Ułatwienia dostępu

Sekcja “o mnie” na LinkedIn - droga do bycia zapamiętaną

LinkedIn pełni wiele funkcji. Jedną z tych podstawowych jest pokazanie siebie - swoich umiejętności, wiedzy i tego, kim się jest na co dzień. Wykorzystaj ten potencjał w pełni i daj się poznać z jak najlepszej strony już od pierwszego spojrzenia (na Twój profil).
NPA_3135

 Pierwszy artykuł z tej serii odpowiadał na pytanie, po co mieć profil na Linkedin – wartość odnajdą w nim zarówno osoby, które konto na LinkedIn już posiadają, jak i te, które jeszcze nie są do niego przekonane. Dziś dzielimy się odpowiedziami mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, które są także członkiniami naszej Sieci i są aktywne na portalu LinkedIn, na kolejne pytanie: O czym najlepiej napisać w sekcji o mnie? Jak opisać siebie i zwrócić uwagę innych?

 

Pisz dla grupy docelowej, a nie dla siebie

Ustalenie celu posiadania konta na LinkedIn będzie jednym z pierwszych kroków, które warto wykonać. Dzięki temu będziesz mogła lepiej to konto skonfigurować.

Zanim wypełnimy sekcję “o mnie” warto się zastanowić nad funkcją, jaką pełni dla nas profil na LinkedIn oraz naszą grupą docelową. Wiele osób traktuje sekcję “o mnie” jak skrót CV. I to jest ok, o ile naszym głównym celem jest poszukiwanie pracy. Jeśli jednak jesteśmy liderem/ liderką większej organizacji, z pewnością naszą grupą docelową są też pracownicy, współpracownicy, kandydaci na pracowników, czasem branża. Dla przedsiębiorców/ przedsiębiorczyń główną grupą docelową są zwykle potencjalni klienci. Jakąkolwiek rolę pełnimy, pamiętajmy, że nasz profil nie powinien być o nas, tylko o naszych odbiorcach (grupach docelowych) :), a zatem sekcję “o mnie” wypełnijmy tak, aby jak najlepiej właśnie do nich dotrzeć./ Agata Rybarska 

W sekcji o mnie warto napisać w czym pomagam, z jakimi zagadnieniami można się do mnie zwrócić. Co ważne, dotyczy to nie tylko osób, które oferują swoje własne usługi jako freelancerów, ale także pracowników w firmach. To element, w którego zdefiniowaniu często wspieram moich Klientów – nie tylko freelancerów, ale także managerów w korporacjach./Małgorzata Warda

To, co będzie spójne z profilem. Jeżeli jesteśmy mentorami i zajmujemy się zmiana – warto napisać co takiego w tym obszarze zrobiliśmy i dlaczego ten temat jest dla nas ważny. Dobrze mieć przygotowaną misję – bo ona mocno poukłada nam cały profil i to, co w sekcji o mnie możemy napisać./ Sylwia Petryna

 

Pisz zwięźle i na temat

Selekcja informacji, które zamieścisz w sekcji “o mnie” jest ważna z kilku powodów. Jednym z nich jest długość i przejrzystość tego opisu. Pamiętaj, że masz tylko kilka sekund na zdobycie uwagi osoby, która będzie go czytać! 

Krótkie bio podsumowujące Twoje doświadczenia, projekty, info, w czym możesz pomóc innym. Nie powinno być powtórką informacji wymieniających wszystkie firmy i stanowiska, bo to jest już poniżej – krótko i w punktach.Marta Gadzińska

Dobrze jest zamieścić nie tylko ogólne informacje, ale też jakieś konkretne osiągnięcia podparte np. liczbami/ Nadia Bouacid

Sekcja o mnie powinna być krótka, ale bardzo esencjonalna. Umieszczamy tutaj najistotniejsze informacje, sukcesy, osiągnięcia oraz elementy doświadczenia./ Anita Gołębiewska

 

Znajdź coś, co Cię wyróżnia

Niezależnie od tego, jaki jest Twój cel prowadzenia konta na LinkedIn, warto dać odbiorczyniom i odbiorcom coś, co spowoduje, że zapamiętają Cię na dłużej. Pomyśl, z czym chciałabyś być kojarzona i dodaj ten element do swojego profilu. 

Warto być nieszablonowym, choć nie na siłę./ Kasia Barańska

To oczywiście zależy od rodzaju wykonywanej działalności, ja jednak stawiam na naturalność i autentyczność. Oprócz krótkiego, bardzo prostego opisu czym dokładnie się zajmuję, staram się zawsze umieścić informacje miękkie, o swoim hobby, umiejętnościach, pasjach. Ale z umiarem i zachowaniem równowagi, jednak jest to narzędzie biznesowe, a nie towarzyskie./Małgorzata Kwiecień

 

 

Swoją wiedzą i doświadczeniem podzieliły się członkinie i mentorki Sieci Przedsiębiorczych Kobiet (kolejność alfabetyczna): 

 

Autorki są mentorkami w Klubie Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, który jest realizowany w ramach programu Biznes w Kobiecych Rękach finansowanego przez Citi Foundation i Fundację Citi Handlowy.

 

Chcesz dzielić się wiedzą? Zostań członkinią Sieci Przedsiębiorczych Kobiet!

Sprawdź, jak możesz zostać członkinią Sieci Przedsiębiorczych i jakie korzyści na Ciebie czekają w naszej Sieci. Jeśli i Ty szukasz możliwości promowania Twojego biznesu  – sprawdź nasz format Business Mixer.   

 

 

 

 

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Business Mixer 15.05.2025.
15.05.2025. BUSINESS MIXER. Dołącz do naszego wirtualnego spotkania networkingowego i...
Cena:
123.00 
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Roczne członkostwo w Klubie Black Swan Prestige
Klub Black Swan Prestige to ekskluzywna społeczność doświadczonych kobiet sukcesu,...
Cena:
3,900.00  dla rok
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
XXII Konferencja Be Future Ready
21.05.2025. XXII Konferencja Be Future Ready. Odkryj, jak technologia, networking...
Cena:
445.00 560.00 

Wybierz opcje This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

Produkt cyfrowy
Program mentoringowy dla kobiet - opłata wpisowa
Program mentoringowy dla młodych kobiet to wyjątkowa okazja, by zyskać...
Cena:
369.00 
Produkt cyfrowy
Akredytowany Kurs Podstawy Coachingu online – poziom 1
Akredytowany Kurs Podstawy Coachingu Online to 6-tygodniowy program rozwojowy oparty...
Cena:
4,243.50 
Wydarzenia
Spotkanie Klubu Mentorek - Winomalowanie. Kreatywny wieczór przy winie
10.04.2025 (czwartek). Zapraszamy  na wyjątkowe spotkanie, które łączy w sobie...
Cena:
59.00 
Polecamy przeczytać:
Stabilną firmę zacznij od budowania bazy klientów
Zawody artystyczne są w jeszcze większym stopniu narażone na obecną sytuację ekonomiczną. Dlatego budowanie stabilnej firmy warto zacząć od przygotowania listy potencjalnych klientów i poznania ich potrzeb. Sprawdziliśmy, jak swoją firmę tworzy fotografka Alicja Bokina - uczestniczka Programu Biznes w Kobiecych Rękach.
5 podcastów dla innowatorów
Networking - jak pokonać lęk przed poznawaniem innych?
Networking dla przedsiębiorczych kobiet to kluczowy moment, gdyż to właśnie w sieci kontaktów i relacji tkwi potencjał rozwoju osobistego i zawodowego. W dzisiejszym świecie, w którym współpraca i wymiana doświadczeń są nieodzowne, umiejętność budowania relacji biznesowych staje się niezbędna.
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty