CZYTASZ

7 kroków do rozwoju biznesu za granicą

7 kroków do rozwoju biznesu za granicą

Rozwój firmy na rynkach zagranicznych stwarza nowe możliwości ekspansji firmy.  Sprawdź swoje szanse i zastanów się nad kilkoma obszarami, które pomogą Ci odnieść sukces.  

1. Strategia. Sukces firmy w Polsce nie gwarantuje sukcesu na rynku międzynarodowym. Jeśli chcesz rozwinąć swój biznes za granicą zastanów się przede wszystkim nad strategią, której zaplanowanie i wdrożenie wymaga czasu. 

2. Kontekst kulturowy. Rynki europejskie  mają zazwyczaj mniejszy próg wejścia niż rynki azjatyckie, gdzie jest jeszcze bariera językowa i kulturowa. Najpierw poznaj kulturę kraju, a potem myśl o sprzedaży.

3. Audyt zasobów. Oceń szanse firmy na przebicie się za granicą. Sprawdź najpierw jak będzie brzmieć nazwa marki w innym języku. Zastanów się czego ci brakuje i co jest niezbędne na innych rynkach?  

4. Potrzeby konsumenta. Zastanów się jak dostosować swoją ofertę do potencjalnych konsumentów na różnych rynkach zagranicznych. Dopasuj produkt lub usługę do realnych potrzeb konsumenta. 

5. Marketing. Zaplanuj elementy strategii marketingowej: produkt, cena, dystrybucja i promocja. Odróżnij się od konkurencji. Zadbaj o to, aby zawalczyć również atrakcyjną ceną. Bądź widoczny na targach branżowych, które są  dobrą inwestycją, bo pozwalają na kalibrację biznesu.  

6. Systemy dystrybucyjne. Sprawdź, jakie są prowizje dla dystrybutorów, jaka jest piramida prowizji, koszty marketingu itp. Zwróć uwagę na trend „zielonej energii” i jak może zmienić się perspektywa firm logistycznych i przedsiębiorstwa na przestrzeni kilku lat. 

7. Cierpliwość. Żeby zdobyć zaufanie konsumenta za granicą, potrzebujesz nawet kilka miesięcy.  

Te 7 kroków Ci pomoże w przygotowaniu firmy do ekspansji zagranicznej. Nowe rynki to wiele możliwości na sukces firmy. 


INSTAGRAM
POZNAJ NAS LEPIEJ