Zawsze znajdzie się powód, żeby poczekać, a lepszego momentu nie będzie nigdy!

O biznesie, który zrodził się z pasji i miłości do sportu, opowiada Stasia Serwińska, absolwentka programu Biznes w Kobiecych Rękach i założycielka Akademii REiS
sesja8

Skąd pojawił się Twój pomysł na biznes?

Stasia Serwińska: Pomysł na biznes kiełkował w mojej głowie od dawna. Pracuję od ok. 18 r.ż. Robiłam wiele rzeczy. Dziś jestem wdzięczna za te doświadczenia, bo doprowadziły mnie do momentu, gdzie poczułam, iż czas pójść swoją drogą. Dojrzewałam do tej decyzji kilka lat. Mając rodzinę i trójkę dzieci, nie było to proste i oczywiste. Bałam się czy sobie poradzę, czy będę mieć wystarczająco dużo czasu na wszystko i coś nie zostanie zaniedbane. Dodatkowo mąż prowadzi swoją działalność, więc widzę na co dzień, z czym się musi mierzyć. Kiedy bywał w rozjazdach, to ja przejmowałam większość domowych obowiązków, pracując na etacie. Zmiany rozpoczęły się kilka miesięcy po wybuchu pandemii. W 2020 roku nastąpił przełom. Postanowiłam porzucić etat i zaczęłam działać na zlecenia, realizując zajęcia i warsztaty dla dzieci i młodzieży.

Zdecydowałam się postawić wszystko na jedną kartę. Rozpoczęłam Akademię Trenerów Mentalnych Juniorów, w międzyczasie studiując podyplomowo Psychologię Sportu Dzieci i Młodzieży. Połączyłam moją miłość do psychologii i sportu. I zaczęłam współpracować ze sportowcami. W roku 2022 skończyłam jeszcze Akademię Psychologii Sportu i spełniłam największe marzenie z młodości, zostając Trenerem Piłki Siatkowej. Kurs prowadziła moja idolka z młodości Magdalena Śliwa. Mało tego. Kurs kończył się w moje urodziny. Pani Magda podarowała mi piłkę i swój strój, w którym reprezentowała swój klub. 2 lata, a ja spełniłam wszystkie marzenia, nadal mając na stanie trójkę dzieci. To pokazało mi, że to najlepszy moment na swoją działalność. I tak właśnie powstała Akademia Rozwoju Edukacji i Sportu. Akademia jest zwieńczeniem wszystkiego, co mnie pasjonuje i w co mocno wierzę. To pomysł zrodzony z pasji do sportu i rozwoju, a także chęci inspirowania, pomagania i zachęcania innych do aktywnego i świadomego życia. Wierzę, że pokazywanie dzieciom i młodzieży, różnych możliwości rozwoju, edukacji, spędzania wolnego czasu pomaga odnaleźć to, co daje satysfakcję i sens naszemu życiu, a tym samym może uchronić przed popadaniem w różne trudności.

Co skłoniło Cię, aby rozpocząć swój biznes właśnie teraz?

S. S.: Poczułam w końcu, że lepszego momentu nigdy nie będzie. Zawsze znajdzie się jakiś powód, żeby jeszcze poczekać. A także chciałam robić to, co czuję najbardziej i co jest moją wielką pasją i miłością. Chciałam widzieć sens w moich działaniach i piękne zmiany w ludziach. Marzyłam o tym, żeby moja praca nie tylko dawała wartość innym, ale żebym ja również mogła realizować swoje cele i marzenia. Robię to! W końcu na swoich zasadach.

Czego najbardziej się bałaś zakładając swoją firmę?

S. S.: Może to prozaiczne, ale najbardziej bałam się księgowości, tych wszystkich przepisów i ciągłych zmian. Bardzo nie lubię zagłębiać tych tematów, ale wiem, że są ważne.

Jakie były Twoje największe wyzwania podczas zakładania firmy? Co było szczególnie trudne?

S. S.: Kiedy zaczynasz, wiele rzeczy robisz sama. Dla mnie najtrudniejszy krok to wybór nazwy firmy, a także ułożenie strategii działania. Jestem wizjonerką i chciałabym czasami wdrożyć za dużo rzeczy na raz. To właśnie było wyzwaniem, aby na początku skupić się na kilku działaniach, a nie od razu budować imperium. Na wszystko przyjdzie pora.

 

 

Jakie trzy wskazówki dałabyś kobietom, które chcą założyć własną firmę?

S. S.: 1. Odkryj, jakie masz wartości, misję i wizję swojego życia/firmy. 2. Odważ się pytać, szukać, próbować i podnosić kiedy upadniesz. 3. Otaczaj się właściwymi ludźmi.

Jakie kompetencje, zdolności czy talenty Twoim zdaniem powinna posiadać i rozwijać przyszła przedsiębiorczyni?

S. S.: Czuję, że oprócz pasji i zaangażowania do tego, co chce się robić to zdecydowanie jasny cel i wizja. Umiejętność budowania pozytywnych relacji, a także nastawienie na ciągły rozwój i naukę. Determinacja, wytrwałość i podejmowanie ryzyka połączone z autentycznym marketingiem no i sprzedażą. A z czasem z umiejętnością zatrudniania odpowiednich osób w firmie.

Od czego zaczęłaś zakładanie firmy i z czyjej pomocy skorzystałaś? Czyją pomoc uważasz za niezbędną, aby otworzyć własną firmę?

S. S.: Zakładanie firmy rozpoczęłam od podjęcia decyzji o wejściu do programu Biznes w Kobiecych Rękach, ponieważ celem tego programu było przygotowanie uczestniczek do założenia i prowadzenia firmy. Zgłosiłam się do programu z premedytacją, żeby nie mieć już żadnej wymówki. Program uruchomił we mnie wiarę, że w końcu mogę spełnić się w nowej roli. Dzięki wiedzy i wsparciu osób ze świata biznesu poukładałam puzzle swojej układanki. Zdecydowanie wsparcie mentorki okazało się dla mnie mocno rozwijające i potwierdzające, że jestem na właściwej drodze.

Co chciałabyś przekazać uczestniczkom kolejnych edycji Biznes w Kobiecych Rękach w oparciu o własne doświadczenie i uczestnictwo w programie?

S. S.: Program pokazał mi kolejny raz w życiu, jak ważne jest wsparcie innych w drodze do celu. Jak pięknie mogą wspierać się kobiety. Wiedza i profesjonalizm to jedno, ale wspaniałe relacje, emocje to ogromny potencjał tego projektu. Program Biznes w Kobiecych Rękach spowodował, że nie mogłam mieć już wymówek. Dostałam nie tylko wiedzę jak prowadzić firmę, co jest ważne i na czym się skoncentrować, ale przede wszystkim doświadczyłam ogromnego wsparcia innych kobiet. Kobiet, które tak jak ja odważyły się wejść do programu i rozpocząć podróż w kierunku realizacji marzeń. Kobiet, które prowadzą Sieć Przedsiębiorczych Kobiet i dmuchają w skrzydła, wspierając na każdym kroku. Doceniam także niesamowite wsparcie mentorskie. Miałam cudowną Mentorkę, która ujęła mnie swoją osobowością, wiedzą i doświadczeniem. Kiedy w mojej głowie szalał sztorm, ona wprowadzała spokój. Kiedy ja chciałam wszystko naraz, ona tworzyła ze mną plan i strategię. Wierzyła we mnie i mój pomysł i choć dzieli nas cała Polska, jesteśmy nadal w kontakcie. Iza co jakiś czas pyta, jak moje plany i wdrożenie, a ja czuję, że jest obok ktoś, kto wierzy.

 

 

BWKR jest autorskim projektem Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, który zajął pierwsze miejsce w konkursie Central European Startup Awards 2018 w kategorii Best accelerator or incubator. Program jest realizowany przy wsparciu finansowym Citi Foundation w Nowym Jorku oraz wsparciu merytorycznym Fundacji Kronenberga Citi Handlowy.

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Roczne członkostwo w Klubie Black Swan Prestige
Klub Black Swan Prestige to ekskluzywna społeczność doświadczonych kobiet sukcesu,...
Cena:
3,900.00  dla rok
Niezniszczalne - K. Ratajczyk
Potrzebujesz inspiracji i motywacji do działania? Niezniszczalne to 11 wywiadów...
Cena:
50.00 
89. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
13.09.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
Business Mixer 18.07.2024
18.07.2024 / BUSINESS MIXER spotkanie networkingowe online o charakterze biznesowym....
Cena:
123.00 
Wydarzenia
Koktajl Liderek
26.09.24  Zapraszamy na wieczorne spotkanie z cyklu Koktajl Liderek. Przyjdź,...
Cena:
365.00 
Wydarzenia
89. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
13.09.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online Klubu Mentorek - dla nowych Mentorek
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji i...
Cena:
3,075.00 
Polecamy przeczytać:
Jak promować swoje usługi? Poznaj podpowiedzi przedsiębiorczych kobiet!
W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, promowanie swoich usług jest kluczowym elementem sukcesu, zwłaszcza dla przedsiębiorczych kobiet. Skuteczna strategia marketingowa pozwala wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć lojalnych klientów. Jak zatem skutecznie promować swoje usługi?
Przełamujmy tabu mówiąc o sobie dobrze!
Akcja Menstruacja to Fundacja, która swoje działania skupia na walce z ubóstwem menstruacyjnym, przełamywaniu tabu oraz edukacji. Czy wiecie, że zwykła podpaska to wciąż dla wielu osób produkt luksusowy? W Polsce aż 39% kobiet z ubogich domów musiało zrezygnować z zakupu produktów menstruacyjnych na rzecz innych domowych wydatków
Klienci - jak ich pozyskać i utrzymać dobre relacje?
Trudniej pozyskać nowego klienta niż utrzymać obecnego - rozprawiamy się z tym popularnym zdaniem w kolejnym odcinku serii poświęconej podstawom biznesu.
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty