CZYTASZ

Czy kobiety w biznesie mają pod górkę?, wywiad z D...

Czy kobiety w biznesie mają pod górkę?, wywiad z Danutą Rolinger-Bednarską, właścicielką butikowej agencji Roliger PR, Mentorką SPK

“Ekspert mężczyzna będzie uważał, że jest świetny, niezależnie, czy ma coś do powiedzenia, czy nie. Kobiety, niestety, przeciwnie. Mogą wiedzieć trzy razy więcej, ale będą się obawiać, że dostaną jedno pytanie, na które nie będą znać odpowiedzi. W psychologii to się nazywa syndromem oszusta – uważam, że miejsce, w którym jestem to nie moja zasługa, nie moja praca, tylko przypadek, szczęście i to się zaraz wyda.

Kiedy pracuję z klientami, to gdy zaczynamy prace nad strategią komunikacji, dużo rozmawiamy na temat przekonań. Ponieważ jestem z wykształcenia psychologiem, staram się, żeby z jednej strony pokazywać potencjał klientki, aby wychodziła ona szerzej, ale z drugiej strony, żeby robiła to wszystko w zgodzie ze sobą. Nie chcę naginać kogoś pod moją wizję, lecz pomagać klientom/klientkom podnosić sobie poprzeczkę. To właśnie jest ta moja misja: uskrzydlać, czasem trochę popychać. Często mówię: „Słuchaj, a nie pomyślałaś, żeby zrobić coś takiego?”. I słyszę: „W sumie już myślałam o tym, ale mi brakowało odwagi”.

Żeby tak naprawdę zostać zauważonym, trzeba właśnie pomyśleć o sobie z odwagą. Z tego są wymierne korzyści: zwiększenie sprzedaży, podniesienie ceny usług – bo przecież mamy już do czynienia z coraz bardziej rozpoznawalnymi i cenionymi ekspertami. Ale trzeba się gdzieś pokazać, zaprezentować, bo jeżeli tego nie zrobimy, nikt się o nas nie dowie. Dawniej mówiono: „Siedź w kącie, a znajdą cię”. To tak nie działa.” – to fragmenty wywiadu z Danutą Rolinger-Bednarską, szefową butikowej agencji Rolinger PR, strateżką komunikacji i doświadczoną PR-owiec, oraz mentorką w Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet

Danuta w wywiadzie dla Onet.pl wskazuje na jeszcze jedną ważną dla nas, jako Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, kwestię, a mianowicie na współpracę absolwentek programu Biznes w Kobiecych Rękach. Jednym z elementów programu jest networking. Uczestniczki danej edycji programu, ale również jego absolwentki, w trakcie spotkań networkingowych mają okazję do poznania się, wymiany kontaktów, nawiązania współpracy biznesowej. Efektem takich spotkań jest współpraca Danuty i Izabeli Zawisza, twórczyni marki OREKA. Bardzo się cieszymy i kibicujemy takim wspólnym projektom!

Program Biznes w Kobiecych Rękach w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet rozwijamy dzięki wsparciu finansowemu Citi Foundation i Fundacji Citi Handlowy im. L. Kronenberga.

Organizator

Partner

Patron


Dyrektorka Biura Fundacji, Project Manager. Z wykształcenia prawnik z wieloletnim doświadczeniem. W Fundacji od roku 2014, angażuje się w sprawy administracyjne, prawne, kadrowe, formalne i finansowe. Koordynatorka sześciu edycji programu akceleracyjnego Biznes w Kobiecych Rękach, trzech edycji programu dla studentek BEST – Business&Entrepreneurship Support Training, programu aktywizacyjnego dla matek Matka-Przedsiębiorczyni, kilkunastu konferencji SPK oraz innych programów Fundacji.

INSTAGRAM
POZNAJ NAS LEPIEJ

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera zawierającego informacje o bieżącej i planowanej działalności Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, przesyłanego przez Fundację pod podany przeze mnie adres poczty elektronicznej.

Oświadczam, że zapoznałem/-am się z Polityką prywatności.