Czy w czasie pandemii biznes zdał technologiczny test?

Jako Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet wspieramy przedsiębiorczość kobiet, poprzez: rozwijanie kobiecej społeczności zawodowej, mentoring, inicjowanie programów akceleracyjnych i biznesowych, a także popularyzowanie kobiecych sieci anielic biznesu i instrumentów finansowania dla startupów. Dzięki naszemu wsparciu, w ciągu 8 lat aż 257 kobiet założyło własne biznesy w ramach programu Biznes w Kobiecych Rękach.
[:pl]SPK-083[:]

Transformacja biznesów w dobie koronawirusa

O tym, że transformacja biznesów jest konieczna, wiele przedsiębiorczyń i przedsiębiorców wiedziało już przed pandemią. Niektóre branże, jak np. branża spożywcza, kosmetyczna czy branża IT, już dawno były przygotowane do oferowania swoich produktów w Internecie i z powodzeniem prowadziły działalność online. Wprowadzenie lockdownu wymusiło jednak na wszystkich przeprowadzenie wielu natychmiastowych zmian w tym kierunku. Jedną z takich zmian było zwiększenie budżetu na działalność online.

„Transformacja cyfrowa to nie tylko przejście do świata cyfrowego. To zdecydowanie coś więcej. To przede wszystkim zmiana sposobu myślenia o własnym biznesie, o świecie, który nas otacza. Pandemia kompletnie zmieniła reguły gry”. – Sławomir Sikora, Prezes Zarządu Citi Handlowy

Jak pokazują nasze badania „Moja firma w dobie pandemii COVID-19”, większość przedsiębiorczyń w reakcji na pandemię podjęła zdecydowane kroki. Kobiety zmieniły profil działalności, zamknęły lub zawiesiły firmę, zredukowały wynagrodzenia, czy też uruchomiły sprzedaży on-line.

Pandemia uświadomiła przedsiębiorcom, że automatyzacja, cyfryzacja i podążanie za trendami to konieczność. Wymusiła na biznesach uproszczenie obecnych i wprowadzenie wielu nowych procedur. Konieczny w działaniach okazał się przede wszystkim otwarty umysł oraz szersze spojrzenie na sytuację. W wielu przedsiębiorczyniach i przedsiębiorcach pandemia pobudziła kreatywność, innowacyjność i sprawczość. Biznesy zaczęły się prześcigać w coraz to lepszych pomysłach na usprawnienie i wzmocnienie swojej pozycji na rynku.

„Firmom działającym nic nie robi tak dobrze na innowacje jak kryzys” -Kuba Jedliński, Marketer, Innowator, Mentor w programach akceleracyjnych

Branża e-commerce w dobie koronawirusa

Według raportu „Moja firma w dobie pandemii COVID-19”, wśród innowacji wdrożonych w obliczu pandemii, przedsiębiorczynie wymieniały najczęściej przejście do działalności on-line, wprowadzenie nowego produktu na rynek, nowy sposób komunikacji z zespołem oraz nowy sposób pozyskiwania klientów.

W związku z izolacją społeczną cały sektor e-commerce niewątpliwie się rozwinął i wiele zyskał. Warto jednak zauważyć, że poza oczywistymi korzyściami, lockdown postawił przed biznesami ogromne wyzwania. Przedsiębiorczynie i przedsiębiorcy zmuszeni byli błyskawicznie zareagować. Rozwinęli swoje kompetencje technologiczne i cyfrowe, zbudowali nowy model pracy i dokonali wielu licznych zmian na poziomie działalności firmy.

Pandemia, a wraz z nią konieczność przebywania w domu, przyczyniła się do znacznego postępu w zakresie oferowanych usług online. Bez wychodzenia z pokoju można uczyć się języków obcych, oglądać na żywo wydarzenia kulturalne, uzyskać poradę lekarską, a nawet uczestniczyć w zajęciach fitness. Na masową skalę pojawiły się różnego rodzaju szkolenia i kursy online. Również i my zaproponowałyśmy naszej społeczności szeroką gamę szkoleń – między innymi w ramach Programu „Mama Warszawianka”, webinarów tematycznych, czy całkowicie przeniesiony do online Program Biznes w Kobiecych Rękach.

„Pandemia pokazała, że mimo spowolnienia gospodarki, branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit. Zarówno na świecie jak i w Polsce sprzedaż w kanale onlinowym dynamicznie wzrasta. Już 75% internautów w Polsce robi zakupy w sieci. Okazuje się, że nawyki i przyzwyczajenia możemy łatwo zmieniać. Teraz to już nie tylko fantazja, podążanie za trendem, ale po prostu potrzeba i konieczność. W takich sytuacjach rodzą się szanse dla nowych pomysłów biznesowych”. – Dorota Czekaj, Prezeska Sieci Przedsiębiorczych Kobiet

Fundacja Kobiety e-biznesu wraz z agencją badawczą Atena Research & Consulting przygotowały raport „Potencjał Kobiet w e-biznesie”, który pokazuje, że przedsiębiorczynie biorą sprawy w swoje ręce. Mimo wielu wyzwań kobiety próbują szukać nowych możliwości dla siebie. Aż 38% kobiet biorących udział w badaniu zadeklarowało, że zamierza rozpocząć biznes online.

Relacja z klientem w czasach pandemii COVID-19

W tym trudnym czasie jednym z ważniejszych obszarów działania biznesów stało się dbanie o relacje z klientami. Sprawnie działająca komunikacja i stały kontakt to podstawa. Firmy mają szansę lepiej poznać swoich odbiorców i dostosować do nich swoje działania i ofertę.

„Ludzie nie kupują rzeczy. Ludzie kupują doświadczenia”. – Łukasz Wyglądała, Strategy Lead & CO-Founder E-com.house – E-commerce software house

 

Ogrom działań podjętych w świecie realnym i wirtualnym, szereg zmian i odważnych decyzji, a także tempo rozwoju biznesów pokazuje, że przedsiębiorczynie i przedsiębiorcy z pewnością zdali technologiczny test. Biznes rozwija się obecnie w niewyobrażalnym tempie. Warto obserwować te zmiany i w nich uczestniczyć.

Jesienią już po raz szesnasty zorganizowałyśmy konferencję biznesową. Tym razem, ze względu na pandemię i transformację cyfrową wielu biznesów, podjęłyśmy temat e-commerce. Wraz z zaproszonymi ekspertami skupiłyśmy się na znalezieniu odpowiedzi na pytanie: Czy przedsiębiorczynie i przedsiębiorcy zdali technologiczny test stanąwszy w obliczu pandemii koronawirusa? W swoich rozważaniach na tapet wzięłyśmy również kierunek rozwoju biznesu.

Jeśli nie udało Ci się być na konferencji albo chcesz przypomnieć sobie ważne fragmenty – konferencja jest cały czas dostępna na naszym kanale na YouTube:

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
XXII Konferencja Be Future Ready
21.05.2025. XXII Konferencja Be Future Ready. Odkryj, jak technologia, networking...
Cena:
445.00 560.00 

Wybierz opcje This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

Niezniszczalne - K. Ratajczyk
Potrzebujesz inspiracji i motywacji do działania? Niezniszczalne to 11 wywiadów...
Cena:
50.00 
Jak mówić o sobie dobrze A. Więcka
Kobiety zabierają publicznie głos dwa razy rzadziej niż mężczyźni. Nie...
Cena:
50.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
Spotkanie Klubu Mentorek - Winomalowanie. Kreatywny wieczór przy winie
10.04.2025 (czwartek). Zapraszamy  na wyjątkowe spotkanie, które łączy w sobie...
Cena:
59.00 
Wydarzenia
93. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
04.04.2025; godz.9.00 Zacznij dzień w inspirującym gronie przedsiębiorczych kobiet! Śniadanie...
Cena:
159.00 
Wydarzenia
XXII Konferencja Be Future Ready
21.05.2025. XXII Konferencja Be Future Ready. Odkryj, jak technologia, networking...
Cena:
445.00 560.00 

Wybierz opcje This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

Produkt cyfrowy
Opłata wpisowa - program Next 2024/2025
Opłata wpisowa dla Uczestniczek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji. Program...
Cena:
865.00 
Polecamy przeczytać:
Co i ile daje inwestycja w produkcję filmową?
Przed inwestowaniem w produkcję filmową może powstrzymywać nieprzewidywalna stopa zwrotu, ale to w tej branży inwestor może liczyć na wyjątkowo bogaty wachlarz benefitów pozafinansowych, a czasem wręcz przeżyć przygodę życia
Studio Dinksy
Marka Pantene stworzyła Fundusz Power of Us chcąc wesprzeć kobiety prowadzące małe przedsiębiorstwa w Polsce. Dzięki współpracy Sieci Przedsiębiorczych Kobiet i Pantene powstał nowy projekt pod nazwą “Pantene – Power of Us”, który jest stworzony dla kobiet prowadzących swoją własną firmę, które w okresie kryzysu związanego z COVID-19 wprowadziły do swoich firm nowe rozwiązania, innowacyjne narzędzia, dzięki czemu ich firmy przetrwały i z sukcesem funkcjonują
Co może dać przedsiębiorczyniom szkolenie z dynamicznej jazdy samochodem?
O tym, że warto się rozwijać na wielu płaszczyznach, wie chyba każdy. Z pewnością przywykłyście już do tego, że propagujemy różnego rodzaju szkolenia biznesowe czy też marketingowe.
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty