CZYTASZ

Finał Make the Change – Młodzi na rynku prac...

Finał Make the Change – Młodzi na rynku pracy… to jeszcze nie koniec!

Za nami finał projektu Make the Change – Młodzi na rynku pracy, który na różnych etapach i w różny sposób miał na celu zbadanie i znalezienie rozwiązań na wyzwania młodych osób wkraczających na ścieżkę zawodową. Projekt został podzielony na kilka etapów: debatę, warsztat design thinking i konferencję. Każdy z elementów wniósł do projektu ogromną dawkę wiedzy, refleksji i poszerzających perspektywę doświadczeń. 

Debata “Wyzwania młodych na rynku pracy”

W debacie wzięli udział eksperci ze środowiska naukowego, biznesowego, korporacyjnego, psychologowie i osoby młode, co umożliwiło niejednorodną dyskusję i wymianę myśli z różnych punktów widzenia. Debata została podzielona na dwa panele i jest dostępna do obejrzenia online:

Warsztat design thinking

Kolejnym etapem projektu był warsztat design thinking, w trakcie którego pięć zespołów zróżnicowanych pod względem wieku, płci, doświadczenia zawodowego i wykształcenia pracowało nad projektami rozwiązań na następujące wyzwania: różnice pokoleniowe, zjawisko NEET, emigracja, praca na własnym czy etat, edukacja 2046. Każda z grup warsztatowych pod okiem doświadczonych facylitatorek procesu design thinking – Katarzyny Talagi-Korcz i Anety Siejki, stworzyła gotowy do wdrożenia prototyp pozwalający zmniejszyć trudności związane z danym zagadniem. Pod koniec warsztatu każda z grup prezentowała swoje pomysły przed komisją, która wybrała trzy najbardziej pomysłowe i gotowe do wdrożenia projekty. Projekt, który otrzymał pierwsze miejsce dotyczył rozwiązania gotowego do wprowadzenia w edukacji nastawionej na przyszłości, a są nim symulacje pracy stosowane jako narzędzie budowanie świadomości zawodowej, możliwe do stosowania już od najwcześniejszych etapów edukacji.

Uczestnicy warsztatu design thinking Fot. Justyna Hryniewicz

Konferencja Make the Change

W trakcie Konferencji odbyło się podsumowanie projektu oraz prezentacje trzech zwycięskich prototypów. Grupy miały okazję przekonać uczestników do zasadności wdrożenia swojego rozwiązania i zrobić pierwszy krok do jego realizacji.

Ważnym elementem wydarzenia była debata “Impakt społeczny i edukacja” inaugurująca projekt “Przedsiębiorczość Społeczna – kurs podstawowy”, realizowany w polsko-norweskim partnerstwie, przez Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS, Fundację Przedsiębiorczości Kobiet oraz Stiftelsen Mangfold i Arbeidslivet z Norwegii. Przedstawicielki świata nauki, biznesu i sektora pozarządowego, rozmawiały o tym, jak uczyć o wpływie społecznym i przygotowywać do zaangażowania społecznego przyszłych przedsiębiorców i przedsiębiorczynie.

Ostatnią atrakcją w części oficjalnej Konferencji było wystąpienia Przemka Staronia, który opowiedział o swoim podejściu do edukacji, pokolenia wchodzącego na rynek pracy oraz dodającej otuchy perspektywy zarówno młodym jak i rodzicom. Pełna nieoczywistych wniosków prezentacja dała nowe spojrzenie na potrzeby i oczekiwania pokolenia Z oraz zostawiła wiele refleksji i otwartości na zmieniającą się rzeczywistość.

Raport

Podsumowanie projektu ukaże się już niedługo w raporcie, który będzie dostępny online na naszej stronie. Opisane w nim projekty zostaną wykorzystane do rozwijania projektu Make the Change. Pomysły uczestników pozwolą udoskonalić projekt i odpowiadać na potrzeby młodych realnymi rozwiązaniami. Całość będzie promowana wśród instytucji związanych z młodymi, nastawionych na wdrażanie rozwiązań uwzględniających ich potrzeby, dbających o ich rozwój i polepszenie komfortu pracy z obu stron – zarówno pracodawcy jak i pracownika.

Projekt “Make the Change – Młodzi na rynku pracy” realizowany jest w ramach programu Biznes w Kobiecych Rękach przy wsparciu finansowym Citi Foundation w Nowym Jorku oraz wsparciu merytorycznym Fundacji Citi Handlowy im. L. Kronenberga


W Fundacji odpowiedzialna za koordynowanie projektów i wspieranie działań SPK. Z wykształcenia psycholożka. Trenerka psychoedukacji, współpracuje z organizacjami samorządowymi, współtworzy inicjatywę społeczną promującą współczesną historię, w ramach której prowadzi warsztaty dla młodzieży i organizuje wydarzenia. Posiada doświadczenie w marketingu i komunikacji.

INSTAGRAM
POZNAJ NAS LEPIEJ

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera zawierającego informacje o bieżącej i planowanej działalności Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, przesyłanego przez Fundację pod podany przeze mnie adres poczty elektronicznej.

Oświadczam, że zapoznałem/-am się z Polityką prywatności.