17.11.2021 XVIII Konferencja SPK Jak korzystać z technologii w biznesie?
Prowadzenie konferencji: Justyna Dżbik- Kluge – dziennikarka radiowo-telewizyjna
10.00 – 10.20 Dorota Czekaj, Prezeska Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet – Powitanie
10.20 – 10.25 Dorota Szostek-Rustecka, Prezeska Fundacji Citi Handlowy – Powitanie
I BLOK
10.25 – 10.35 Dziewczyny też kodują – dlaczego mamy problem z kobietami w sektorze nowych technologii?: Artur Kurasiński – Twórca i przedsiębiorca
Dlaczego tak mało kobiet tworzy nowe technologie?
Czy w środowisku IT można mówić o seksizmie?
Dlaczego zwiększanie ilości kobiet na stanowiskach menadżerskich się opłaca?
10.35 – 11.05 Panel dyskusyjny: Jak świadomie korzystać z technologii w biznesie?
Uczestniczki i uczestnicy panelu:
Bianka Siwińska – Perspektywy Women in Tech CEO
Zofia Dzik – Instytut Humanites: Człowiek i Technologia
Martyna Czapska – Kancelaria Baker McKenzie
Konrad Maj – Kierownik Centrum HumanTech, Uniwersytet SWPS
Prowadząca: Justyna Dżbik-Kluge
Wprowadzanie technologii w coraz więcej obszarów codzienności staje się powszechne. Przedsiębiorcy chcący podążać za trendami i wymogami konsumentów nie unikną wdrażania nowych rozwiązań zgodnych ze zmieniającą się rzeczywistością. Jednocześnie powinni zwracać uwagę na kwestie dotyczące bezpieczeństwa i odpowiedzialności społecznej. Wykorzystywane metody powinny budzić zaufanie i w miarę możliwości działać w zgodzie z wartościami moralnymi kładącymi nacisk na dobro ogółu, w tym środowisko naturalne, uczciwe warunki pracy, odpowiedzialne wykorzystywanie zasobów oraz inkluzywność.
Chcemy zwrócić uwagę na to jak zmienia się rzeczywistość oraz że wykorzystanie technologii w biznesie musi działać jak pewnego rodzaju ekosystem, w którym szeroko uwzględnia się potrzeby i bezpieczeństwo konsumentów. Świadomość dotycząca wpływu technologii na nasze życie i środowisko rośnie, w związku z czym klienci mogą stawać się coraz bardziej wymagający w stosunku do przedsiębiorstw.
11.05 – 12.05 Jak technologiczne narzędzia pomagają zdobyć klientów w nowej rzeczywistości?: Kamila Gąsior – Trener marketingu, doradca programu Firmy Jutra.
Wybierając się w internetową podróż w poszukiwaniu nowych klientów, bardzo często skupiamy się na celu zamiast na poszczególnych etapach tej wyprawy. Łatwo jest w ten sposób przegapić istotne szczegóły, dzięki którym możemy nasz cel osiągnąć znacznie szybciej i z lepszym skutkiem.
W trakcie szkolenia dowiesz się:
– jakie kluczowe elementy odpowiadają na stronie internetowej za widoczność w wynikach wyszukiwania;
– co sprawia, że użytkownicy chętniej odwiedzają strony internetowe i dokonują zamierzonych przez nas działań;
– co sprawia, że użytkownicy rezygnują z zapoznania się z ofertą;
– jak sprawdzić, czego dokładnie szukają twoi odbiorcy i o co pytają wyszukiwarkę;
– jakie narzędzia warto w tym celu wykorzystać.
Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników, może otrzymać dostęp do unikalnych materiałów szkoleniowych, a po zapisaniu się do programu, także do kursu wideo, poświęconego analityce i reklamie w internecie oraz możliwość wzięcia udziału w dyżurach eksperckich i indywidualnych konsultacjach z doradcą Google.
II BLOK
12.05 – 12.45 Panel dyskusyjny: Jak wdrażać nowe technologie w praktyce?
Uczestniczki i uczestnicy panelu:
dr Iza Zawisza – Właścicielka firmy ProConChem i marki OREKA Laboratories
Ewa Kraińska – B2B Financial Services Manager/Allegro
Radosław Bartosik – Członek zarządu Mentax S.A.
Ula Nairne – Dyrektor Rozwoju Biznesu EMEA w Firework
Prowadząca: Justyna Dżbik-Kluge
Rozmowa z przedsiębiorczyniami i przedsiębiorcami stosującymi technologiczne rozwiązania w swoich firmach. Dowiemy się w jaki sposób były wdrażane takie systemy, z jakiego wsparcia i narzędzi warto korzystać oraz jak stosować to w komunikacji marki i czy ma to wpływ na relacje z klientami. Porozmawiamy o tym jak nasze osobiste wartości mogą kształtować biznes oraz w jaki sposób korzystać z możliwości sztucznej inteligencji tak aby działała nie wbrew, a dla człowieka i rozwoju firmy.
12.45-12.55 Czy kobiety wykorzystają potencjał technologii? Co mówi nam raport „Tytanki pracy”?: Joanna Pruszyńska-Witkowska – Wiceprezes i współzałożycielka Future Collars.
Raport „Tytanki pracy. Kobiety na rynku pracy w dobie cyfrowej transformacji” przygotowany we współpracy Future Collars z ośrodkiem badawczym DElab UW przedstawia sytuację kobiet w obliczu przyspieszonej transformacji cyfrowej rynku pracy oraz trwającej od ponad roku pandemii. Raport odpowiada na pytania:
– Na ile Polki zdają sobie sprawę z zachodzących zmian spowodowanych cyfrową rewolucją?
– Czy są gotowe zdobywać nowe, cyfrowe kompetencje, dzięki którym będą mieć szansę na polepszenie swojej konkurencyjność na rynku pracy?
– W jaki sposób pandemia i związana z nią intensyfikacja rozwoju branży cyfrowej wpłynęły na kobiety?
– Co pozwoliło im przetrwać ten wyjątkowo trudny czas i podołać nowym wyzwaniom i obowiązkom, które przyniósł ostatni rok?
– Co możemy zrobić, żeby poprawić ich sytuację?
III BLOK
12.55 – 13.00 Be the Change! Powered by BMW!: Paulina Jaworska – Brand Experience Manager BMW
13.00 – 13.05 Zapowiedź bohaterki Be the Change: Aleksandra Więcka, story designerka, dziennikarka, scenarzystka, moderatorka design thinking.
13.05 – 13.20 Be The Change: Karolina Borner – Founder & CEO w Vocaly Pro
Zmiana to jedyna pewna dzisiejszych czasów, a punkt zwrotny to zdarzenie, które zmienia kierunek historii. Albo życia. Zainspirowane wieloma ciekawymi historiami kobiet z Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, postanowiliśmy zaprezentować je szerszemu gronu. Tak powstał pomysł na cykliczne spotkania networkingowe z sesją w duchu storytellingu – “Be the Change”.
*Warsztaty w ramach konferencji odbywają się następnego dnia 18.11.2021 r.