O tym, że transformacja biznesów jest konieczna, wiele przedsiębiorczyń i przedsiębiorców wiedziało już przed pandemią. Niektóre branże, jak np. branża spożywcza, kosmetyczna czy branża IT, już dawno były przygotowane do oferowania swoich produktów w Internecie i z powodzeniem prowadziły działalność online. Wprowadzenie lockdownu wymusiło jednak na wszystkich przeprowadzenie wielu natychmiastowych zmian w tym kierunku. Jedną z takich zmian było zwiększenie budżetu na działalność online.
Jak pokazują nasze badania „Moja firma w dobie pandemii COVID-19”, większość przedsiębiorczyń w reakcji na pandemię podjęła zdecydowane kroki. Kobiety zmieniły profil działalności, zamknęły lub zawiesiły firmę, zredukowały wynagrodzenia, czy też uruchomiły sprzedaży on-line.
Pandemia uświadomiła przedsiębiorcom, że automatyzacja, cyfryzacja i podążanie za trendami to konieczność. Wymusiła na biznesach uproszczenie obecnych i wprowadzenie wielu nowych procedur. Konieczny w działaniach okazał się przede wszystkim otwarty umysł oraz szersze spojrzenie na sytuację. W wielu przedsiębiorczyniach i przedsiębiorcach pandemia pobudziła kreatywność, innowacyjność i sprawczość. Biznesy zaczęły się prześcigać w coraz to lepszych pomysłach na usprawnienie i wzmocnienie swojej pozycji na rynku.
Według raportu „Moja firma w dobie pandemii COVID-19”, wśród innowacji wdrożonych w obliczu pandemii, przedsiębiorczynie wymieniały najczęściej przejście do działalności on-line, wprowadzenie nowego produktu na rynek, nowy sposób komunikacji z zespołem oraz nowy sposób pozyskiwania klientów.
W związku z izolacją społeczną cały sektor e-commerce niewątpliwie się rozwinął i wiele zyskał. Warto jednak zauważyć, że poza oczywistymi korzyściami, lockdown postawił przed biznesami ogromne wyzwania. Przedsiębiorczynie i przedsiębiorcy zmuszeni byli błyskawicznie zareagować. Rozwinęli swoje kompetencje technologiczne i cyfrowe, zbudowali nowy model pracy i dokonali wielu licznych zmian na poziomie działalności firmy.
Pandemia, a wraz z nią konieczność przebywania w domu, przyczyniła się do znacznego postępu w zakresie oferowanych usług online. Bez wychodzenia z pokoju można uczyć się języków obcych, oglądać na żywo wydarzenia kulturalne, uzyskać poradę lekarską, a nawet uczestniczyć w zajęciach fitness. Na masową skalę pojawiły się różnego rodzaju szkolenia i kursy online. Również i my zaproponowałyśmy naszej społeczności szeroką gamę szkoleń – między innymi w ramach Programu „Mama Warszawianka”, webinarów tematycznych, czy całkowicie przeniesiony do online Program Biznes w Kobiecych Rękach.
„Pandemia pokazała, że mimo spowolnienia gospodarki, branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit. Zarówno na świecie jak i w Polsce sprzedaż w kanale onlinowym dynamicznie wzrasta. Już 75% internautów w Polsce robi zakupy w sieci. Okazuje się, że nawyki i przyzwyczajenia możemy łatwo zmieniać. Teraz to już nie tylko fantazja, podążanie za trendem, ale po prostu potrzeba i konieczność. W takich sytuacjach rodzą się szanse dla nowych pomysłów biznesowych”. – Dorota Czekaj, Prezeska Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Fundacja Kobiety e-biznesu wraz z agencją badawczą Atena Research & Consulting przygotowały raport „Potencjał Kobiet w e-biznesie”, który pokazuje, że przedsiębiorczynie biorą sprawy w swoje ręce. Mimo wielu wyzwań kobiety próbują szukać nowych możliwości dla siebie. Aż 38% kobiet biorących udział w badaniu zadeklarowało, że zamierza rozpocząć biznes online.
W tym trudnym czasie jednym z ważniejszych obszarów działania biznesów stało się dbanie o relacje z klientami. Sprawnie działająca komunikacja i stały kontakt to podstawa. Firmy mają szansę lepiej poznać swoich odbiorców i dostosować do nich swoje działania i ofertę.
„Ludzie nie kupują rzeczy. Ludzie kupują doświadczenia”. – Łukasz Wyglądała, Strategy Lead & CO-Founder E-com.house – E-commerce software house
Ogrom działań podjętych w świecie realnym i wirtualnym, szereg zmian i odważnych decyzji, a także tempo rozwoju biznesów pokazuje, że przedsiębiorczynie i przedsiębiorcy z pewnością zdali technologiczny test. Biznes rozwija się obecnie w niewyobrażalnym tempie. Warto obserwować te zmiany i w nich uczestniczyć.
Jesienią już po raz szesnasty zorganizowałyśmy konferencję biznesową. Tym razem, ze względu na pandemię i transformację cyfrową wielu biznesów, podjęłyśmy temat e-commerce. Wraz z zaproszonymi ekspertami skupiłyśmy się na znalezieniu odpowiedzi na pytanie: Czy przedsiębiorczynie i przedsiębiorcy zdali technologiczny test stanąwszy w obliczu pandemii koronawirusa? W swoich rozważaniach na tapet wzięłyśmy również kierunek rozwoju biznesu.
Jeśli nie udało Ci się być na konferencji albo chcesz przypomnieć sobie ważne fragmenty – konferencja jest cały czas dostępna na naszym kanale na YouTube:
Copyright 2024 – Sieć Przedsiębiorczych Kobiet
Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.
Przeglądaj produktyŻeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.