Zależy mi, aby kobiety czuły się pewne i odważne

Kamila Socińska, twórczyni marki Wherever i uczestniczka IX edycji programu Biznes w Kobiecych Rękach dzieli się swoimi przemyśleniami dotyczącymi prowadzenia własnej marki i udziału w programie.
Socinska

Czym zajmuje się Twoja firma? 

Marka Wherever oferuje kimona dla kobiet, wykonane z wysokiej jakości materiałów i wyprodukowane ręcznie w lokalnej pracowni krawieckiej. Każde kimono wykonane jest w niewielkiej ilości, co sprawia, że każdy egzemplarz jest wyjątkowy i niepowtarzalny. Kroje i tkaniny, z których wykonane są kimona zapewniają wygodę i trwałość noszenia. Tradycyjne kimona znane na całym świecie ze swojego charakterystycznego kroju i stylu są przeważnie luźne i długie i zazwyczaj noszone na specjalne okazje. Kimona marki Wherever są dostępne także w formie garniturów, dzięki czemu są bardzo uniwersalne i odpowiednie do noszenia również na co dzień. Czasem ten sam zestaw z innymi dodatkami pozwala nam stworzyć zupełnie nową stylizację, dlatego to doskonały wybór dla kobiet, które szukają oryginalnych, wysokiej jakości ubrań o unikalnym stylu. Kimona Wherever to luźne kroje, które pozwalają na swobodę ruchu i wygodę noszenia, jednocześnie dodając kobiecie elegancji i szyku. Marka Wherever wyraża ideę wolności, akceptacji różnorodności i wyjątkowości każdej kobiety. Zależy mi, aby kobiety czuły się pewne i odważne, wyrażały swoją indywidualność i styl, a kimona pomogły im to wyrazić.

 

Jakie były Twoje największe wyzwania podczas zakładania firmy?

Największym wyzwaniem okazał się czas. Na co dzień pracuję także na etat w dużej korporacji w roli Design Project Managera. Rozwijanie firmy, jako dodatkowe zajęcie wymaga dużego poświęcenia i motywacji. Zawsze lubiłam rzeczy związane z designem, patternami, plakatami, szeroko pojętą sztuką. Pracowałam również w agencjach reklamowych. Kiedy czuję zmęczenie i coś nie idzie po mojej myśli, staram się nie poddawać i  przypominać sobie, że szukanie wzorów, tkanin, rozwijanie się w tym kierunku jest dla mnie też formą przyjemnego spędzania czasu. Samomotywacja bywa trudna, ale warta jest późniejszej satysfakcji.

 

Porozmawiajmy teraz o ludziach. Jak Twoje otoczenie zareagowało na pomysł tworzenia nowej firmy? 

Zaskakująco dobrze! Muszę przyznać, że bliskie mi otoczenie nie tylko było od początku bardzo zainteresowane moim pomysłem, ale również wspiera mnie na co dzień w działaniach. Dzięki przyjaciółkom szybko stworzyłam sieć kontaktów, poznałam hurtownie tkanin, konstruktorkę, wspaniałą krawcową, która nie poddaje się w przekazywaniu mi profesjonalnej wiedzy o tkaninach i tajnikach szycia 😉 Mój partner także od razu pozytywnie zareagował na pomysł i utwierdził mnie w przekonaniu, że posiadam ku temu wszelkie predyspozycje, co dodatkowo, dodało mi wiary w nowe przedsięwzięcie. To niezwykle ważne mieć wsparcie bliskich, ponieważ przychodzą też chwile zwątpienia, dlatego jestem wielką szczęściarą, że mam wokół siebie tyle ludzi, na których mogę liczyć. 

 

Czy mentoring jest potrzebny na starcie tworzenia biznesu? 

Na pewno jest niezwykle wartościowy i pomaga w tej nowej drodze, jaką jest przedsiębiorczość. To nie tylko czerpanie wiedzy, dawka inspiracji, ale też zminimalizowanie popełnienia wielu błędów. Rozmowy z osobą doświadczoną i zdystansowaną do naszego biznesu mają niezwykłą moc. Ewa Skrobańska, która jest moją mentorką w programie BWKR pokazała mi w trakcie spotkań, że bać można się nie tylko porażki, ale i sukcesu. To było bardzo cenne spostrzeżenie – otworzyło mi oczy na kwestie, które hamowały mnie w niektórych działaniach. Dzięki temu mogłam podjąć takie kroki i decyzje, które ten strach zniwelują. Ewa udzieliła mi wiele wskazówek, które mają za zadanie lepsze planowanie i zarządzanie czasem i swoimi zasobami, pomogła w doprecyzowaniu grupy docelowej. I co najważniejsze z każdym spotkaniem dodawała mi wiary w siebie. Dlatego z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że warto zawsze na starcie znaleźć wsparcie w postaci mentoringu.

 

Czy są usługi/podwykonawcy, o których warto od razu zatrudnić na starcie swojego przedsięwzięcia? 

W moim przypadku na pewno zależało mi na spójnej identyfikacji wizualnej, z której będę na tyle zadowolona, że z przyjemnością będę tworzyć później profil w mediach społecznościowych, stronę www i pozostałe materiały. Od razu wiedziałam, że moim wyborem będzie bliska mi koleżanka, która od lat tworzy fantastyczne projekty. Postawiłam również na profesjonalne zdjęcia i zleceniu tego fotografowi. Stworzenie strony www również oddaje w ręce zaufanego specjalisty. Warto stworzyć bazę partnerów, z którymi planujemy współpracować, aby być przygotowanym na moment, w którym podejmiemy kolejne kroki. Jeśli nie posiadamy potrzebnych kompetencji, wtedy warto zatrudnić specjalistów w danej dziedzinie. Nie jesteśmy w stanie wszystkiego zrobić sami, ale z drugiej strony trzeba mieć świadomość, że zlecanie osobom trzecim oznacza konieczność finansów na start.

 

Ważnymi postaciami w tej układance są klienci. Czy masz dobre rady jak ich pozyskać? 

Jestem na początku tej drogi i jeszcze się tego uczę. To niezwykle ważny temat, bo od klientów zależy powodzenia naszego biznesu. Wierzę, że jakość naszych produktów i wartości, którymi kieruje się nasza marka, pozwala nawiązać trwałą relację z Klientami. Pierwsze kimona znalazły swoich odbiorców wśród znajomych. Następnie założyłam profil na platformie Etsy, gdzie sprzedałam pierwszy egzemplarz w Boże Narodzenie i wysłałam do Los Angeles. To od razu dodało mi wiatru w żagle. Ważne jest jednak “wyjście” do Klienta, dlatego za radą swojej mentorki Ewy Skrobańskiej zorganizowałam spotkanie dla kobiet, gdzie mogłyśmy porozmawiać, a klientki dotknąć, przymierzyć i kupić kimona. Okazało się to świetnym pomysłem, który przełożył się zarówno na sprzedaż jak i większe zainteresowanie w mediach. Na pewno będę organizowała takie spotkania cyklicznie. Aktualnie prowadzę profil na Instagramie (https://www.instagram.com/wherever_pl/) i jestem w trakcie tworzenia e-sklepu, który jest niezbędny dla dalszego rozwoju firmy.

 

W programie Biznes w Kobiecych Rękach miałaś możliwość uczestniczyć w wielu warsztatach i spotkaniach – które zmieniło Twoje spojrzenie na prowadzenie biznesu?

Myślę, że zajęcia dotyczące skutecznej autoprezentacji. W tym obszarze mam wciąż wiele do zrobienia. Potrafię dobrze pracować, tworzyć ciekawe rzeczy a zapominam o tym mówić. To bardzo ważne, by uważnie dobierać słowa i komunikaty. Uczę się w krótkim czasie opowiadać o sobie, swoim pomyśle czy przedsięwzięciu. Zazwyczaj mamy bardzo mało czasu na zainteresowanie odbiorców i tylko praktyka pomoże nam w przełamaniu strachu i wstydu. Na jednym ze spotkań kupiłam również książkę “Jak mówić o sobie dobrze” autorstwa A. Więckiej, która dostępna jest na stronie SPK. Po jej przeczytaniu uświadomiłam sobie, że tak wiele z nas ma te same obawy i lęki, zupełnie niepotrzebnie. To bardzo ciekawa pozycja, którą polecam.

 

W czasie Programu poznałaś wiele innych ciekawych przedsięwzięć – gdybyś miała zarekomendować jeden z biznesów z tej edycji, który (poza Twoim) – zrobił na Tobie największe wrażenie?

Jestem pod wrażeniem wielu projektów, jak i samych uczestniczek. Podziwiam z zachwytem pomysły na aplikacje, które mają pomóc w fizjoterapii czy rodzicom i dzieciom planować wspólnie czas. Wiem, jak złożone są to projekty i jak wytrwałym należy być przy ich tworzeniu. Jednak zawsze podziwiałam osoby, które łączą pracę z pasją i taką osobą jest niewątpliwie fotografka Alicja Bokina. Stylistyka zdjęć i charyzma Alicji od razu zwróciły moją i uwagę, dlatego zaprosiłam Alicję do sesji zdjęciowej swoich produktów. Efekty niedługo będzie można podziwiać na moim Instagramie Wherever_pl, a już niedługo dodatkowo na stronie www.wherever.pl

Co chciałabyś przekazać uczestniczkom kolejnych edycji Biznes w Kobiecych Rękach?  

Przede wszystkim, abyście miały otwarte głowy i podeszły do programu z dużą otwartością. Zarówno wobec innych kobiet, jak i swojego pomysłu. To ogromna pigułka wiedzy i wartościowe relacje. To niezwykłe, jak w trakcie wspólnych warsztatów i rozmów z łatwością mogłyśmy wymieniać się swoimi doświadczeniami, wyzwaniami, sukcesami, ale czasem też lękami. To ogromne szczęście poznać tak wiele wspaniałych kobiet, które towarzyszą nam w rozwoju osobistym i rozwoju naszych nowych projektów.

 

Chcesz wiedzieć więcej o budowaniu biznesu? Skorzystaj z rad naszych ekspertek!

 

 

Weź udział w kolejnej rekrutacji do programu Biznes w Kobiecych Rękach!

Biznes w Kobiecych Rękach jest autorskim projektem Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, który zajął pierwsze miejsce w konkursie Central European Startup Awards 2018 w kategorii Best accelerator or incubator. Program jest realizowany przy wsparciu finansowym Citi Foundation w Nowym Jorku oraz wsparciu merytorycznym Fundacji Kronenberga Citi Handlowy.

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Roczne członkostwo w Klubie Black Swan Prestige
Klub Black Swan Prestige to ekskluzywna społeczność doświadczonych kobiet sukcesu,...
Cena:
3,900.00  dla rok
90. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
08.11.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Business Mixer 24.10.2024
24.10.2024. BUSINESS MIXER spotkanie networkingowe online o charakterze biznesowym. To...
Cena:
123.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
90. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
08.11.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online Klubu Mentorek - nowe Mentorki
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji i...
Cena:
3,075.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek - kontynuacja
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
600.00 
Członkostwo
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Polecamy przeczytać:
5 książek o innowacjach, które warto przeczytać
O innowacjach słyszy się niemal codziennie. Czym one są? Bardzo trudno jednoznacznie to określić. W dużym uproszczeniu można jednak powiedzieć, że jest to ogół działań podejmowanych w celu dokonania zmian na lepsze. W firmach będzie to np. wprowadzenie nowego produktu, nad którym długo się pracowało, opracowanie nowej metody produkcji, czy też zastosowanie nowej technologii.
Jedna na trzy Polki chce rozpocząć przygodę z inwestowaniem
Czy do inwestowania faktycznie potrzeba dużego kapitału? Jak zacząć inwestować? Jak zrobić ten pierwszy krok? I jak okiełznać strach przed stratą środków?
Wpływ programu Biznes w Kobiecych Rękach na przedsiębiorczość kobiet
Mimo że na przestrzeni lat pozycja kobiet na rynku pracy uległa pozytywnej zmianie, to jednak wciąż nie można mówić o równouprawnieniu w tej kwestii. Nierówności na rynku pracy wynikające z płci oraz wybuch pandemii jeszcze bardziej pogłębił to zjawisko.
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty