Ułatwienia dostępu

5 książek o innowacjach, które warto przeczytać

O innowacjach słyszy się niemal codziennie. Czym one są? Bardzo trudno jednoznacznie to określić. W dużym uproszczeniu można jednak powiedzieć, że jest to ogół działań podejmowanych w celu dokonania zmian na lepsze. W firmach będzie to np. wprowadzenie nowego produktu, nad którym długo się pracowało, opracowanie nowej metody produkcji, czy też zastosowanie nowej technologii.
[:pl]71510698_2803073099777187_320505908624883712_n[:]

Na rynku pojawia się coraz więcej książek w tematyce związanej z innowacjami, jednak wartościowych pozycji wciąż jest niewiele. Dlatego właśnie postanowiłyśmy zaproponować Wam te z nich, które poruszają zarówno teoretyczną, jak i praktyczną stronę innowacji, a tym samym zawierają informacje do zastosowania w prowadzeniu biznesu na co dzień. Poniżej przedstawiamy 5 tytułów, z którymi warto się zapoznać:

1.„Projektowanie strategii innowacji”, Mariusz Sołtysik, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2021

Jest to książka, która przedstawia problem rozwoju przedsiębiorstw, którego rozwiązanie wymaga zastosowania odpowiedniej strategii innowacji. Autor w tej pozycji zawarł szeroki przegląd literatury branżowej oraz uwzględnił aktualny stan wiedzy dotyczący wprowadzania innowacji.

“W świetle niesłabnącego zainteresowania problematyką innowacji oraz wskazywanej przez teoretyków i praktyków potrzeby uzasadnienia efektywności wysiłków organizacyjnych związanych z ich tworzeniem podjęta w przedłożonej do oceny monografii problematyka nacechowana jest walorami nowości i oryginalności.”Z recenzji prof. dr. hab. Jarosława Karpacza

2.„Innowacje. Start-upy. Ryzyko”, Marta Czyżewska, Wydawnictwo CeDeWu, 2020

Pozycja opisuje zagadnienia dotyczące warunków rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć głównie z perspektywy start-upów. Autorka skupia się głównie na analizie przyczyn niezadowalającego poziomu rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć. Książka podaje wiele konkretnych rad i rozwiązań do zastosowania przez inicjatorów innowacyjnych biznesów, które dotyczą m.in. zarządzania ryzykiem, pozyskiwania wsparcia oraz projektowania start-upów.

3.„Innowacyjność – przepis na sukces. Model od A do F Philip Kotler, Wydawnictwo: Rebis – Dom

Zdaniem autorów jedynie firmy, które się rozwijają i opracowują wciąż nowe produkty, strategie i technologie, mają szansę osiągnąć sukces na szybko zmieniających się rynkach. Pozycja przekonuje, że nowatorstwo i twórcze rozwiązania mogą być uzyskane poprzez uporządkowany proces. Model od A do F pokazuje, że w kilku krokach można przełożyć innowacyjne koncepcje na konkretne rozwiązania umożliwiające podjęcie działań na rynku.

To wspaniałe kompendium innowacyjności i twórczego działania, stworzone przez światowej sławy autorytety w dziedzinie marketingu i biznesu dla pracowników na wszystkich poziomach organizacji. Ta książka skłania do zrewidowania dotychczasowych poglądów na kwestie kreatywności i nowatorstwa w biznesie i oferuje przydatny model, na którym opiera się innowacyjność w firmie.” Carlos Losada, ESADE Business School

4. „Wprowadzanie innowacji od wewnątrz”, Kaihan Krippendorff, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020

Autor książki uwidacznia jak wielką wartość w firmie, mają pełni pasji innowacyjny pracownicy. Pokazuje, w jaki sposób można odblokować innowacje tkwiące wewnątrz firmy, a które mogą być kluczowe podczas wprowadzania przełomowych zmian w firmie. Potencjał tkwiący w pracownikach powinien być jak najlepiej wykorzystywany, gdyż to właśnie oni najlepiej znają możliwości firmy i potrafią je wykorzystać. Pozycja jest swego rodzaju przewodnikiem dla zarządzających.

5.„Innowacje a strategie marketingowe przedsiębiorstw”, Dorota Potwora i Witold Potwora, Difin, 2020

Książka skupia się głównie na roli doskonalenia technologicznego, ale też podejmuje tematykę umiejętnego dostosowania się do warunków rynkowych. Autorka podaje wiele konkretnych przykładów, z którymi warto się zapoznać.

Wszystkie powyższe pozycje dotyczą tematu innowacji – również w praktyce. Poprzez zastosowanie nawet niewielkich zmian oraz dostrzeżenie tkwiącego potencjału wewnątrz firmy można osiągnąć wiele korzyści. Jedno jest pewne – żeby móc się rozwijać, trzeba mieć gotowość do zmian, a one mogą przynieść wiele korzyści.

Razem z Samorządem Województwa Mazowieckiego organizujemy konkurs Innowator Mazowsza, którego ideą jest wspieranie i promocja postaw proinnowacyjnych oraz budowanie świadomości wśród mieszkańców Mazowsza odnośnie roli innowacyjności w rozwoju gospodarczym regionu i zdobywaniu kompetencji opartych na nowoczesnych technologiach. Zachęcamy do udziału! https://innowatormazowsza2021.pl/img/video.mp4

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
XXII Konferencja Be Future Ready
21.05.2025. XXII Konferencja Be Future Ready. Odkryj, jak technologia, networking...
Cena:
445.00 560.00 

Wybierz opcje This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Planner przedsiębiorczej kobiety
Planner przedsiębiorczej kobiety został stworzony dla przedsiębiorczyń od przedsiębiorczyń. Zawiera...
Cena:
100.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
XXII Konferencja Be Future Ready
21.05.2025. XXII Konferencja Be Future Ready. Odkryj, jak technologia, networking...
Cena:
445.00 560.00 

Wybierz opcje This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

Produkt cyfrowy
Program mentoringowy dla kobiet - opłata wpisowa
Program mentoringowy dla młodych kobiet to wyjątkowa okazja, by zyskać...
Cena:
369.00 
Produkt cyfrowy
Akredytowany Kurs Podstawy Coachingu online – poziom 1
Akredytowany Kurs Podstawy Coachingu Online to 6-tygodniowy program rozwojowy oparty...
Cena:
4,243.50 
Wydarzenia
Spotkanie Klubu Mentorek - Winomalowanie. Kreatywny wieczór przy winie
10.04.2025 (czwartek). Zapraszamy  na wyjątkowe spotkanie, które łączy w sobie...
Cena:
59.00 
Polecamy przeczytać:
7 wskazówek jak być przedsiębiorczą na LinkedIn
Potencjał mediów społecznościowych jest ogromny, szczególnym miejscem dla przedsiębiorczyń i przedsiębiorców jest LinkedIn - portal profesjonalny, dzięki któremu możemy budować swoją markę osobistą, a co za tym idzie sprzedawać swoje produkty czy usługi. Dzisiaj skupimy się na najbardziej podstawowych i najważniejszych zasadach na tym portalu społecznościowym
Na co narażone są kobiety w tych trudnych czasach?
Obecna sytuacja kobiet nie tylko w Polsce, ale również na całym Świecie jest niełatwa z kilku ważnych powodów. Po pierwsze, pandemia Covid-19 znacząco wpłynęła na zmianę trybu pracy, wymuszając tym samym, aby w znacznej mierze to właśnie kobiety jednocześnie zajmowały się pracą zawodową oraz pełniły rolę matek, podczas pobytu w domach i nauki zdalnej swoich dzieci.
Zawsze miałam potrzebę bycia niezależną i samo stanowiącą osobą
Znalezienie pomysłu na swoją ścieżkę kariery nie zawsze jest łatwe, czasem trzeba opowiedzieć komuś swój pomysł, aby w końcu go urzeczywistnić. Warto szukać wsparcia, aby rozwijać swoją przedsiębiorczość, dlatego tak bardzo zachęcamy w SPK do brania udziału w naszych programach akceleracyjnych. Jedną z takich osób była właśnie Ewelina Szawlis, która z powodzeniem ukończyła program, zakładając firmę i wygrywając konkurs na najlepszy pitching. Przeczytajcie rozmowę z Eweliną, która podzieliła się ze mną kilkoma wskazówkami dla przyszłych przedsiębiorczyń
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty