Sekcja “o mnie” na LinkedIn - droga do bycia zapamiętaną

LinkedIn pełni wiele funkcji. Jedną z tych podstawowych jest pokazanie siebie - swoich umiejętności, wiedzy i tego, kim się jest na co dzień. Wykorzystaj ten potencjał w pełni i daj się poznać z jak najlepszej strony już od pierwszego spojrzenia (na Twój profil).
NPA_3135

 Pierwszy artykuł z tej serii odpowiadał na pytanie, po co mieć profil na Linkedin – wartość odnajdą w nim zarówno osoby, które konto na LinkedIn już posiadają, jak i te, które jeszcze nie są do niego przekonane. Dziś dzielimy się odpowiedziami mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, które są także członkiniami naszej Sieci i są aktywne na portalu LinkedIn, na kolejne pytanie: O czym najlepiej napisać w sekcji o mnie? Jak opisać siebie i zwrócić uwagę innych?

 

Pisz dla grupy docelowej, a nie dla siebie

Ustalenie celu posiadania konta na LinkedIn będzie jednym z pierwszych kroków, które warto wykonać. Dzięki temu będziesz mogła lepiej to konto skonfigurować.

Zanim wypełnimy sekcję “o mnie” warto się zastanowić nad funkcją, jaką pełni dla nas profil na LinkedIn oraz naszą grupą docelową. Wiele osób traktuje sekcję “o mnie” jak skrót CV. I to jest ok, o ile naszym głównym celem jest poszukiwanie pracy. Jeśli jednak jesteśmy liderem/ liderką większej organizacji, z pewnością naszą grupą docelową są też pracownicy, współpracownicy, kandydaci na pracowników, czasem branża. Dla przedsiębiorców/ przedsiębiorczyń główną grupą docelową są zwykle potencjalni klienci. Jakąkolwiek rolę pełnimy, pamiętajmy, że nasz profil nie powinien być o nas, tylko o naszych odbiorcach (grupach docelowych) :), a zatem sekcję “o mnie” wypełnijmy tak, aby jak najlepiej właśnie do nich dotrzeć./ Agata Rybarska 

W sekcji o mnie warto napisać w czym pomagam, z jakimi zagadnieniami można się do mnie zwrócić. Co ważne, dotyczy to nie tylko osób, które oferują swoje własne usługi jako freelancerów, ale także pracowników w firmach. To element, w którego zdefiniowaniu często wspieram moich Klientów – nie tylko freelancerów, ale także managerów w korporacjach./Małgorzata Warda

To, co będzie spójne z profilem. Jeżeli jesteśmy mentorami i zajmujemy się zmiana – warto napisać co takiego w tym obszarze zrobiliśmy i dlaczego ten temat jest dla nas ważny. Dobrze mieć przygotowaną misję – bo ona mocno poukłada nam cały profil i to, co w sekcji o mnie możemy napisać./ Sylwia Petryna

 

Pisz zwięźle i na temat

Selekcja informacji, które zamieścisz w sekcji “o mnie” jest ważna z kilku powodów. Jednym z nich jest długość i przejrzystość tego opisu. Pamiętaj, że masz tylko kilka sekund na zdobycie uwagi osoby, która będzie go czytać! 

Krótkie bio podsumowujące Twoje doświadczenia, projekty, info, w czym możesz pomóc innym. Nie powinno być powtórką informacji wymieniających wszystkie firmy i stanowiska, bo to jest już poniżej – krótko i w punktach.Marta Gadzińska

Dobrze jest zamieścić nie tylko ogólne informacje, ale też jakieś konkretne osiągnięcia podparte np. liczbami/ Nadia Bouacid

Sekcja o mnie powinna być krótka, ale bardzo esencjonalna. Umieszczamy tutaj najistotniejsze informacje, sukcesy, osiągnięcia oraz elementy doświadczenia./ Anita Gołębiewska

 

Znajdź coś, co Cię wyróżnia

Niezależnie od tego, jaki jest Twój cel prowadzenia konta na LinkedIn, warto dać odbiorczyniom i odbiorcom coś, co spowoduje, że zapamiętają Cię na dłużej. Pomyśl, z czym chciałabyś być kojarzona i dodaj ten element do swojego profilu. 

Warto być nieszablonowym, choć nie na siłę./ Kasia Barańska

To oczywiście zależy od rodzaju wykonywanej działalności, ja jednak stawiam na naturalność i autentyczność. Oprócz krótkiego, bardzo prostego opisu czym dokładnie się zajmuję, staram się zawsze umieścić informacje miękkie, o swoim hobby, umiejętnościach, pasjach. Ale z umiarem i zachowaniem równowagi, jednak jest to narzędzie biznesowe, a nie towarzyskie./Małgorzata Kwiecień

 

 

Swoją wiedzą i doświadczeniem podzieliły się członkinie i mentorki Sieci Przedsiębiorczych Kobiet (kolejność alfabetyczna): 

 

Autorki są mentorkami w Klubie Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, który jest realizowany w ramach programu Biznes w Kobiecych Rękach finansowanego przez Citi Foundation i Fundację Citi Handlowy.

 

Chcesz dzielić się wiedzą? Zostań członkinią Sieci Przedsiębiorczych Kobiet!

Sprawdź, jak możesz zostać członkinią Sieci Przedsiębiorczych i jakie korzyści na Ciebie czekają w naszej Sieci. Jeśli i Ty szukasz możliwości promowania Twojego biznesu  – sprawdź nasz format Business Mixer.   

 

 

 

 

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Planner przedsiębiorczej kobiety
Planner przedsiębiorczej kobiety został stworzony dla przedsiębiorczyń od przedsiębiorczyń. Zawiera...
Cena:
100.00 
Business Mixer 18.07.2024
18.07.2024 / BUSINESS MIXER spotkanie networkingowe online o charakterze biznesowym....
Cena:
123.00 
Koktajl Liderek
26.09.24  Zapraszamy na wieczorne spotkanie z cyklu Koktajl Liderek. Przyjdź,...
Cena:
365.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
Business Mixer 18.07.2024
18.07.2024 / BUSINESS MIXER spotkanie networkingowe online o charakterze biznesowym....
Cena:
123.00 
Wydarzenia
Koktajl Liderek
26.09.24  Zapraszamy na wieczorne spotkanie z cyklu Koktajl Liderek. Przyjdź,...
Cena:
365.00 
Wydarzenia
89. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
13.09.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online Klubu Mentorek - dla nowych Mentorek
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji i...
Cena:
3,075.00 
Polecamy przeczytać:
Mentorki SPK radzą jak stworzyć dobry opis stanowiska na LinkedIn
W każdej firmie pod nazwą stanowiska może kryć się coś zupełnie innego i od tej nazwy zdecydowanie bardziej liczyć się będą faktyczne kompetencje i zdobyte przez Ciebie umiejętności, które pokażesz dzięki opisowi stanowiska na LinkedIn.
Opinie uczestniczek o programie Biznes w Kobiecych Rękach
Program Biznes w Kobiecych Rękach cieszy się dużym zainteresowaniem wśród kobiet, które planują założyć własną firmę
Jak wdrażać nowe technologie w praktyce?
Jak wdrażać nowe technologie w biznesie? To pytanie zadaje sobie niejeden przedsiębiorca chcący nadążyć za nowinkami związanymi z cyfryzacją. Odpowiedzi najlepiej szukać u praktyków, którzy stosują technologiczne rozwiązania na co dzień w swoich firmach. Wiedza i rady ekspertów mogą stanowić doskonałą podstawę do wprowadzania zmian, które zrewolucjonizują i uefektywnią dotychczasowe przyzwyczajenia zawodowe.
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty