Fundacja Mamo Pracuj - poznajcie finalistkę projektu Pantene Power of Us

[:pl]zdjęcie-Mamo-pracuj[:]

Marka Pantene stworzyła Fundusz Power of Us chcąc wesprzeć kobiety prowadzące małe przedsiębiorstwa w Polsce. Dzięki współpracy Sieci Przedsiębiorczych Kobiet i Pantene powstał nowy projekt pod nazwą “Pantene – Power of Us”, który jest stworzony dla kobiet prowadzących swoją własną firmę, które w okresie kryzysu związanego z COVID-19 wprowadziły do swoich firm nowe rozwiązania, innowacyjne narzędzia, dzięki czemu ich firmy przetrwały i z sukcesem funkcjonują.

Poznajcie jedną z finalistek konkursu – Fundacja Mamo Pracuj i koniecznie przeczytajcie, za co dostały nagrodę!

Fundacja Mamo Pracuj powstała w 2015 roku i od tego czasu aktywnie działa na rzecz rozwiązywania problemów z powrotem na rynek pracy kobiet, w tym po urlopach macierzyńskich i rodzicielskich, wychowawczych i stereotypowego postrzegania matek na rynku pracy. Wspiera rodziców w łączeniu życia rodzinnego i zawodowego. Fundacja prowadzi ogólnopolski portal www.mamopracuj.pl, który jest obecny w sieci od 9 lat i został założony przez dwie aktywne mamy – Agnieszkę Czmyr-Kaczanowską i Joannę Gotfryd – łączący matki poszukujące pracy z pracodawcami, którzy wiedzą, że dobry pracownik to szczęśliwy pracownik. Na portalu każda kobieta oraz każdy rodzic znajdzie kompleksowe wsparcie dotyczące poszukiwania najlepszej pracy dla siebie oraz łączenia życia rodzinnego i zawodowego. Publikowane są tam artykuły eksperckie, inspirujące wywiady, prowadzone są wartościowe akcje społeczne i ogólnopolskie badania. Na portalu jest codziennie aktualizowany dział ofert pracy oraz internetową bazę Pracodawców Przyjaznych Rodzicom.

Fundacja edukuje, informuje o elastycznych formach zatrudnienia (w tym telepracy), podpowiada jak szukać pracy i rozmawiać z pracodawcą. Czytelniczkami i odbiorczyniami wsparcia są w dużej mierze matki szukające pracy, pracujące mamy, a także kobiety planujące swoje macierzyństwo, które czytają portal po to, aby świadomie przygotować się do łączenia życia rodzinnego i zawodowego.

Ich działania śledzi miesięcznie ponad 150 tys kobiet, które czerpią wiedzę i informacje nt. nowinek na rynku pracy, kierunkach i sposobach na przekwalifikowanie się, WLB. W 2019 r. z naszego wsparcia skorzystało ponad 1 mln os. Z radością zauważamy, że z roku na rok rośnie liczba odbiorców działań fundacji, w tym ponad 20% czytelników portalu to mężczyźni. Fundacja wspiera też kobiety przedsiębiorcze np. przy zakładaniu i rozwijaniu własnych biznesów oraz poszukiwaniu niezależności finansowej m.in. oddając im przestrzeń portalu oraz social mediów do promocji swoich działań. Edukuje też czym jest franczyza oraz z jakimi prawami i obowiązkami wiąże się jej prowadzenie. Realizowane są akcje społeczne online, projekty i prowadzone tutoriale, live i własne badania.

Zespół Fundacji stworzył autorski Kurs online Mamo Pracuj, z którego skorzystało do tej pory blisko 500 mam. Uczy on kobiety, jak szukać pracy na nowym rynku pracy wykorzystując social media i Internet. Blisko 40% os. korzystających z naszych kursów i projektów online zyskuje zatrudnienie.

Ważnym działaniem Fundacji jest nieprzerwanie realizowany od 2016 roku projekt pn. #Mamo Pracuj w IT. Powstał on z potrzeby pokazania kobietom – mamom, że branża IT, która nie dość, że jest chłonna, to jeszcze oferuje szereg benefitów oraz dobrze płatną pracę. W ramach projektu realizowane są spotkania edukacyjno-informacyjno- rozwojowe MPwIT w różnych miastach, webinary i szkolenia online, z których rok rocznie korzysta ponad 3 tys. osób. W społeczności #MPwIT mamy 5,7 tys. osób. Zaangażowanie kanałów social media oznacza: ponad 29 tys.odbiorców na FB; 8,5 tys. obserwujących na Instagramie, ponad 1700 na LinkedIn.

Mamo pracuj, jeśli chesz

Fundacja zarejestrowana jest w Krakowie, natomiast obszar jej działań obejmuje nie tylko region Małopolski, ale również całą Polskę. Aktualnie Fundacja zatrudnia 7 osób – są to kobiety – mamy, które w praktyce łączą życie zawodowe z życiem prywatnym oraz własnym rozwojem. Pracowniczki Fundacji korzystają na co dzień z pełnej elastyczności, jaką daje im praca zdalna oraz elastyczny czas pracy dostosowany do ich potrzeb. Fundacja jest również Pracodawcą Przyjaznym Rodzicom, dlatego też na każdą członkinię Zespołu, która wraca do pracy po urlopie macierzyńskim czeka jej miejsce oraz obowiązki i czas pracy dopasowany do potrzeb rodziny.

Na co dzień Fundacja współpracuje z pracodawcami, którzy wiedzą, że mamy oraz rodzice są wartościowymi pracownikami:
– realizuje kampanie rekrutacyjno – wizerunkowe (employer brandingowe)
– organizuje Dni Otwarte dla Mam i Rodziców w siedzibach firm
– publikuje i promuje oferty pracy przyjazne rodzicom
– prowadzi jedyną w Polsce Bazę Pracodawców Przyjaznych Rodzicom, która przyciąga uwagę coraz to nowych firm
– buduje Sieć Pracodawców Przyjaznych Rodzicom wspierając
pracodawców swoją wiedzą i doświadczeniem
– projektuje i realizuje badania audytowe dotyczące przyjazności firmy względem pracujących mam, pracujących rodziców (wraz z raportem i rekomendacjami) dla wszystkich firm, które chcą jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby swoich pracowników
– publikuje merytoryczne artykuły wizerunkowo – rekrutacyjne oraz
inspirujące wywiady
, których bohaterkami są głównie mamy pracujące w danej firmie
– tworzy i realizuje ofertę edukacyjno – szkoleniową dla firm, dzięki której każda organizacja może stać się firmą przyjaźniejszą rodzicom
– organizuje i prowadzi merytoryczne webinary
– prowadzi programy mentorskie, dzięki którym pracownicy danej firmy występują w roli ekspertów a tym samym mogą pomóc kobietom – mamom w powrocie na rynek pracy rozwijając swoje kompetencje
– tworzy i wydaje merytoryczne ebooki wspierające mamy, pracowników – rodziców i pracodawców
– informuje o wartościowych inicjatywach edukacyjno – rozwojowych
realizowanych przez międzynarodowe oraz krajowe firmy
– wykorzystuje social media, aby dzielić się wiedzą i doświadczeniem a tym samym docierając do zainteresowanymi naszymi działaniami firm i rodziców.

Okres Pandemii Covid-19

Od samego początku wybuchu pandemii Zespół Fundacji wiedział, że musi wspierać zarówno kobiety i rodziców oraz klientów pracodawców, czy reklamodawców w poradzeniu sobie z pracą oraz work-life balance w tym trudnym czasie. Bazując na swojej wiedzy oraz wieloletnim doświadczeniu pracy zdalnej i łączeniu jej z życiem rodzinnym fundacja skupiła się na stworzeniu i realizacji nowej, dopasowanej do potrzeb partnerów biznesowych oferty, aby podtrzymać relacje, ale też wesprzeć partnerów w tych trudnych czasach.

Wspierając pracodawców fundacja:

  1. stworzyła nową ofertę edukacyjno – szkoleniową online m.in. dotyczącą efektywnej pracy zdalnej z dziećmi na pokładzie, komunikacji empatycznej w zespole oraz z bliskimi w trakcie kwarantanny, wyzwaniach i barierach komunikacji, sposobach na radzenie sobie z nimi, dbania o swoją wewnętrzną baterię, czy sposobach na motywowanie dzieci do nauki zdalnej
  2. łącznie, w okresie 3 m-cy zrealizowała 20 webinarów dla partnerów biznesowych, z których skorzystało ponad 1300 osób, w dwóch wersjach językowych (polskiej i angielskiej)
  3. wprowadziła także teksty pisane w języku angielskim, specjalnie dla pracowników korporacji nie mówiących po polsku
  4. uruchomiła serię konsultacji eksperckich dla pracowników firm i działów HR – tematyka: jak wspierać zespoły, jak pomóc pracownikom rodzicom zorganizować pracę zdalną z dziećmi, jak utrzymać wysokie zaangażowanie przy ogromnym natężeniu pracy i aktywności w ciągu dnia,
  5. wprowadziła ofertę zajęć on-line dla dzieci, w tym „przedszkole on-line” – we współpracy z zaprzyjaźnionymi firmami oferującymi zajęcia dla dzieci on-line,
  6. przygotowała bazę firm świadczących powyższe rozwiązania dla pracodawców, jako jedna z opcji i propozycji na zajęcie dzieci podczas pracy rodziców
  7. opracowała ofertę zajęć na czas wakacji – aby wesprzeć tych rodziców, którzy nie mają możliwości zapewniania dzieciom atrakcyjnych wakacji w tym roku w związku z licznymi obostrzeniami sanitarnymi, odwołaniem wielu kolonii i obozów dla dzieci.

 

Fundacja Mamo Pracuj wspierała klientów promujących w fundacji swoje rozwiązania franczyzowe (głównie zajęcia dla dzieci) :

~ poprzez konsultacje indywidualne zachęcała do przejścia z zajęciami dla dzieci do przestrzeni on-line, deklarując wsparcie w promocji oferty,

~ poprzez promocję oferty zajęć edukacyjnych i wysyłkę ofert do korporacji, które mogły zakupić usługi od tych firm;

~ dzięki współpracy z kancelarią prawną zaproponowała bezpłatne wsparcie prawne dla franczyzodawców.

 

Dla Czytelniczek i Czytelników, od pierwszych dni pandemii fundacja rozpoczęła regularną publikację ważnych tekstów:

  1. przygotowała ponad 70 bezpłatnych tekstów (tematyka obejmowała
    rządowe wytyczne odnośnie zasiłków, czy wszelkich możliwych
    scenariuszy działania oraz tematy zawodowe i wspierające rodzinę:
    podpowiedzi co możemy zaproponować dzieciom aby znaleźć czas na
    pracę, jak spędzać czas z dziećmi będąc zamkniętym w domu, po
    podpowiedzi jak pracować zdalnie z dziećmi, co pomaga, po teksty jak zadbać o siebie i swoje potrzeby, aby mieć siłę na połączenie
    intensywnej pracy z bardzo intensywną opieką nad dziećmi)
  2. zorganizowała kilka bezpłatnych Live’ów oraz webinarów wspierających w tym trudnych czasach,
  3. zrealizowała nowe podcasty dotyczące sytuacji na rynku pracy,
  4. zorganizowała konkurs z okazji Dnia Matki “Matka w kwarantannie” aby zachęcić Czytelniczki do opisywania tej nowej rzeczywistości. W konkursie wpłynęło ponad 60 prac!
  5. dla osób poszukujących pracy, uruchomiła na nowo sprzedaż kursu on-line Mamo Pracuj – po symbolicznej cenie (stanowiącej jedynie ułamek pierwotnej ceny), został on zmodyfikowany i dostosowany do aktualnych potrzeb.

 

Dla przedsiębiorczych mam, które potrzebowały promocji i wsparcia ich biznesów – zorganizowała kolejną, specjalną edycję akcji “Mamy Kupują u Mam” – w trakcie której promowały bezpłatnie kobiece firmy, które zgłosiły się do udziału w akcji. Łącznie wsparły promocyjnie (w formie artykułu + serię postów w social mediach) 38 firm prowadzonych przez kobiety.

Co ważne Fundacja Mamo Pracuj jest również pracodawcą. Nie zapomniała o swoich pracowniczkach – mamach. W fundacji procuje się zdalnie od wielu lat,więc przejście na taki tryb pracy nie był czymś nowym. Natomiast praca zdalna z całą rodziną przez kilka miesięcy, łączenie jej z opieką oraz wspieraniem nauczania dzieci również była dla nich wyzwaniem.

Fundacja zadbała o:

~ przestrzeń na podzielenie się swoimi lękami i frustracjami związanymi z pandemią – pomogły tu regularne rozmowy, spotkania online całego zespołu oraz stworzenie dedykowanej grupy online tylko dla Zespołu

~ jeszcze większą elastyczność związana z czasem pracy i możliwością
realizacji zadań

~ docenianie pracy i wysiłków wszystkich osób zaangażowanych w realizację bieżących działań oraz pracę nad nowymi produktami, ofertami i działaniami – każda pracowniczka dostała personalizowane upominki, które były pakietem umożliwiającym zadbanie o siebie i sprawienie sobie przyjemności

~ prawdziwą komunikację wewnętrzną – bieżące informowanie o wyzwaniach i trudnościach oraz sposobach na radzenie sobie z nimi.

Fundacja utrzymała pełne zatrudnienie bez obniżenia wymiaru czasu pracy ani pensji pracowniczek. We wrześniu wraca z urlopu macierzyńskiego jedna z członkiń Zespołu i oczywiście czeka na nią miejsce. Bardzo ważne jest to, że Fundacja nie zawiesiła i nie zrezygnowała ze swoich dotychczasowych działań. W większości udało się je przenieść do świata online, co wymagało elastyczności ze wszystkich stron oraz stworzenia przestrzeni do wymiany wiedzy, doświadczeń oraz spotkań. Tak było w przypadku chociażby programów mentoringowych oraz oferty edukacyjno – szkoleniowej.

Gratulujemy zwycięstwa i polecamy serdecznie Mamo Pracuj!

 

Organizator projektu Pantene Power of Us:

 

 

Partner Merytoryczny projektu Pantene Power of Us:

 

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Koktajl Liderek
26.09.24  Zapraszamy na wieczorne spotkanie z cyklu Koktajl Liderek. Przyjdź,...
Cena:
365.00 
Roczne członkostwo w Klubie Black Swan Prestige
Klub Black Swan Prestige to ekskluzywna społeczność doświadczonych kobiet sukcesu,...
Cena:
3,900.00  dla rok
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
90. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
08.11.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online Klubu Mentorek - nowe Mentorki
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji i...
Cena:
3,075.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek - kontynuacja
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
600.00 
Członkostwo
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Polecamy przeczytać:
Czym jest matematyka biznesowo-handlowa?
W dzisiejszych czasach przedsiębiorcy – zarówno ci, którzy dopiero planują uruchomić swój pierwszy biznes, jak i ci, którzy już prowadzą swoją działalność - wywodzą się z bardzo różnych branż i nie zawsze mają wykształcenie ekonomiczno-biznesowe. Gdy planujemy uruchomić pierwszą firmę, mamy wątpliwości, jak przygotować biznesplan, który będzie się spinał, zastanawiamy się co w nim uwzględnić lub czy czegoś nie pominęliśmy
O co w tym biega, czyli jak zamienić pasję w pracę?
O swojej historii opowiada Wiolka Czuryńska, absolwentka programu Biznes w Kobiecych Rękach i założycielka firmy Pokochaj Bieganie,
Zacznij działać zanim będziesz gotowa
O zdobywaniu doświadczenia biznesowego, konsekwencji w działaniu i realizowaniu wyznaczonych celów opowiada Dominika Chirek, absolwentką programu Biznes w Kobiecych Rękach i założycielka firmy Naturalnie Proste.
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty