Sekcja “o mnie” na LinkedIn - droga do bycia zapamiętaną

LinkedIn pełni wiele funkcji. Jedną z tych podstawowych jest pokazanie siebie - swoich umiejętności, wiedzy i tego, kim się jest na co dzień. Wykorzystaj ten potencjał w pełni i daj się poznać z jak najlepszej strony już od pierwszego spojrzenia (na Twój profil).
NPA_3135

 Pierwszy artykuł z tej serii odpowiadał na pytanie, po co mieć profil na Linkedin – wartość odnajdą w nim zarówno osoby, które konto na LinkedIn już posiadają, jak i te, które jeszcze nie są do niego przekonane. Dziś dzielimy się odpowiedziami mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, które są także członkiniami naszej Sieci i są aktywne na portalu LinkedIn, na kolejne pytanie: O czym najlepiej napisać w sekcji o mnie? Jak opisać siebie i zwrócić uwagę innych?

 

Pisz dla grupy docelowej, a nie dla siebie

Ustalenie celu posiadania konta na LinkedIn będzie jednym z pierwszych kroków, które warto wykonać. Dzięki temu będziesz mogła lepiej to konto skonfigurować.

Zanim wypełnimy sekcję “o mnie” warto się zastanowić nad funkcją, jaką pełni dla nas profil na LinkedIn oraz naszą grupą docelową. Wiele osób traktuje sekcję “o mnie” jak skrót CV. I to jest ok, o ile naszym głównym celem jest poszukiwanie pracy. Jeśli jednak jesteśmy liderem/ liderką większej organizacji, z pewnością naszą grupą docelową są też pracownicy, współpracownicy, kandydaci na pracowników, czasem branża. Dla przedsiębiorców/ przedsiębiorczyń główną grupą docelową są zwykle potencjalni klienci. Jakąkolwiek rolę pełnimy, pamiętajmy, że nasz profil nie powinien być o nas, tylko o naszych odbiorcach (grupach docelowych) :), a zatem sekcję “o mnie” wypełnijmy tak, aby jak najlepiej właśnie do nich dotrzeć./ Agata Rybarska 

W sekcji o mnie warto napisać w czym pomagam, z jakimi zagadnieniami można się do mnie zwrócić. Co ważne, dotyczy to nie tylko osób, które oferują swoje własne usługi jako freelancerów, ale także pracowników w firmach. To element, w którego zdefiniowaniu często wspieram moich Klientów – nie tylko freelancerów, ale także managerów w korporacjach./Małgorzata Warda

To, co będzie spójne z profilem. Jeżeli jesteśmy mentorami i zajmujemy się zmiana – warto napisać co takiego w tym obszarze zrobiliśmy i dlaczego ten temat jest dla nas ważny. Dobrze mieć przygotowaną misję – bo ona mocno poukłada nam cały profil i to, co w sekcji o mnie możemy napisać./ Sylwia Petryna

 

Pisz zwięźle i na temat

Selekcja informacji, które zamieścisz w sekcji “o mnie” jest ważna z kilku powodów. Jednym z nich jest długość i przejrzystość tego opisu. Pamiętaj, że masz tylko kilka sekund na zdobycie uwagi osoby, która będzie go czytać! 

Krótkie bio podsumowujące Twoje doświadczenia, projekty, info, w czym możesz pomóc innym. Nie powinno być powtórką informacji wymieniających wszystkie firmy i stanowiska, bo to jest już poniżej – krótko i w punktach.Marta Gadzińska

Dobrze jest zamieścić nie tylko ogólne informacje, ale też jakieś konkretne osiągnięcia podparte np. liczbami/ Nadia Bouacid

Sekcja o mnie powinna być krótka, ale bardzo esencjonalna. Umieszczamy tutaj najistotniejsze informacje, sukcesy, osiągnięcia oraz elementy doświadczenia./ Anita Gołębiewska

 

Znajdź coś, co Cię wyróżnia

Niezależnie od tego, jaki jest Twój cel prowadzenia konta na LinkedIn, warto dać odbiorczyniom i odbiorcom coś, co spowoduje, że zapamiętają Cię na dłużej. Pomyśl, z czym chciałabyś być kojarzona i dodaj ten element do swojego profilu. 

Warto być nieszablonowym, choć nie na siłę./ Kasia Barańska

To oczywiście zależy od rodzaju wykonywanej działalności, ja jednak stawiam na naturalność i autentyczność. Oprócz krótkiego, bardzo prostego opisu czym dokładnie się zajmuję, staram się zawsze umieścić informacje miękkie, o swoim hobby, umiejętnościach, pasjach. Ale z umiarem i zachowaniem równowagi, jednak jest to narzędzie biznesowe, a nie towarzyskie./Małgorzata Kwiecień

 

 

Swoją wiedzą i doświadczeniem podzieliły się członkinie i mentorki Sieci Przedsiębiorczych Kobiet (kolejność alfabetyczna): 

 

Autorki są mentorkami w Klubie Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, który jest realizowany w ramach programu Biznes w Kobiecych Rękach finansowanego przez Citi Foundation i Fundację Citi Handlowy.

 

Chcesz dzielić się wiedzą? Zostań członkinią Sieci Przedsiębiorczych Kobiet!

Sprawdź, jak możesz zostać członkinią Sieci Przedsiębiorczych i jakie korzyści na Ciebie czekają w naszej Sieci. Jeśli i Ty szukasz możliwości promowania Twojego biznesu  – sprawdź nasz format Business Mixer.   

 

 

 

 

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
#36 Wieczór Be the Change
06.03.2024 | godz. 18.30 Zapraszamy na niezapomniany wieczór "Be the Change",...
Cena:
250.00 
Polski design XX i XXI wieku, jak używać i kupować mniej, ale lepiej. Spotkanie w Domu Literatury
13 marca, środa, godzina 18.00 Niepowtarzalna okazja, aby poznać Polski...
Cena:
400.00 
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
87. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
12.04.2024; godz. 9.00  Rano, przy pysznej kawie i zdrowym śniadaniu...
Cena:
159.00 
Wydarzenia
XXI Konferencja Don't give up!
15.05.2024 | XXI Konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet: Don't give up! Jak...
Cena:
450.00 650.00 
Wydarzenia
#36 Wieczór Be the Change
06.03.2024 | godz. 18.30 Zapraszamy na niezapomniany wieczór "Be the Change",...
Cena:
250.00 
Wydarzenia
Polski design XX i XXI wieku, jak używać i kupować mniej, ale lepiej. Spotkanie w Domu Literatury
13 marca, środa, godzina 18.00 Niepowtarzalna okazja, aby poznać Polski...
Cena:
400.00 
Polecamy przeczytać:
Dobra rekomendacja na LinkedIn - napisz ją z mentorkami SPK
Sekcja poleceń na LinkedIn to miejsce, w którym możesz powiedzieć o kimś dobrze i istnieje duża szansa, że osoba ta odwdzięczy Ci się tym samym.
Czy jesteśmy gotowi wyjść poza wyznaczone granice? Pobierz raport!
Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet w ramach programu: „Mój biznes za granicą” zleciła przeprowadzenie badania jakościowego firmie ASM Centrum Badań i Analiz Rynku. Badanie zostało zrealizowane w okresie kwiecień – maj 2021 roku na próbie 110 respondentów, w tym: 82 firmy z MŚP oraz 28 przedstawicieli Instytucji Otoczenia Biznesu (IOB). Partnerem merytorycznym badania jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu.
Recepta na wakacyjną formę nawet jesienią i zimą
Jak przedsiębiorczyni może zadbać nie tylko o firmę, ale także o siebie?
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty