Kobiety odważnie wchodzą w świat e-biznesu

Fundacja Kobiety e-biznesu wraz z agencją badawczą Atena Research & Consulting opracowały w ostatnim czasie bardzo wartościowy raport dotyczący sytuacji i wyzwań kobiet w biznesie online, zatytułowany: „Potencjał kobiet w e-biznesie. Wiedza o e-commerce”.
[:pl]małe 1[:]

Kobiety w e-biznesie

Czas pandemii, to wyjątkowy czas. Zmieniające się dynamicznie okoliczności wielu biznesom nie sprzyjają, ale jednocześnie otwierają furtkę nowym możliwościom! Kobiety najbardziej odczuły zmiany związane z pracą zawodową wymuszone przez COVID-19. Wierzymy, że e-biznes będzie potencjałowym obszarem dla wielu kobiet, które wiążą swoją karierę zawodową ze światem internetowym. Badanie pokazuje, że kobiety chcą rozwijać swoją wiedzę, kompetencje i umiejętności na tym polu. Celem badania było poznanie postaw, wyzwań i motywacji związanych z uruchamianiem i rozwojem biznesu online w Polsce. Przyjrzeliśmy się wiedzy i wyzwaniom, jakie towarzyszą kobietom podczas uruchamiania oraz rozwoju biznesu w internecie. Zapytaliśmy również o to, jakie znają narzędzia i platformy e-commerce, a także, na co stawiałyby i w jakie narzędzia chciałyby zainwestować, aby prowadzić e-biznes z sukcesem. Dowiedzieliśmy się także, jakie kategorie produktów skłonne są wprowadzać lub rozwijać w swoim sklepie internetowym. Raport przekazuje wiedzę na temat branż i kategorii z największym potencjałem w e-commerce.

Ważne wnioski z raportu

Potencjał rozwoju kobiet w e-biznesie

Aż 38 % kobiet w badaniu zadeklarowało, że zamierza rozpocząć biznes online
Z czego aż 62% zamierza rozpocząć sprzedaż online w ciągu najbliższych 6 miesięcy

Znajomość platform do budowy sklepów internetowych

Aż 47% kobiet rozważających wejście w e-biznes zamierza korzystać z gotowej platformy e-commerce do prowadzenia swojego biznesu

Wyzwania i potrzeby w e-biznesie

61% kobiet uważa, że największa trudność przy prowadzeniu biznesu online to silna konkurencja, a prawie połowa obawia się trudności w dotarciu do klientów
41% wskazuje na potrzebę rozwijania SEO w celu zwiększania sprzedaży

O badaniu

Wyniki zrealizowanego badania pokazują, że sytuacja pandemii uczyniła handel w internecie biznesem z dużym i wciąż rosnącym potencjałem. Wiele kobiet deklaruje chęć założenia własnego e-biznesu lub założyła go krótko po wybuchu pandemii. Raport odkrywa również pewne obawy i wątpliwości kobiet zainteresowanych e-biznesem, dlatego tak ważna i potrzebna wydaje się być edukacja i wsparcie e-przedsiębiorczyń. Z punktu widzenia badacza ciekawe jest zderzenie dwóch perspektyw – kobiet prowadzących własne firmy w obszarze e-biznesu oraz kobiet zajmujących się e-commercem zawodowo. Raport pokazuje istotne różnice między tymi dwoma grupami respondentek, zarówno w zakresie wiedzy na temat e-biznesu, ich potrzeb, jak i branż, w których funkcjonują – podkreśla Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, CEO i Dyrektor Zarządzająca agencji badawczej Atena Research & Consulting, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Roczne członkostwo w Klubie Black Swan Prestige
Klub Black Swan Prestige to ekskluzywna społeczność doświadczonych kobiet sukcesu,...
Cena:
3,900.00  dla rok
Niezniszczalne - K. Ratajczyk
Potrzebujesz inspiracji i motywacji do działania? Niezniszczalne to 11 wywiadów...
Cena:
50.00 
91. świąteczne Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
13.12.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
91. świąteczne Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
13.12.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Produkt cyfrowy
Opłata wpisowa - program Next 2024/2025
Opłata wpisowa dla Uczestniczek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji. Program...
Cena:
865.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek - kontynuacja NEXT
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
480.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online Klubu Mentorek 2024/2025 - nowe Mentorki
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji i...
Cena:
3,075.00 
Polecamy przeczytać:
Jak firma może zadbać o wellbeing pracowników
Jak wiadomo nie od dziś dobrostan pracowników ma przełożenie na dobrostan firmy.
5 narzędzi, które pozwolą lepiej zarządzać twoim biznesem
Każdy biznes, nawet niewielki, potrzebuje dobrej organizacji pracy i odpowiedniego zarządzania. Współcześnie, gdy większość biznesów prowadzonych jest online, jest to tym bardziej istotne. Im działania prowadzone są na większą skalę i im więcej osób jest zaangażowanych w funkcjonowanie firmy, tym bardziej zorganizowana i uporządkowana powinna być jej codzienność. W tym celu warto postawić na narzędzia, które mogą ułatwić i usprawnić pracę oraz podnieść jej jakość.
Stabilną firmę zacznij od budowania bazy klientów
Zawody artystyczne są w jeszcze większym stopniu narażone na obecną sytuację ekonomiczną. Dlatego budowanie stabilnej firmy warto zacząć od przygotowania listy potencjalnych klientów i poznania ich potrzeb. Sprawdziliśmy, jak swoją firmę tworzy fotografka Alicja Bokina - uczestniczka Programu Biznes w Kobiecych Rękach.
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty