Doskonale zdaję sobie sprawę, że łączenie aktywności zawodowej z wychowywaniem dzieci nie należy do najłatwiejszych, jednak niektórym mamom daje spełnienie, możliwość oderwania myśli od tematów okołodziecięcych oraz pozwala się rozwijać. Po prostu sprawia, że mamy są szczęśliwe i mniej zestresowane. Sama łączę macierzyństwo z prowadzeniem własnego biznesu, dlatego wiem, z jakimi problemami borykają się pracujące mamy. Chcę je wspierać i inspirować do działania. W związku z tym z myślą o nich stworzyłam projekt Biznes Mamy na portalu PolecanyBiznes.pl.
Myślę, że umiejętność ustalania priorytetów oraz delegowania zadań jest kluczowa. Wspólnie z mężem opracowaliśmy plan, który w przypadku naszej rodziny działa już od 3 lat. Myślę, że najważniejsze było zaplanowanie tygodnia tak, aby ograniczyć ilość zakupy i gotowanie obiadów – co moim zdaniem jest bardzo pracochłonne. Dzięki temu, że zamawiamy obiady z restauracji przez cały tydzień, a zakupy spożywcze w piekarni i markecie robię tylko w sobotni poranek, mam więcej czasu, który mogę przeznaczyć na pracę zawodową.
W godzinach pracy nie sprzątam i nie robię prania. Skupiam się wówczas na wykonywaniu zadań zawodowych. Poza tym harmonogram dnia układam do potrzeb córeczki, która jest obok mnie, gdy pracuję. Myślę, że wszystko da się poukładać, by ułatwić życie pracującej mamy. Ja mam czas na wykonywanie pracy zawodowej pomiędzy 8-16 i wieczorem, gdy dzieci zasną. Rano odpowiadam na maile lub wykonuję inne proste czynności. Na czas, gdy córeczka śpi, planuję tworzenie tekstów, co wymaga chwili ciszy, koncentracji i skupienia. W ciągu dnia mamy też czas na zabawę i spacery z Amelką. Często kluczowa w życiu pracującej mamy jest umiejętność żonglowania priorytetami.
W wielu aspektach! Najpierw podkreślę coś, z czego moim zdaniem wielu przedsiębiorców nadal nie zdaje sobie sprawy. Otóż zarówno te nieumiejętnie tworzone treści, jak i te zaprojektowane przez doświadczonego copywritera wpływają na postrzeganie Twojego biznesu przez klientów i kontrahentów. Z mojego doświadczenia (a w zawodzie copywriterki SEO i copywriterki UX pracuję ponad 10 lat) oraz z rozmów z moimi klientami wynika, że przemyślane teksty, stworzone zgodnie z intuicją, według zasad SEO, ale w taki sposób, by były atrakcyjne dla klienta, zwiększają sprzedaż niezależnie od branży. Poza tym wpływają na poprawę widoczności danej marki na dwa sposoby – wzmacniają PR i pozycjonowanie. Swoją wiedzę i wszystkie nowości w copywritingu testuję na 3 własnych stronach internetowych. Dlaczego wiem, że to działa? Ponieważ 90% klientów odnajduje mnie online. Mówią, że przygotowane przeze mnie teksty dobrze się czyta, a oni też chcą takie treści dla swoich firm. Moim zdaniem w biznesie online wygrywają marki, które korzystają umiejętnie z narzędzia, jakim jest copywriting. Dzięki temu klient w łatwy sposób odnajduje produkty i usługi, których poszukuje.
Owszem! Magią copywritingu jest to, że potrafi on “góry przenosić”, wywołuje emocje i zachęca do działania. To wyjątkowe narzędzie marketingu, z którego warto korzystać, nie tylko promując się online, ale także offline. Każda treść, która “wychodzi” z firmy, czyli to, co napisano na stronie internetowej, newsletter, treści na social mediach, artykuły na firmowym blogu oraz artykuły sponsorowane – wszystko wpływa na postrzeganie firmy przez konsumenta i kontrahenta. Dobrze zaprojektowane treści będą spójne i napisane w taki sposób, by docierały do konkretnego klienta. Dzięki temu będą świetnym atutem, odróżniającym od konkurencji, który realnie wpływa na zyski firmy.
Jednym i drugim! Pasją, którą odkryłam w sobie już w podstawówce, gdy z zaangażowaniem pisałam prace domowe z języka polskiego. Przez wiele lat odpychałam jednak od siebie myśl, by zostać copywriterką. Myślałam, że to bardzo nudny zawód, w którym nie da się dobrze zarabiać. Dziś po 10 latach pracy w zawodzie copywriterki mogę jedynie powiedzieć, że bardzo się myliłam. Możliwość pisania sprawia mi ogromną przyjemność, a dodatkowo coraz więcej firm chce mi za to płacić. Czyż to nie jest piękny sposób na życie? Zarabiać na tym, co uwielbiam robić?
Absolutnie nie! Uważam, że nie każdy ma predyspozycje do tego, aby zostać dobrym copywriterem, tak samo, jak nie każdy ma predyspozycje do tego, by zostać nauczycielem, PR-owcem czy informatykiem. Spotkałam się już z opinią, że każda mama na urlopie macierzyńskim może zostać copywriterką. Teoretycznie jest to możliwe, jednak połączenie pasji, wiedzy, odpowiedniego warsztatu sprawia, że klient otrzymuje tekst idealnie dopasowany do jego firmy (mówiący głosem jego marki) oraz przygotowany tak, aby trafił do odpowiedniej grupy docelowej. Wykorzystanie elementów SEO jest w nim niezbędne. Czy da się na tym zarabiać? Zdecydowanie tak i to znacznie lepiej niż zarabiałam, gdy pracowałam na etacie. Zaznaczę tylko, że mój biznes oparłam jednak na 5 filarach, a to sprawia, że mam kilka źródeł dochodu.
Tak! Swoją firmę założyłam w październiku 2012. Pierwszym filarem mojego biznesu było świadczenie usług copywritingu. Drugie źródło dochodu w mojej firmie powstało w 2014 roku, a był to funkcjonujący do dziś portal kosmetyczno-urodowy TrustedCosmetics.pl. Cztery lata później wpadłam na pomysł, by stworzyć wyjątkowy blog lifestylowy SposobyNaZycie.pl, który jest trzecim filarem mojego biznesu. Później zostałam wirtualną asystentką, co stanowi kolejne źródło dochodu w mojej firmie. Na jubileusz 10-lecia prowadzenia własnej firmy stworzyłam piąty filar mojego biznesu – portal biznesowy PolecanyBiznes.pl.
Fascynują mnie historie powstawania znanych firm, ludzie sukcesu i milionerzy. W związku z tym pochłaniam mnóstwo książek na ten temat. W zeszłym roku podczas lektury jednej z nich zrodziło się we mnie pragnienie stworzenia portalu biznesowego. Nie był to pomysł, jakich w głowie pojawiają się dziesiątki każdego dnia. Oczywiście zapisałam go w moim zeszycie z pomysłami. Jednak nie mogłam skupić się na wykonywaniu bieżących zadań w mojej firmie. Tak też – z myślą o przedsiębiorcach i dla przedsiębiorców – w październiku 2022 powstał portal biznesowy PolecanyBiznes.pl.
Ta nieszczęsna konkurencja. Często słyszę to pytanie. Uważam, że mądrzy przedsiębiorcy współpracują, inni marnują czas, by konkurować. Zależało mi na tym, by stworzyć wyjątkowe miejsce w sieci dla przedsiębiorców. Przestrzeń do promocji ekspertów oraz firm, w której chcę opowiadać historie ludzi biznesu (także sylwetki członkiń Sieci Przedsiębiorczych Kobiet) oraz wspominać koleje losu ich firm. Nie zależy mi na zarabianiu na reklamach, dlatego też nie nasycam nimi strony. Myślę, że to podejście zupełnie przeciwne do większości istniejących już portali biznesowych. Chcę słuchać głosu przedsiębiorców i móc dzielić się nim ze światem. Poza tym gwarantuję zupełnie inne spojrzenie na informacje ze świata biznesu i merytoryczne rozmowy z przedsiębiorcami.
Pracuję nad tym, by PolecanyBiznes.pl stał się pierwszym źródłem informacji ze świata biznesu i skarbnicą historii ludzi biznesu. Chcę opowiadać historie ludzi biznesu, nie tylko tych już sławnych i znanych, ale szczególnie tych, którzy każdego dnia rozwijają firmy, rozwiązują problemy innych ludzi, zdobywają nagrody i pracują na swój biznesowy sukces i zwiększenie rozpoznawalności.
Serwis dla przedsiębiorców PolecanyBiznes.pl powstał z podpowiedzi intuicji oraz potrzeby serca. Myślę, że czytelnicy to czują, bo od samego początku ta strona cieszy się ogromną popularnością oraz zainteresowaniem, które przeszło moje najśmielsze oczekiwania.
Sprawdź, jak możesz zostać członkinią Sieci Przedsiębiorczych i jakie korzyści na Ciebie czekają w naszej Sieci. Jeśli i Ty szukasz możliwości networkingu – sprawdź nasz format Business Mixer.
Copyright 2024 – Sieć Przedsiębiorczych Kobiet
Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.
Przeglądaj produktyŻeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.