkryciem możliwości tworzenia ognia. Gdzie wiedza ta była „sprzedawana” za dobra, a na tamte czasy to była technologia, która robiła wrażenie. Przed wprowadzeniem zmian warto zastanowić się nad korzyściami, jakie mogą za sobą nieść. Okazuje się, że jest ich wiele, a ich katalog różni się w zależności od perspektywy, kontekstu czy też obszaru działań. Według Radosława Bartosika najczęstszymi profitami są możliwość przeprowadzenia audytu danego obszaru, analiza procesów, systemu i zasobów, automatyzacja, która daje możliwość zmniejszenia ilości popełnianych błędów. Dodatkowo kolejnym atutem jest przyspieszenie pracy, zniwelowanie zmęczenia spowodowanego wykonywaniem powtarzalnych czynności oraz zaangażowanie uwolnionych mocy w obszary generujące przychód. Dodatkowo jak wymienia Grzegorz Tlołka, niezwykle ważne są korzyści wizerunkowe, ekologia, oszczędność czasu i pieniędzy.

Dobre praktyki

Kolejnym etapem jest przyjrzenie się dobrym praktykom i narzędziom przydatnym do wprowadzania zmian. Zdaniem Radosława Bartosika, doświadczenie pokazuje, że najbardziej pomocny jest spokój, zdrowy rozsądek i uważność. Pozostawienie emocji z boku i opieranie się na faktach to trudny proces dla organizacji. Dlatego warto najpierw ustalić sobie co tak naprawdę chcemy osiągnąć? Po co to robimy? Gdzie dziś jesteśmy a gdzie chcemy być również w krokach pośrednich. Bardzo ważne jest zaopiekowanie się ryzykiem i posiadanie go cały czas na uwadze. W tym obszarze dodatkowe systemy, oprogramowanie nie wniesie nic jeżeli wcześniejsze aspekty nie zostaną zdefiniowane. Pojawia się zatem pytanie, czy takie zmiany muszą być kosztowne? Według Grzegorza Tlołka najkrótszą odpowiedzią jest “to zależy”. Przede wszystkim od tego, w którym punkcie trójkąta „czas-pieniądze-zasoby” jest dana firma. Natomiast dzięki wielu dostępnym rozwiązaniom wdrażanie nowych technologii nie musi być drogie. Hasłami, jakie należałoby zapamiętać, to „Open Source” oraz „System as a Service” i „usługi próbne”. Zamiast kupować drogie i niepotrzebne pakiety biurowe, niejednokrotnie wystarczy „cywilna” wersja Google Suite. Zdaniem Radosława Bartosika:

“To jest trudne pytanie. Są procesy, których zaopiekowanie się może kosztować czasami 100 EURO miesięcznie. np. do działu sprzedaży dla 2 osób oprogramowanie on-line klasy CRM. Ta kwota pozwoli na zaopiekowanie się leadami, lejkiem sprzedażowym, automatyczną wysyłką maili, statusowaniem itp. Dokupując ZAPIER można zautomatyzować proces generowania ofert w oparciu o platformę google G-SUIT. Koszt miesięczny niech zamknie się w 200 EURO. Zapewniam, że przy produkcie, który się sprzedaje zwróci się miesiąc w 2 tygodnie. Zaś w kolejnych 2 miesiącach pokryjemy koszt za cały rok jak nie więcej.”

Trendy i nowinki

Chcąc stosować technologiczne rozwiązania w swojej firmie warto również przyjrzeć się trendom i nowinkom. Jak wymieniają członkowie zarządu MENTAX obszarem wartym przyjrzenia się jest metodologia pracy, w tym standaryzacja, optymalizacja procesów, eliminacja biurokracji i papierologii, jest to również przechodzenie w tryb pracy online, co jest wymaganiem koniecznym, jeśli zaczynamy pracę w trybie home-office czy hybrydowym. Jeśli chodzi zaś o czynnik ludzki – technologia rozumiana tutaj jako informatyzacja/cyfryzacja – to możliwość rezygnacji z pracy w biurze, stosowania bardziej elastycznego czasu pracy i eliminacja uciążliwych dojazdów.

Firma MENTAX S.A. była partnerem XVIII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.

Obejrzyj konferencję


Grzegorz Tlołka – Najlepszy rocznik: 1976, zafascynowany programowaniem od 1988 roku. Mąż i ojciec. Miłośnik książek i filmów, szczególnie Sci-Fi (Live long and prosper), ale także fantasy i innych. Casualowy gracz z naciskiem na RPG i symulatory. Pomysłodawca nazwy MENTAX (inspirowanej powieścią Franka Herberta „Diuna”). Nocny marek, kibic siatkarski, fan Formuły 1.

 

Radosław Bartosik – Jestem akcjonariuszem firmy Mentax S.A., która jest na wiecznej drodze ku turkusowi. Mam mocne EGO, które pozwala mi dbać o siebie co bezpośrednio wpływa również na dbanie o innych. Jestem doradcą biznesowym wspierającym przedsiębiorców. Wiem, że każda organizacja może być jednocześnie innowacyjną, dającą wysokojakościowe produkty z poszanowaniem dla tworzących ją ludzi, z możliwością rozwoju osobistego, zawodowego oraz samorealizacji.

 

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Jak mówić o sobie dobrze A. Więcka
Kobiety zabierają publicznie głos dwa razy rzadziej niż mężczyźni. Nie...
Cena:
50.00 
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Planner przedsiębiorczej kobiety
Planner przedsiębiorczej kobiety został stworzony dla przedsiębiorczyń od przedsiębiorczyń. Zawiera...
Cena:
100.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
Business Mixer 18.07.2024
18.07.2024 / BUSINESS MIXER spotkanie networkingowe online o charakterze biznesowym....
Cena:
123.00 
Wydarzenia
Koktajl Liderek
26.09.24  Zapraszamy na wieczorne spotkanie z cyklu Koktajl Liderek. Przyjdź,...
Cena:
365.00 
Wydarzenia
89. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
13.09.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online Klubu Mentorek - dla nowych Mentorek
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji i...
Cena:
3,075.00 
Polecamy przeczytać:
Kurs projektowania innowacji społecznych stworzony przez Sieć Przedsiębiorczości Kobiet, Uniwersytet SWPS i norweską fundację MIA
Kurs projektowania innowacji społecznych stworzony przez Sieć Przedsiębiorczości Kobiet, Uniwersytet SWPS i norweską fundację MIA
Czy jesteśmy gotowi wyjść poza wyznaczone granice? Pobierz raport!
Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet w ramach programu: „Mój biznes za granicą” zleciła przeprowadzenie badania jakościowego firmie ASM Centrum Badań i Analiz Rynku. Badanie zostało zrealizowane w okresie kwiecień – maj 2021 roku na próbie 110 respondentów, w tym: 82 firmy z MŚP oraz 28 przedstawicieli Instytucji Otoczenia Biznesu (IOB). Partnerem merytorycznym badania jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu.
Wszystko zaczyna się od decyzji, bo to ona jest najtrudniejsza
Od 10 lat działa w marketingu, a zaczęło się od bloga lifestyle. Teraz łączy swoją pasję do marketingu z prowadzeniem własnej firmy. Patrycja Bończewska wciąż wdraża nowe rozwiązania i nie boi się nowych technologii. Ambitna Marka to nie jej pierwsza firma, którą zarządza, ale to właśnie ona była tworzona i rozwijana w programie Biznes w Kobiecych Rękach przez ostatnie miesiące. Zobaczcie co w wywiadzie radzi przyszłym przedsiębiorczyniom
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty