Sukces firmy w Polsce nie gwarantuje sukcesu na rynku międzynarodowym. Jeśli chcesz rozwinąć swój biznes za granicą zastanów się przede wszystkim nad strategią, której zaplanowanie i wdrożenie wymaga czasu.
Rynki europejskie mają zazwyczaj mniejszy próg wejścia niż rynki azjatyckie, gdzie jest jeszcze bariera językowa i kulturowa. Najpierw poznaj kulturę kraju, a potem myśl o sprzedaży.
Oceń szanse firmy na przebicie się za granicą. Sprawdź najpierw jak będzie brzmieć nazwa marki w innym języku. Zastanów się czego ci brakuje i co jest niezbędne na innych rynkach?
Zastanów się jak dostosować swoją ofertę do potencjalnych konsumentów na różnych rynkach zagranicznych. Dopasuj produkt lub usługę do realnych potrzeb konsumenta.
Zaplanuj elementy strategii marketingowej: produkt, cena, dystrybucja i promocja. Odróżnij się od konkurencji. Zadbaj o to, aby zawalczyć również atrakcyjną ceną. Bądź widoczny na targach branżowych, które są dobrą inwestycją, bo pozwalają na kalibrację biznesu.
Sprawdź, jakie są prowizje dla dystrybutorów, jaka jest piramida prowizji, koszty marketingu itp. Zwróć uwagę na trend „zielonej energii” i jak może zmienić się perspektywa firm logistycznych i przedsiębiorstwa na przestrzeni kilku lat.
Żeby zdobyć zaufanie konsumenta za granicą, potrzebujesz nawet kilka miesięcy.
Copyright 2022 – Sieć Przedsiębiorczych Kobiet