CZYTASZ

Kobiety odważnie wchodzą w świat e-biznesu

Kobiety odważnie wchodzą w świat e-biznesu

Fundacja Kobiety e-biznesu wraz z agencją badawczą Atena Research & Consulting opracowały w ostatnim czasie bardzo wartościowy raport dotyczący sytuacji i wyzwań kobiet w biznesie online, zatytułowany: „Potencjał kobiet w e-biznesie. Wiedza o e-commerce”.

Czas pandemii, to wyjątkowy czas. Zmieniające się dynamicznie okoliczności wielu biznesom nie sprzyjają, ale jednocześnie otwierają furtkę nowym możliwościom! Kobiety najbardziej odczuły zmiany związane z pracą zawodową wymuszone przez COVID-19. Wierzymy, że e-biznes będzie potencjałowym obszarem dla wielu kobiet, które wiążą swoją karierę zawodową ze światem internetowym. Badanie pokazuje, że kobiety chcą rozwijać swoją wiedzę, kompetencje i umiejętności na tym polu.

Celem badania było poznanie postaw, wyzwań i motywacji związanych z uruchamianiem i rozwojem biznesu online w Polsce. Przyjrzeliśmy się wiedzy i wyzwaniom, jakie towarzyszą kobietom podczas uruchamiania oraz rozwoju biznesu w internecie.

Zapytaliśmy również o to, jakie znają narzędzia i platformy e-commerce, a także na co stawiałyby i w jakie narzędzia chciałyby zainwestować, aby prowadzić e-biznes z sukcesem. Dowiedzieliśmy się także, jakie kategorie produktów skłonne są wprowadzać lub rozwijać w swoim sklepie internetowym. Raport przekazuje wiedzę na temat branż i kategorii z największym potencjałem w e-commerce.

Już teraz chcemy podzielić się z Wami kilkoma głównymi wnioskami z tego badania. Mamy nadzieję, że jeszcze bardziej zachęcą one Was do uczestnictwa w Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet #Be the e-commerce Leader, a także do wysłuchania Panelu Ekspertów „E-commerce hasłem roku 2020. Czy wszystko można przenieść do świata e-commerce?”, w którym Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, CEO Atena Research&Consulting, współautorka raportu, będzie miała przyjemność podzielić się z Wami wiedzą z badania.

Ważne wnioski z raportu

Potencjał rozwoju kobiet w e-biznesie

Aż 38 % kobiet w badaniu zadeklarowało, że zamierza rozpocząć biznes online
Z czego aż 62% zamierza rozpocząć sprzedaż online w ciągu najbliższych 6 miesięcy

Znajomość platform do budowy sklepów internetowych

Aż 47% kobiet rozważających wejście w e-biznes zamierza korzystać z gotowej platformy e-commerce do prowadzenia swojego biznesu

Wyzwania i potrzeby w e-biznesie

61% kobiet uważa, że największa trudność przy prowadzeniu biznesu online to silna konkurencja, a prawie połowa obawia się trudności w dotarciu do klientów
41% wskazuje na potrzebę rozwijania SEO w celu zwiększania sprzedaży

To tylko niewielki fragment inspirującej wiedzy z raportu. Mamy jej dla Ciebie znacznie więcej!

O badaniu

Wyniki zrealizowanego badania pokazują, że sytuacja pandemii uczyniła handel w internecie biznesem z dużym i wciąż rosnącym potencjałem. Wiele kobiet deklaruje chęć założenia własnego e-biznesu lub założyła go krótko po wybuchu pandemii. Raport odkrywa również pewne obawy i wątpliwości kobiet zainteresowanych e-biznesem, dlatego tak ważna i potrzebna wydaje się być edukacja i wsparcie e-przedsiębiorczyń. Z punktu widzenia badacza ciekawe jest zderzenie dwóch perspektyw – kobiet prowadzących własne firmy w obszarze e-biznesu oraz kobiet zajmujących się e-commercem zawodowo. Raport pokazuje istotne różnice między tymi dwoma grupami respondentek, zarówno w zakresie wiedzy na temat e-biznesu, ich potrzeb, jak i branż, w których funkcjonują – podkreśla Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, CEO i Dyrektor Zarządzająca agencji badawczej Atena Research & Consulting, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu. 



CEO Atena Research&Consulting oraz współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu. Pasjonatka badań marketingowych i strategii z 20-letnim doświadczeniem. Wspiera biznesowo firmy i marki w dobrym zrozumieniu potrzeb klientów, wprowadzaniu na rynek wartościowych produktów i usług, tworzeniu dobrego Customer Experience, a także działań reklamowych w środowisku tradycyjnym i e-commerce. Autorka raportu „Potencjał kobiet w e-biznesie. Wiedza o e-commerce”.

INSTAGRAM
POZNAJ NAS LEPIEJ