Kobiety odważnie wchodzą w świat e-biznesu

Fundacja Kobiety e-biznesu wraz z agencją badawczą Atena Research & Consulting opracowały w ostatnim czasie bardzo wartościowy raport dotyczący sytuacji i wyzwań kobiet w biznesie online, zatytułowany: „Potencjał kobiet w e-biznesie. Wiedza o e-commerce”.
[:pl]małe 1[:]

Kobiety w e-biznesie

Czas pandemii, to wyjątkowy czas. Zmieniające się dynamicznie okoliczności wielu biznesom nie sprzyjają, ale jednocześnie otwierają furtkę nowym możliwościom! Kobiety najbardziej odczuły zmiany związane z pracą zawodową wymuszone przez COVID-19. Wierzymy, że e-biznes będzie potencjałowym obszarem dla wielu kobiet, które wiążą swoją karierę zawodową ze światem internetowym. Badanie pokazuje, że kobiety chcą rozwijać swoją wiedzę, kompetencje i umiejętności na tym polu. Celem badania było poznanie postaw, wyzwań i motywacji związanych z uruchamianiem i rozwojem biznesu online w Polsce. Przyjrzeliśmy się wiedzy i wyzwaniom, jakie towarzyszą kobietom podczas uruchamiania oraz rozwoju biznesu w internecie. Zapytaliśmy również o to, jakie znają narzędzia i platformy e-commerce, a także, na co stawiałyby i w jakie narzędzia chciałyby zainwestować, aby prowadzić e-biznes z sukcesem. Dowiedzieliśmy się także, jakie kategorie produktów skłonne są wprowadzać lub rozwijać w swoim sklepie internetowym. Raport przekazuje wiedzę na temat branż i kategorii z największym potencjałem w e-commerce.

Ważne wnioski z raportu

Potencjał rozwoju kobiet w e-biznesie

Aż 38 % kobiet w badaniu zadeklarowało, że zamierza rozpocząć biznes online
Z czego aż 62% zamierza rozpocząć sprzedaż online w ciągu najbliższych 6 miesięcy

Znajomość platform do budowy sklepów internetowych

Aż 47% kobiet rozważających wejście w e-biznes zamierza korzystać z gotowej platformy e-commerce do prowadzenia swojego biznesu

Wyzwania i potrzeby w e-biznesie

61% kobiet uważa, że największa trudność przy prowadzeniu biznesu online to silna konkurencja, a prawie połowa obawia się trudności w dotarciu do klientów
41% wskazuje na potrzebę rozwijania SEO w celu zwiększania sprzedaży

O badaniu

Wyniki zrealizowanego badania pokazują, że sytuacja pandemii uczyniła handel w internecie biznesem z dużym i wciąż rosnącym potencjałem. Wiele kobiet deklaruje chęć założenia własnego e-biznesu lub założyła go krótko po wybuchu pandemii. Raport odkrywa również pewne obawy i wątpliwości kobiet zainteresowanych e-biznesem, dlatego tak ważna i potrzebna wydaje się być edukacja i wsparcie e-przedsiębiorczyń. Z punktu widzenia badacza ciekawe jest zderzenie dwóch perspektyw – kobiet prowadzących własne firmy w obszarze e-biznesu oraz kobiet zajmujących się e-commercem zawodowo. Raport pokazuje istotne różnice między tymi dwoma grupami respondentek, zarówno w zakresie wiedzy na temat e-biznesu, ich potrzeb, jak i branż, w których funkcjonują – podkreśla Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, CEO i Dyrektor Zarządzająca agencji badawczej Atena Research & Consulting, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Roczne członkostwo w Klubie Black Swan Prestige
Klub Black Swan Prestige to ekskluzywna społeczność doświadczonych kobiet sukcesu,...
Cena:
3,900.00  dla rok
Planner przedsiębiorczej kobiety
Planner przedsiębiorczej kobiety został stworzony dla przedsiębiorczyń od przedsiębiorczyń. Zawiera...
Cena:
100.00 
Business Mixer 24.10.2024
24.10.2024. BUSINESS MIXER spotkanie networkingowe online o charakterze biznesowym. To...
Cena:
123.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
90. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
08.11.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online Klubu Mentorek - nowe Mentorki
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji i...
Cena:
3,075.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek - kontynuacja
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
600.00 
Członkostwo
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Polecamy przeczytać:
Biznes w Kobiecych Rękach, a w jednej z nich filiżanka KAWY Dobra
O kobiecej współpracy, spełnianiu marzeń, nie tylko własnych, dużej odwadze do działania tu i teraz opowiada Karolina Adamska-Woźniak, absolwentka programu Biznes w Kobiecych Rękach i założycielka agencji KAWA Dobra
Renata Zielezińska: Jestem powierniczką historii ludzi biznesu
Renata Zielezińska - członkini Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, własny biznes prowadzi od ponad 10-lat i każdego dnia zmienia losy firm, świadcząc usługi copywritingu SEO oraz prowadząc portal ludzi biznesu. Tym razem zdradza swoje patenty na łączenie macierzyństwa z pracą zawodową, a także podpowiada, w jaki sposób Twoja firma skorzysta na współpracy z copywriterką oraz portalem PolecanyBiznes.pl.
7 wskazówek jak być przedsiębiorczą na LinkedIn
Potencjał mediów społecznościowych jest ogromny, szczególnym miejscem dla przedsiębiorczyń i przedsiębiorców jest LinkedIn - portal profesjonalny, dzięki któremu możemy budować swoją markę osobistą, a co za tym idzie sprzedawać swoje produkty czy usługi. Dzisiaj skupimy się na najbardziej podstawowych i najważniejszych zasadach na tym portalu społecznościowym
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty