Czy w czasie pandemii biznes zdał technologiczny test?

Jako Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet wspieramy przedsiębiorczość kobiet, poprzez: rozwijanie kobiecej społeczności zawodowej, mentoring, inicjowanie programów akceleracyjnych i biznesowych, a także popularyzowanie kobiecych sieci anielic biznesu i instrumentów finansowania dla startupów. Dzięki naszemu wsparciu, w ciągu 8 lat aż 257 kobiet założyło własne biznesy w ramach programu Biznes w Kobiecych Rękach.
[:pl]SPK-083[:]

Transformacja biznesów w dobie koronawirusa

O tym, że transformacja biznesów jest konieczna, wiele przedsiębiorczyń i przedsiębiorców wiedziało już przed pandemią. Niektóre branże, jak np. branża spożywcza, kosmetyczna czy branża IT, już dawno były przygotowane do oferowania swoich produktów w Internecie i z powodzeniem prowadziły działalność online. Wprowadzenie lockdownu wymusiło jednak na wszystkich przeprowadzenie wielu natychmiastowych zmian w tym kierunku. Jedną z takich zmian było zwiększenie budżetu na działalność online.

„Transformacja cyfrowa to nie tylko przejście do świata cyfrowego. To zdecydowanie coś więcej. To przede wszystkim zmiana sposobu myślenia o własnym biznesie, o świecie, który nas otacza. Pandemia kompletnie zmieniła reguły gry”. – Sławomir Sikora, Prezes Zarządu Citi Handlowy

Jak pokazują nasze badania „Moja firma w dobie pandemii COVID-19”, większość przedsiębiorczyń w reakcji na pandemię podjęła zdecydowane kroki. Kobiety zmieniły profil działalności, zamknęły lub zawiesiły firmę, zredukowały wynagrodzenia, czy też uruchomiły sprzedaży on-line.

Pandemia uświadomiła przedsiębiorcom, że automatyzacja, cyfryzacja i podążanie za trendami to konieczność. Wymusiła na biznesach uproszczenie obecnych i wprowadzenie wielu nowych procedur. Konieczny w działaniach okazał się przede wszystkim otwarty umysł oraz szersze spojrzenie na sytuację. W wielu przedsiębiorczyniach i przedsiębiorcach pandemia pobudziła kreatywność, innowacyjność i sprawczość. Biznesy zaczęły się prześcigać w coraz to lepszych pomysłach na usprawnienie i wzmocnienie swojej pozycji na rynku.

„Firmom działającym nic nie robi tak dobrze na innowacje jak kryzys” -Kuba Jedliński, Marketer, Innowator, Mentor w programach akceleracyjnych

Branża e-commerce w dobie koronawirusa

Według raportu „Moja firma w dobie pandemii COVID-19”, wśród innowacji wdrożonych w obliczu pandemii, przedsiębiorczynie wymieniały najczęściej przejście do działalności on-line, wprowadzenie nowego produktu na rynek, nowy sposób komunikacji z zespołem oraz nowy sposób pozyskiwania klientów.

W związku z izolacją społeczną cały sektor e-commerce niewątpliwie się rozwinął i wiele zyskał. Warto jednak zauważyć, że poza oczywistymi korzyściami, lockdown postawił przed biznesami ogromne wyzwania. Przedsiębiorczynie i przedsiębiorcy zmuszeni byli błyskawicznie zareagować. Rozwinęli swoje kompetencje technologiczne i cyfrowe, zbudowali nowy model pracy i dokonali wielu licznych zmian na poziomie działalności firmy.

Pandemia, a wraz z nią konieczność przebywania w domu, przyczyniła się do znacznego postępu w zakresie oferowanych usług online. Bez wychodzenia z pokoju można uczyć się języków obcych, oglądać na żywo wydarzenia kulturalne, uzyskać poradę lekarską, a nawet uczestniczyć w zajęciach fitness. Na masową skalę pojawiły się różnego rodzaju szkolenia i kursy online. Również i my zaproponowałyśmy naszej społeczności szeroką gamę szkoleń – między innymi w ramach Programu „Mama Warszawianka”, webinarów tematycznych, czy całkowicie przeniesiony do online Program Biznes w Kobiecych Rękach.

„Pandemia pokazała, że mimo spowolnienia gospodarki, branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit. Zarówno na świecie jak i w Polsce sprzedaż w kanale onlinowym dynamicznie wzrasta. Już 75% internautów w Polsce robi zakupy w sieci. Okazuje się, że nawyki i przyzwyczajenia możemy łatwo zmieniać. Teraz to już nie tylko fantazja, podążanie za trendem, ale po prostu potrzeba i konieczność. W takich sytuacjach rodzą się szanse dla nowych pomysłów biznesowych”. – Dorota Czekaj, Prezeska Sieci Przedsiębiorczych Kobiet

Fundacja Kobiety e-biznesu wraz z agencją badawczą Atena Research & Consulting przygotowały raport „Potencjał Kobiet w e-biznesie”, który pokazuje, że przedsiębiorczynie biorą sprawy w swoje ręce. Mimo wielu wyzwań kobiety próbują szukać nowych możliwości dla siebie. Aż 38% kobiet biorących udział w badaniu zadeklarowało, że zamierza rozpocząć biznes online.

Relacja z klientem w czasach pandemii COVID-19

W tym trudnym czasie jednym z ważniejszych obszarów działania biznesów stało się dbanie o relacje z klientami. Sprawnie działająca komunikacja i stały kontakt to podstawa. Firmy mają szansę lepiej poznać swoich odbiorców i dostosować do nich swoje działania i ofertę.

„Ludzie nie kupują rzeczy. Ludzie kupują doświadczenia”. – Łukasz Wyglądała, Strategy Lead & CO-Founder E-com.house – E-commerce software house

 

Ogrom działań podjętych w świecie realnym i wirtualnym, szereg zmian i odważnych decyzji, a także tempo rozwoju biznesów pokazuje, że przedsiębiorczynie i przedsiębiorcy z pewnością zdali technologiczny test. Biznes rozwija się obecnie w niewyobrażalnym tempie. Warto obserwować te zmiany i w nich uczestniczyć.

Jesienią już po raz szesnasty zorganizowałyśmy konferencję biznesową. Tym razem, ze względu na pandemię i transformację cyfrową wielu biznesów, podjęłyśmy temat e-commerce. Wraz z zaproszonymi ekspertami skupiłyśmy się na znalezieniu odpowiedzi na pytanie: Czy przedsiębiorczynie i przedsiębiorcy zdali technologiczny test stanąwszy w obliczu pandemii koronawirusa? W swoich rozważaniach na tapet wzięłyśmy również kierunek rozwoju biznesu.

Jeśli nie udało Ci się być na konferencji albo chcesz przypomnieć sobie ważne fragmenty – konferencja jest cały czas dostępna na naszym kanale na YouTube:

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Roczne członkostwo w Klubie Black Swan Prestige
Klub Black Swan Prestige to ekskluzywna społeczność doświadczonych kobiet sukcesu,...
Cena:
3,900.00  dla rok
Wyjątkowe spotkanie- Józef Chełmoński w Muzeum Narodowym
4.12.2024 środa, godz.18.00 Muzeum Narodowe. Przyjdź na zamknięte zwiedzanie prac...
Cena:
400.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenie premium
Wyjątkowe spotkanie- Józef Chełmoński w Muzeum Narodowym
4.12.2024 środa, godz.18.00 Muzeum Narodowe. Przyjdź na zamknięte zwiedzanie prac...
Cena:
400.00 
Wydarzenia
91. świąteczne Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
13.12.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Produkt cyfrowy
Opłata wpisowa - program Next 2024/2025
Opłata wpisowa dla Uczestniczek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji. Program...
Cena:
865.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek - kontynuacja NEXT
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
480.00 
Polecamy przeczytać:
5 rzeczy które powinnaś zmienić w swojej pracy
Wstajesz rano i na samą myśl o pracy masz ochotę wrócić do łóżka? A może lubisz swoją pracę, ale są inne czynniki, które wpływają na fakt, że na myśl o niej rzednie Ci mina? Wbrew pozorom jest to dość powszechny problem. W tym artykule znajdziesz powód, który przeszkadza Ci w realizacji zawodowych planów
Od najmłodszych lat wiedziałam, że chcę otworzyć coś swojego
Adrianna Chincza wzięła udział w Programie Biznes w Kobiecych Rękach, bo chciała rozwinąć swój pomysł na biznes. Czy jej się to udało? Dowiesz się z artykułu.
Zawsze znajdzie się powód, żeby poczekać, a lepszego momentu nie będzie nigdy!
O biznesie, który zrodził się z pasji i miłości do sportu, opowiada Stasia Serwińska, absolwentka programu Biznes w Kobiecych Rękach i założycielka Akademii REiS
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty