Jak korzystać z technologii w biznesie

Jak stosować nowoczesne rozwiązania technologiczne w sposób odpowiedzialny i sprzyjający rozwojowi biznesu? Czy da się prowadzić firmę w zgodzie z konkretnymi wartościami i dla dobra społeczeństwa? Jakie znaczenie może mieć rola kobiet w budowaniu nowoczesnych przedsiębiorstw?

 

W trakcie XVIII Konferencji SPK Jak korzystać z technologii w biznesie? będziemy szukać odpowiedzi na powyższe pytania. Porozmawiamy o tym jak nasze osobiste wartości mogą kształtować biznes oraz w jaki sposób korzystać z możliwości sztucznej inteligencji tak aby działała nie wbrew, a dla człowieka i rozwoju firmy. Poznamy przedsiębiorców, którzy w swojej pracy skutecznie wdrażają nowe technologie w sposób odpowiedzialny oraz stosują niestandardowe ścieżki rozwoju swoich firm z ich wykorzystaniem. Zastanowimy się nad tym w jaki sposób kojarzone z kobietami cechy, takie jak empatia i opiekuńczość mogą zrewolucjonizować oblicze biznesu i technologii i dlaczego powinniśmy jak najszybciej otworzyć się na te zmiany.

OGLĄDAJ NAS

PROGRAM KONFERENCJI

17.11.2021 XVIII Konferencja SPK Jak korzystać z technologii w biznesie?

 

Prowadzenie konferencji: Justyna Dżbik- Kluge – dziennikarka radiowo-telewizyjna

 

10.00 – 10.20 Dorota Czekaj, Prezeska Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet – Powitanie

 

10.20 – 10.25 Dorota Szostek-Rustecka, Prezeska Fundacji Citi Handlowy – Powitanie

 

I BLOK

 

10.25 – 10.35 Dziewczyny też kodują – dlaczego mamy problem z kobietami w sektorze nowych technologii?: Artur Kurasiński – Twórca i przedsiębiorca

 

Dlaczego tak mało kobiet tworzy nowe technologie?
Czy w środowisku IT można mówić o seksizmie?
Dlaczego zwiększanie ilości kobiet na stanowiskach menadżerskich się opłaca?

 

10.35 – 11.05  Panel dyskusyjny: Jak świadomie korzystać z technologii w biznesie? 

 

Uczestniczki i uczestnicy panelu:

Bianka Siwińska – Perspektywy Women in Tech CEO

Zofia Dzik – Instytut Humanites: Człowiek i Technologia

Martyna Czapska – Kancelaria Baker McKenzie

Konrad Maj – Kierownik Centrum HumanTech, Uniwersytet SWPS

Prowadząca: Justyna Dżbik-Kluge

 

Wprowadzanie technologii w coraz więcej obszarów codzienności staje się powszechne. Przedsiębiorcy chcący podążać za trendami i wymogami konsumentów nie unikną wdrażania nowych rozwiązań zgodnych ze zmieniającą się rzeczywistością. Jednocześnie powinni zwracać uwagę na kwestie dotyczące bezpieczeństwa i odpowiedzialności społecznej. Wykorzystywane metody powinny budzić zaufanie i w miarę możliwości działać w zgodzie z wartościami moralnymi kładącymi nacisk na dobro ogółu, w tym środowisko naturalne, uczciwe warunki pracy, odpowiedzialne wykorzystywanie zasobów oraz inkluzywność.

 

Chcemy zwrócić uwagę na to jak zmienia się rzeczywistość oraz że wykorzystanie technologii w biznesie musi działać jak pewnego rodzaju ekosystem, w którym szeroko uwzględnia się potrzeby i bezpieczeństwo konsumentów. Świadomość dotycząca wpływu technologii na nasze życie i środowisko rośnie, w związku z czym klienci mogą stawać się coraz bardziej wymagający w stosunku do przedsiębiorstw.

 

 

11.05 – 12.05  Jak technologiczne narzędzia pomagają zdobyć klientów w nowej rzeczywistości?: Kamila Gąsior – Trener marketingu, doradca programu Firmy Jutra.

 

Wybierając się w internetową podróż w poszukiwaniu nowych klientów, bardzo często skupiamy się na celu zamiast na poszczególnych etapach tej wyprawy. Łatwo jest w ten sposób przegapić istotne szczegóły, dzięki którym możemy nasz cel osiągnąć znacznie szybciej i z lepszym skutkiem.

 

W trakcie szkolenia dowiesz się:

– jakie kluczowe elementy odpowiadają na stronie internetowej za widoczność w wynikach wyszukiwania;

– co sprawia, że użytkownicy chętniej odwiedzają strony internetowe i dokonują zamierzonych przez nas działań;

– co sprawia, że użytkownicy rezygnują z zapoznania się z ofertą;

– jak sprawdzić, czego dokładnie szukają twoi odbiorcy i o co pytają wyszukiwarkę;

– jakie narzędzia warto w tym celu wykorzystać.

 

Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników, może otrzymać dostęp do unikalnych materiałów szkoleniowych, a po zapisaniu się do programu, także do kursu wideo, poświęconego analityce i reklamie w internecie oraz możliwość wzięcia udziału w  dyżurach eksperckich i indywidualnych konsultacjach z doradcą Google.

 

 

II BLOK

 

12.05 – 12.45  Panel dyskusyjny: Jak wdrażać nowe technologie w praktyce?

 

Uczestniczki i uczestnicy panelu:

dr Iza Zawisza – Właścicielka firmy ProConChem i marki OREKA Laboratories

Ewa Kraińska – B2B Financial Services Manager/Allegro

Radosław Bartosik – Członek zarządu Mentax S.A.

Ula Nairne – Dyrektor Rozwoju Biznesu EMEA w Firework

Prowadząca: Justyna Dżbik-Kluge

 

Rozmowa z przedsiębiorczyniami i przedsiębiorcami stosującymi technologiczne rozwiązania w swoich firmach. Dowiemy się w jaki sposób były wdrażane takie systemy, z jakiego wsparcia i narzędzi warto korzystać oraz jak stosować to w komunikacji marki i czy ma to wpływ na relacje z klientami. Porozmawiamy o tym jak nasze osobiste wartości mogą kształtować biznes oraz w jaki sposób korzystać z możliwości sztucznej inteligencji tak aby działała nie wbrew, a dla człowieka i rozwoju firmy.

 

12.45-12.55 Czy kobiety wykorzystają potencjał technologii? Co mówi nam raport „Tytanki pracy”?: Joanna Pruszyńska-Witkowska – Wiceprezes i współzałożycielka Future Collars.

 

Raport „Tytanki pracy. Kobiety na rynku pracy w dobie cyfrowej transformacji” przygotowany we współpracy Future Collars z ośrodkiem badawczym DElab UW przedstawia sytuację kobiet w obliczu przyspieszonej transformacji cyfrowej rynku pracy oraz trwającej od ponad roku pandemii. Raport odpowiada na pytania:

– Na ile Polki zdają sobie sprawę z zachodzących zmian spowodowanych cyfrową rewolucją?

– Czy są gotowe zdobywać nowe, cyfrowe kompetencje, dzięki którym będą mieć szansę na polepszenie swojej konkurencyjność na rynku pracy?

– W jaki sposób pandemia i związana z nią intensyfikacja rozwoju branży cyfrowej wpłynęły na kobiety?

– Co pozwoliło im przetrwać ten wyjątkowo trudny czas i podołać nowym wyzwaniom i obowiązkom, które przyniósł ostatni rok?

– Co możemy zrobić, żeby poprawić ich sytuację?

 

III BLOK

 

12.55 – 13.00  Be the Change! Powered by BMW!: Paulina Jaworska – Brand Experience Manager BMW

13.00 – 13.05    Zapowiedź bohaterki Be the Change: Aleksandra Więcka, story designerka, dziennikarka, scenarzystka, moderatorka design thinking.

13.05 – 13.20 Be The Change: Karolina Borner – Founder & CEO w Vocaly Pro

 

Zmiana to jedyna pewna dzisiejszych czasów, a punkt zwrotny to zdarzenie, które zmienia kierunek historii. Albo życia. Zainspirowane wieloma ciekawymi historiami kobiet z Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, postanowiliśmy zaprezentować je szerszemu gronu. Tak powstał pomysł na cykliczne spotkania networkingowe z sesją w duchu storytellingu – “Be the Change”.

 

 

*Warsztaty w ramach konferencji odbywają się następnego dnia 18.11.2021 r.

PROGRAM WARSZTATÓW

18.11.2021 BLOK WARSZATOWY

 

Warsztat 1: Cyfryzacja, czyli jak narzędzia cyfrowe mogą wynieść mój biznes na kolejny poziom.

 

Prowadząca: Katarzyna Klimek – mentorka, co-founderka KlubAktywnych.pl

Czas trwania: 90 minut

 

Dla kogo?

– dla przedsiębiorczyń, które mają za mało czasu by pilnować kalendarza spotkań

– dla przedsiębiorczyń, które chcą sprzedawać przez internet

– dla przedsiębiorczyń, które robią dziesiątki rzeczy koniecznych i powtarzalnych, zamiast skupić się na rozwoju biznesu

– dla przedsiębiorczyń, które chcą dać klientom większą uwagę poprzez automatyzację procesów

 

Opowiemy o tym:

– jakich rzeczy nie robić podczas wdrażania cyfryzacji

– jak wsłuchać się w swoje potrzeby

– jak rozmawiać o tym co chcemy zrobić

 

Wyjdziemy od tego:

– co chcesz i jak chcesz to osiągnąć?

– po co Ci to? co ma to Tobie przynieść?

– z jakiego rezultatu będziesz zadowolona?

– po czym poznasz że to rozwiązanie działa?

 

Sprawdzimy czy:

– są rozwiązania licencyjne odpowiadające Twoim potrzebom (darmowe, niskokosztowe)

– możemy rozwiązać Twój problem, który już masz tu i teraz

 

Warsztat 2: Jak ogarnąć chaos?

 

Prowadzące: Agata Zioło, Aneta Siejka – ekspertki ds. przedsiębiorczości w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet

Czas trwania: 120 minut

 

Pomimo odnoszonych sukcesów wiele osób żyje i pracuje w poczuciu ciągłego chaosu. Jak w tym stanie wyznaczać cele i je realizować, a przy tym nie zwariować?
Dzięki zastosowaniu kilku praktycznych zasad efektywnego planowania można z satysfakcją spełniać różne wyzwania zawodowe i osobiste.

 

Podczas szkolenia nauczysz się

– efektywnie planować

– skutecznie realizować zadania zawodowe i prywatne.

– przy pomocy prostych narzędzi nauczysz się ustalać cele, nadawać priorytety zadaniom i monitorować postęp realizacji

 

Podczas warsztatu, poznasz

– sprawdzone metody zarządzania czasem i zadaniami.

– wyjątkowy autorki planner dla przedsiębiorczych kobiet, pełen inspiracji i narzędzi polecanych przez ekspertki.

 

Warsztat 3: Instagram w biznesie – dobre praktyki

 

Prowadząca: Olimpia Jenczek – specjalistka ds. kreowania wizerunku w sieci

Czas trwania: 90 min

 

Jeszcze 3 lata temu opisując szkolenia z Instagrama musiałam w nich przekonywać, że warto z tej platformy korzystać. Dziś nikogo ten fakt już nie zaskakuje. Dlatego nie będziemy rozmawiać o tym, dlaczego warto komunikować się z odbiorcami za pomocą IG, a jak to robić skutecznie.

 

Podczas webinarium:

– pokażę Ci najważniejsze zasady dotyczące komunikacji na IG

– opowiem o najnowszych trendach

– podpowiem narzędzia, które pomagają w pracy

– zdradzę Ci listę moich dobrych praktyk

 

TERMIN

17 listopada 2021

godz. 10:00

 

18 listopada 2021

godz. 12:00

MIEJSCE

transmisja online

CO ZYSKUJESZ?

PRELEGENTKI I PRELEGENCI

DOROTA CZEKAJ

Założycielka i Prezeska Fundacji, współzałożycielka funduszu VC Black Swan. W Fundacji odpowiedzialna za realizację projektów, wdrażanie planów działania, kontakty społeczne i relacje biznesowe.

Weź udział w konferencji!

ZOFIA DZIK

Impact inwestor, członek rad nadzorczych m.in. CCC S.A. PKP CARGO S.A. InPost S.A., fundatorka Centrum Etyki Technologii oraz Instytutu Humanites - Człowiek i Technologia

MARTYNA CZAPSKA

Radcą prawny i Associate w warszawskim zespole IP Tech w kancelarii Baker McKenzie. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, w tym nowych technologii i danych osobowych, a także prawie autorskim. Skupia się także na wyzwaniach prawnych związanych ze sztuczną inteligencją.

KATARZYNA KLIMEK

Ekspertka zarządzania projektami z ponad 15-letnią praktyką zawodową. Posiada duże doświadczenie w zarządzaniu projektami współfinansowanymi ze środków publicznych oraz projektami komercyjnymi. Obecnie jest współzałożycielką startupu KlubAktywnych.pl z obszaru Age-Tech.

Weź udział w konferencji!

JUSTYNA DŻBIK-KLUGE

Dziennikarka radiowo-telewizyjna. Rok 2021 powitała na swoich zasadach zakładając firmę Pani Redaktor Media, dołączając do ekipy Radia Kolor i Redakcji Sekielski Brothers Studio. Jej publicystyczny podcast “To zależy” to rozmowy o tym, że życie nigdy nie jest czarno-białe.

RADOSŁAW BARTOSIK

Założyciel i członek zarządu jednej z wiodących spółek akcyjnych na rynku oprogramowania dla branży ubezpieczeniowej Mentax S.A. Prowadzi audyty procesów i analizuje problemy organizacji wspólnie z właścicielami lub osobami zarządzającymi w firmie.

ULA NAIRNE

Jest dyrektorem w Firework, jednej z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych z Doliny Krzemowej. Razem z zespołem wdraża najnowocześniejsze technologie do biznesu, e-commerce i sprzedaży online. Pracuje z brandami na całym świecie tworząc nowy wymiar relacji z klientem oraz technologii interaktywnych, shoppable video i live shopping.

KAROLINA BORNER

Founder i CEO w startupie Vocaly Pro. Vocaly jest aplikacją do treningu głosu opartą na sztucznej inteligencji. Największą pasją Karoliny jest
muzyka. Śpiewa, pisze własne piosenki i łączy swoją pasję z biznesem. Współpracowała ze startupami i przedsiębiorcami pracując w Kozminski Business Hub.

JOANNA PRUSZYŃSKA-WITKOWSKA

Wiceprezes i współzałożycielka Future Collars, nowoczesnej szkoły programowania i kompetencji cyfrowych oferującej kursy online. Mentorka w programie “Tech Leaders” i inicjatorka projektu „Znane Ekspertki”, którego celem jest zwiększenia udziału i widoczności kobiet w życiu gospodarczym i społecznym.

AGATA ZIOŁO

Dyrektorka innowacji w SPK, koordynatorka współpracy z biznesem, facylitatorka #IamRemarkable. Tworzy, wypracowuje i wykorzystuje najbardziej efektywne narzędzia wspierające zmianę w obszarach: kobiecego empowermentu, zmiany postaw i wewnętrznej przedsiębiorczości. Koordynuje program innowacji społecznych Make the Change.

ARTUR KURASIŃSKI

Przedsiębiorca, mówca publiczny oraz autor gier i komiksów edukacyjnych o nauce i technologii z serii „Róża, a co chcesz wiedzieć?”. Tech-realista. Cyfrowy narrator, kurator i kreator. Od
ponad dwóch dekad obserwuje i tłumaczy wpływ technologii na nasze życie. Autor jednego z najpoczytniejszych polskich blogów kurasinski.com.

KAMILA GĄSIOR

Trener marketingu, doradca programu Firmy Jutra. Zajmuje się szeroko pojętym marketingiem internetowym. Prowadzi w tym zakresie szkolenia, warsztaty oraz konsultacje indywidualne dla przedsiębiorców.

DR IZABELA ZAWISZA

Dr nauk biologicznych w dyscyplinie biofizyka, wynalazczyni, autorka i współautorka kilku patentów, przedsiębiorczyni stawiająca w swoim biznesie na badania i innowacje. Właścicielka marki OREKA Laboratories i firmy badawczo-rozwojowej ProConChem.

ALEKSANDRA WIĘCKA

Story designerka, dziennikarka, scenarzystka, moderatorka design thinking. Łączy storytelling z projektowaniem zorientowanym na użytkownika i treningiem kreatywności. Wspiera ludzi i firmy w tworzeniu innowacji, komunikacji strategicznej i projektowaniu marki. Przygotowuje do wystąpień publicznych.

GOSIA TCHORZEWSKA / GoTek Rysuje

Graphic recorderka, rysowniczka, ilustratorka. Rysuje na żywo na konferencjach, spotkaniach, warsztatach. Tworzy historie obrazkowe, wizualizacje procesów, animacje, oprawy wizualne, plakaty, zaproszenia i logo ślubne, a nawet ex librisy. Dla przyjaciół cienkopisem na papierze, zawodowo w Procreate i w Illustratorze.

ANETA SIEJKA

Ekspert ds. przedsiębiorczości. Koordynator ds. Badań - Research Manager. Profesjonalny wykładowca i trener. Współautorka wielu kampanii reklamowych nagrodzonych w konkursach. Doradza w kampaniach społecznych ministerstw i organizacji pożytku publicznego.

BIANKA SIWIŃSKA

Twórczyni największej imprezy dla kobiet w IT i TECH w Europie -“Perspektywy Women in Tech Summit”. Działa z pasją na rzecz kobiet w IT i w szeroko rozumianej inżynierii i nauce.

DR KONRAD MAJ

Psycholog społeczny, kierownik Centrum HumanTech w Uniwersytecie SWPS w Warszawie, adiunkt w Katedrze Psychologii Społecznej. Interesuje się zagadnieniami związanymi z psychologią mediów, nowymi technologiami, wpływem społecznym oraz innowacjami. Obecnie prowadzi badania w obszarze HRI oraz kieruje projektem „HumanTech Meetings”.

EWA KRAIŃSKA

Manager usług finansowych dla firm w Allegro. Współtwórca Allegro Biznes i nowatorskiej metody kup dziś zapłać później dedykowanej klientom biznesowym. Posiada wieloletnie doświadczenie bankowe w zakresie faktoringu i nowoczesnych sposobów finansowania firm.

Weź udział w konferencji!

Paulina Jaworska

Brand Experience Manager BMW

OLIMPIA JENCZEK

Specjalistka do spraw kreowania wizerunku w sieci. Zawodowo zajmuje się komunikacją i kreowaniem wizerunku w mediach społecznościowych - zarówno marek komercyjnych, jaki i organizacji pozarządowych. Jej ulubioną formą komunikacji jest Instagram Stories.

WEŹ UDZIAŁ W KONFERENCJI!

MASZ PYTANIA? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

Koordynatorka projektu:

Magdalena Jeżyńska

e-mail: m.jezynska@fundacjakobiet.org

Współkoordynatorka:

Justyna Hryniewicz

e-mail: j.hryniewicz@fundacjakobiet.org

Współkoordynatorka:

Marta Zawiślińska

e-mail: m.zawislinska@fundacjakobiet.org

PARTNERZY KONFERENCJI

WSPIERAJĄ NAS

PATRONAT MEDIALNY

INSTAGRAM
POZNAJ NAS LEPIEJ

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera zawierającego informacje o bieżącej i planowanej działalności Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, przesyłanego przez Fundację pod podany przeze mnie adres poczty elektronicznej.

Oświadczam, że zapoznałem/-am się z Polityką prywatności.