Jak znaleźć pierwszych klientów i budować z nimi dobre relacje?

Dla przedsiębiorczych kobiet, które często muszą balansować między różnymi rolami życiowymi, efektywne zarządzanie relacjami z klientami może być kluczem do osiągnięcia stabilności i rozwoju biznesu. Poznaj praktyczne wskazówki uczestniczek programu Biznes w Kobiecych Rękach i dowiedz się, jak zdobyć pierwszych klientów oraz jak pielęgnować te relacje, aby przynosiły obopólne korzyści i wspierały rozwój Twojej firmy.
240620BWKR_ONLINE (51)

Sieć Przedsiębiorczych Kobiet wspiera kobiety, które pragną rozwijać swoje firmy i kariery. Program Biznes w Kobiecych Rękach to nasz flagowy program akceleracyjny, w którym uczestniczki mają możliwość zdobyć kompleksową wiedzę na temat rozwijania swojej własnej marki, wziąć udział w procesie mentoringowymi oraz zaprezentować swój biznes i poznać inne przedsiębiorcze kobiety zaczynające przygodę ze swoją firmą podczas spotkań networkingowych. Program jest realizowany przy wsparciu finansowym Citi Foundation w Nowym Jorku oraz wsparciu merytorycznym Fundacji Citi Handlowy im. L. Kronenberga.

 

Bez klientów biznes nie będzie istniał

 

W większości biznesów to klienci są głównym źródłem dochodów firmy. Każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, aby przetrwać i rozwijać się potrzebuje klientów i klientek. To oni dostarczają nie tylko przychodów, ale także cennych informacji zwrotnych, które pomagają firmie ulepszać swoje produkty i usługi. Dbałość o potrzeby i satysfakcję klientów jest niezwykle istotna dla trwałości i sukcesu każdej firmy.

Co robić, aby pozyskiwać, ale też utrzymać klientów przy sobie? Dawać poczucie, że podejmując współpracę właśnie z Tobą zyskują coś wartościowego, coś wyjątkowego, coś, za czym stoi pewna głębsza idea, a nie tylko produkt czy usługa jako taka. Kasia Wyszogrodzka, BotanicoGraphia – Flora Print Studio. Pracownia artystyczna

 

 

Jak znaleźć pierwszych klientów?

 

Rozpoczęcie własnej działalności to ekscytująca przygoda, która niesie za sobą wiele wyzwań i możliwości. Jednym z kluczowych elementów sukcesu każdej firmy jest pozyskanie pierwszych klientów i budowanie z nimi trwałych, pozytywnych relacji. Oto, czego na temat zdobywania nowych klientów dowiedziały się nasze początkujące przedsiębiorczynie, oraz jakie są ich dotychczasowe doświadczenia:

Warto zacząć od analizy tego gdzie w ogóle możemy ich znaleźć. Jeśli w internecie, to gdzie dokładnie? Na jakich portalach społecznościowych? Jeśli już wiemy, gdzie ich szukać, wówczas możemy się tam “pokazywać”. Warto również skorzystać z pomocy specjalistów, zapisując się na kurs marketingowy czy szukając wiedzy i wsparcia właśnie w miejscach takich jak Sieć Przedsiębiorczych Kobiet. Agnieszka Szyjkowska – Dudo, lektorka języka angielskiego stomatologicznego.

U nas zadziałał Instagram i roznoszenie ulotek w okolicy. To miłe, gdy mama, z którą rozmawiałam na okolicznym placu zabaw jednak przychodzi do nas. Instagram prowadzą moje wspólniczki-joginki, Marta Szostak i Kamila Kalińska. To bardzo trudna materia i czujemy wdzięczność za każdego obserwatora. Monika Cwalina-Kucharczyk, Mamy Moc, joga, taniec, pilates, sala zabaw z Animatorką, kawa, ciasto

Ja będę szukać swoich pierwszych klientów i nie będę się bała wyjść z ofertą swoich szkoleń do samorządów, przedsiębiorców, stowarzyszeń i wiem, że ich znajdę już we wrześniu. Katarzyna Hummel-Cywa, Pracownia Wzmacniania Odporności Psychicznej.
 
Bywają też krótkie, ale bardzo wartościowe podpowiedzi: 
 
Wykorzystać swój kapitał społeczny. Joanna Tadzik, Pamięć Ciała
 
Siać ziarno – mówić o swoim biznesie wszem i wobec, budować swoją rozpoznawalność i markę osobistą. Aleksandra Rojek, Atelier kwadrat – wnętrza naturalnie 
 
Warto otworzyć się na ludzi i rozmowy z nimi. Agnieszka Prusik, Lubię.Pilates 
 
 

Warto też wiedzieć, kogo się szuka

 

Pozyskiwanie klientów jest kluczowym aspektem każdego biznesu, ale strategia, jaką należy przyjąć, może się znacznie różnić w zależności od branży, w której się działa. Różne sektory mają specyficzne wymagania, preferencje klientów oraz kanały komunikacji, które wpływają na sposób, w jaki przedsiębiorca powinien podejść do zdobywania klientów.

To zapewne zależy od rodzaju biznesu. Zawsze można zacząć od rodziny i znajomych. Bożena Hoffman, nauczycielka jogi, oddechu, powrotu do ciała i wielowymiarowej natury
 
Pewnie dużo zależy od branży. W moim przypadku w pierwszej kolejności wykorzystałam istniejące kontakty biznesowe, komunikowałam też otwarcie w social mediach czym się zajmuje, jak pomagam organizacjom. Buduję też markę eksperta na Linkedin. Już w pierwszym miesiącu udało mi się pozyskać nowych klientów, wiele kolejnych rozmów jest trakcie. Małymi krokami do przodu, ważne, aby szukać sposobu, który będzie adekwatny dla naszej specyfiki. Karolina Safaryn-Girulska, Trener, Coach, Konsultant biznesowy
 
 

Jak budować dobre relacje z klientami?

 

Budowanie dobrych relacji z klientami wymaga zrozumienia ich potrzeb i oczekiwań. Personalizacja jest kluczowa – staranie się, aby każdy klient czuł się wyjątkowy i doceniony. Regularna i otwarta komunikacja również wydaje mi się niezbędna. Jeśli chodzi o sam aspekt biznesowy to wydaje mi się, że przede wszystkim dbałość o szczegóły i jakość obsługi buduje zaufanie i lojalność klientów. Aleksandra Zasłona, RUUT super-app dla kobiet

Podstawą jest otwartość i umiejętność dopasowania się do potrzeb klienta. Ważne wg mnie jest również tworzenie swobodnych relacji z klientami. Joanna Kurach, Just Work Coworking

Dla mnie podstawą jest uważność, indywidualne podejście oraz jasna komunikacja. Krzysztofa Jarska, StudioK Krzysia Jarska

Jestem w Mamy Moc dla mam i ich dzieci. Witam ich, rozmawiam z nimi. Przygotowuję im kawę, wprowadzam na zajęcia. Staram się zapamiętywać imiona naszych gościń, staram się, by czuły się u nas jak w domu. Jako była dziennikarka historię każdego człowieka stawiam w centrum. Każda jest wyjątkowa. MonikaCwalina-Kucharczyk, Mamy Moc
 
Dużo słuchać, dzielić się wiedzą, robić dla nich coś nie tylko za kasę – to zawsze procentuje. Aleksandra Rojek, Atelier kwadrat – wnętrza naturalnie
 

A co na ten temat mówią doświadczone przedsiębiorczynie? 

 

Obejrzyj materiał, który powstał w ramach poprzedniej edycji Programu Biznes w Kobiecych Rękach:

Swoimi doświadczeniami podzieliły się:

Iza Kulesza, Zostań mistrzynią budżetu domowego

Edyta Tomasiak, Młody sportowiec

Sylwia Ćwirko, Yamaluje

Magdalena Rydzewska, 2Eye

Olga Czerwińska, Sygnis

Ewelina Szawlis, PERMITS to Fly

Gosia Tchorzewska, Mentorka, GoTek Rysuje

Dominika Chirek, Clean Beauty / Naturalnie proste

Marta Zięba-Szklarska, Mentorka, Świat Kadr

Małgorzata Kaczorowska, Social Symbiosis

Agnieszka Sawczuk, Filantropea

 

 

 

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
90. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
08.11.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Niezniszczalne - K. Ratajczyk
Potrzebujesz inspiracji i motywacji do działania? Niezniszczalne to 11 wywiadów...
Cena:
50.00 
Jak mówić o sobie dobrze A. Więcka
Kobiety zabierają publicznie głos dwa razy rzadziej niż mężczyźni. Nie...
Cena:
50.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
90. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
08.11.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online Klubu Mentorek - nowe Mentorki
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji i...
Cena:
3,075.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek - kontynuacja
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
600.00 
Członkostwo
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Polecamy przeczytać:
5 inspirujących profili na Linkedin
Rozwijanie swojego profilu na LinkedIn i tworzenie swojej społeczności wymaga czasu i dobrego planu. W tym artykule przygotowałyśmy dla Ciebie przykłady świadomego budowania społeczności w sieci i pokażemy Ci triki, które możesz już zaadaptować w swojej komunikacji. Przyjrzałyśmy się 5 profilom prowadzonym przez kobiety działające w bardzo równych obszarach i podpowiadamy, na co w poszczególnych profilach warto zwrócić największą uwagę
Ochrona własności intelektualnej. Gdzie szukać informacji i wiedzy
Ochrona własności intelektualnej jest szczególnie istotna w dobie globalizacji. W takim otoczeniu przewagę konkurencyjną uzyskują innowacyjne przedsiębiorstwa. Celem projektu ip4women jest podnoszenie świadomości kobiet w zakresie możliwości ochrony praw własności intelektualnej
W biznesie najważniejsza jest komunikacja i autoprezentacja
O pracy zrodzonej z pasji, determinacji do działania i dobrej organizacji opowiada Paulina Mertens-Biernacka, absolwentka programu Biznes w Kobiecych Rękach i założycielka firmy Po stronie wnętrz.
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty