Izabela Zawisza, laureatka XI edycji konkursu Innowatora Mazowsza

Przeczytaj wywiad z Izabelą Zawiszą, laureatką konkursu Innowator Mazowsza. Dowiedź się, czym są innowacje dla Izabeli i jak nagroda wpłynęła na jej biznes.
[:pl]DDFSTUDIO[:]

Co zmotywowało Cię do udziału w konkursie Innowator Mazowsza?

Izabela Zawisza: Ideą konkursu Innowator Mazowsza jest propagowanie współpracy pomiędzy środowiskiem nauki i biznesu, a ja odczuwam, że należę do obu tych środowisk, a moje produkty są wysoce innowacyjne. Dlatego zdecydowałam się wystartować w Konkursie Innowator Mazowsza i zwiększyć świadomość na temat wprowadzanych przez moją firmę rozwiązań.

Czym zajmie się firma?

Izabela Zawisza: Projekt, w który jestem zaangażowana, obecnie skupia się na innowacjach w dziedzinie ekologii, a firma rozwija się głównie w branży kosmetycznej. Produkty naszej marki OREKA Laboratories są biodegradowalne począwszy od formuły, poprzez opakowania, aż po kartoniki. Najnowszym wynalazkiem są Eko-peelingi, jesteśmy z taką inicjatywą pierwsi na rynku polskim i europejskim, czyli peelingi do ciała np. cukrowe i solne, po wykorzystaniu których nie powstają żadne odpady, nie ma słoiczków, nakrętek itd., a folia, w którą są pakowane jest wodorozpuszczalna i w kontakcie z wodą całkowicie rozkłada się w około pół minuty.

Na czym polega jej innowacja?

Izabela Zawisza: Obecnie w Oreka Laboratories wprowadziliśmy na rynek 4 produkty, które za każdym razem były dużą innowacją – nie było dostępnych podobnych produktów, a nasze rozwiązania zyskały duże grono odbiorców. Produkty OREKA oferują nową, proekologiczną wartość, a myślą przewodnią firmy jest to, aby zostawiać po sobie tylko dobry ślad, utwór literacki, obraz, czy piękny gest, który zapada w pamięć, ale w żadnym wypadku nie śmieci.

Jak wygrana w kategorii Innowacyjny Firma wpłynęła na rozwój jej firmy?

Izabela Zawisza: Zajmuję się teraz nowym przedsięwzięciem, a nagroda została przyznana za poprzednie wynalazki, jednak pomimo to miała wpływ na obecny projekt. Wynalazca w momencie odbierania statuetki, czuje się wyróżniony, dzięki czemu chętniej podejmuje kolejne wyzwania i dokonuje odważniej kolejnych kroków, a w moim przypadku było to stworzenie kolejnego innowacyjnego biznesu.

W jaki sposób zachęciłabyś inne kobiety do wdrażania innowacji?

Izabela Zawisza: Uważam, że kobiety doskonale nadają się do łączenia funkcji naukowca, przedsiębiorcy i lidera. Powodem jest wysoka umiejętność realizacji wielu zadań w jednym czasie i umiejętność skupienia na wielu kwestiach jednocześnie. Dodatkowo cechuje nas wysoka wytrwałość, konsekwencja w dążeniu do wyznaczonych celów, oraz duże poczucie odpowiedzialności i determinacja. To wielka satysfakcja wdrażać własne wynalazki i zobaczyć je z powodzeniem funkcjonujące na rynku. Zachęcam do wdrażania własnych pomysłów i innowacji.

 

Izabela Zawisza – zwyciężczyni XI edycji konkursu Innowator Mazowsza w kategorii Innowacyjna Firma. Otrzymała I nagrodę i 30 tys. zł dla firmy KF Niccolum sp. z o.o. za opracowanie technologii otrzymywania substancji chelatujących jony chromu i kobaltu, opartej na syntezie aktywnych biopolimerów, mającej zastosowanie w kremie dla osób z alergią kontaktową na metale takie jak nikiel, chrom i kobalt. Dr nauk biologicznych w dyscyplinie biofizyka, wynalazczyni, autorka i współautorka kilku patentów, przedsiębiorczyni stawiająca w swoim biznesie na badania i innowacje. Obecnie właścicielka marki kosmetycznej OREKA Laboratories oraz firmy ProConChem działającej w obszarze badań naukowych oraz projektowania technologii dla klientów zewnętrznych.

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
#37 Wieczór Be the Change
07.03.2025 | godz. 18.30 Szukasz inspiracji do działania i rozwoju?...
Cena:
199.00 
Jak mówić o sobie dobrze A. Więcka
Kobiety zabierają publicznie głos dwa razy rzadziej niż mężczyźni. Nie...
Cena:
50.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
#37 Wieczór Be the Change
07.03.2025 | godz. 18.30 Szukasz inspiracji do działania i rozwoju?...
Cena:
199.00 
Wydarzenia
92. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
21.02.2025; godz.9.00 Zacznij dzień w inspirującym gronie przedsiębiorczych kobiet! Śniadanie...
Cena:
159.00 
Produkt cyfrowy
Opłata wpisowa - program Next 2024/2025
Opłata wpisowa dla Uczestniczek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji. Program...
Cena:
865.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek - kontynuacja NEXT
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
480.00 
Polecamy przeczytać:
Klienci - jak ich pozyskać i utrzymać dobre relacje?
Trudniej pozyskać nowego klienta niż utrzymać obecnego - rozprawiamy się z tym popularnym zdaniem w kolejnym odcinku serii poświęconej podstawom biznesu.
5 narzędzi, które pozwolą lepiej zarządzać twoim biznesem
Każdy biznes, nawet niewielki, potrzebuje dobrej organizacji pracy i odpowiedniego zarządzania. Współcześnie, gdy większość biznesów prowadzonych jest online, jest to tym bardziej istotne. Im działania prowadzone są na większą skalę i im więcej osób jest zaangażowanych w funkcjonowanie firmy, tym bardziej zorganizowana i uporządkowana powinna być jej codzienność. W tym celu warto postawić na narzędzia, które mogą ułatwić i usprawnić pracę oraz podnieść jej jakość.
Jak zbudować markę, która odnosi sukces, zachowując autentyczność i wartości?
Za każdą silną marką stoi historia – pełna pasji, wyzwań i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Twórczynie Balagan udowadniają, że można połączyć artystyczną wizję z biznesową strategią, a etyka i zrównoważony rozwój mogą iść w parze z komercyjnym sukcesem. Agata Matlak Lutyk opowiada o budowaniu sieci kontaktów, trudnościach na początku drogi, łączeniu wielu ról i wartościach, które od początku kształtowały tę markę. To inspirująca lekcja dla każdej przedsiębiorczej kobiety, która marzy o własnym biznesie.
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty