Najważniejsze to umieć słuchać tych, którzy osiągają w biznesie sukces

O wyznaczaniu priorytetów, umiejętnościach niezbędnych do założenia własnego biznesu i wewnętrznej potrzebie wspierania innych opowiada Angelika Pruchniak, absolwentka programu Biznes w Kobiecych Rękach i twórczyni Rocznego Plannera Strategii Marketingowych
ap

Skąd pojawił się Twój pomysł na biznes?

Angelika Pruchniak: Mój pomysł był wynikiem wieloletniej pracy w marketingu. Był to kolejny krok w mojej karierze zawodowej. Rozwijanie nowych firm i szkolenie osób z digital marketingu jest zwieńczeniem lat mojej pracy oraz kierunkowego wykształcenia.

Co skłoniło Cię, aby rozpocząć swój biznes właśnie teraz?

A. P.: Miałam wewnętrzną potrzebę pomocy innym kobietom w budowaniu ich biznesu. Jako samodzielna mama wiedziałam, jak trudno jest przebić się z własnym biznesem, nie posiadając podstaw z działań marketingowych. Zwłaszcza tych, opierających się na digital marketingu. Zaczęłam pisać na różnych grupach, że mogę im pomóc. Wybierałam kobiety, w których widziałam potencjał oraz chęć do pracy. Po pewnym czasie nie byłam w stanie obsłużyć wszystkich zleceń. Dodatkowo wiele z problemów w początkujących biznesach jest taka sama. Brak planu, brak strategii itp. Było to głównie uporządkowanie działań i obmyślanie strategii. Stąd wziął się pomysł na Roczny Planer Strategii Marketingowych, który mógłby małym kosztem pomóc początkującym przedsiębiorcom wybrać odpowiednie kanały komunikacji z klientem.

Czego najbardziej się bałaś zakładając swoją firmę?

A. P.: Najbardziej obawiałam się, że zaniedbam swój czas z synem. Jednak organizacja to podstawa przy prowadzeniu własnego biznesu. A moja agencja LAP obsługuje teraz jedną z najlepiej rozwijających się firm technologicznych w Polsce, czyli firma CosmoEye.

Jakie były Twoje największe wyzwania podczas zakładania firmy? Co było szczególnie trudne?

A. P.: Czas i wyznaczenie priorytetów. W pewnym momencie wiele organizacji, uczelni, klientów chciało ze mną współpracować. Musiałam odrzucić te, z którymi nie czułam “chemii” i wyznaczyć sobie listę obszarów i grupę docelową, z którą ja chcę pracować. Dążyłam, do tego, żeby pracować, prowadzić szkolenia i działać wyłącznie z tymi osobami, które na pewno wykorzystują wiedzę, którą im przekazuję.

Jakie trzy wskazówki dałabyś kobietom, które chcą założyć własną firmę?

A. P.: Strategia. Komunikacja. Kontakty. Obmyślenie dobrej strategii to podstawa w budowaniu firmy. Jak to zrobić? Zapraszam do siebie na warsztaty lub do programu w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. Dodatkowo komunikowałabym to, czego potrzebuję i jak chcę zbudować ten biznes. Ważne jest budowanie bazy kontaktów, z którymi mogę przetestować swój produkt lub usługę. Pozwala to wykonywać niektóre działania bezpłatnie, nie wydawać na początku wielkich pieniędzy jeżeli ich nie mam. Najpierw głównie wykorzystałabym swój czas i budowę własnego brandu, a następnie inwestowała środki finansowe.

Jakie kompetencje, zdolności czy talenty Twoim zdaniem powinna posiadać i rozwijać przyszła przedsiębiorczyni?

A. P.: Pokora. Umiejętność analitycznego myślenia. Powinna umieć słuchać i wyciągać wnioski. Umiejętności komunikacyjne i sprzedażowe. Umiejętności budowania własnej marki, promowania własnej osoby. Zdolności kierowania swoim zespołem, pracownikami. Przede wszystkim zainwestowałbym w swoją wiedzę i szkolenia u profesjonalistów.

Od czego zaczęłaś zakładanie firmy i z czyjej pomocy skorzystałaś? Czyją pomoc uważasz za niezbędną, aby otworzyć własną firmę?

A. P.: Brałam udział w kilku projektach dla przedsiębiorców. Bardzo pomógł mi program Biznes w Kobiecych Rękach. Moja mentorka, która dała mi wiele rad i uporządkowała priorytety. Najważniejsze to umieć słuchać tych, którzy osiągają w biznesie sukces. Do biznesu potrzebni są ludzie. Otaczajmy się ludźmi, którzy dobrze wpływają na nasz rozwój.

Co dał Ci program Biznes w Kobiecych Rękach?

A. P.: Przede wszystkim sieć kontaktów ze wspaniałymi kobietami. Świetnie przygotowane materiały. Nauczyłam się jak organizować tak duże eventy, czy jak prowadzić szkolenia online dla takiej liczby uczestników. Ukłony za wkład pracy, jaki wnosicie w ten projekt.

Co chciałabyś przekazać uczestniczkom kolejnych edycji Biznes w Kobiecych Rękach w oparciu o własne doświadczenie i uczestnictwo w programie?

A. P.: Uważam, że jest to idealny krok, dla tych kobiet, które nie zjadły jeszcze zębów na biznesie. Dla tych kobiet, które chcą uporządkować swoje priorytety, ułożyć to jak ma wyglądać ich biznes, ułożyć cele. Ten program to wsparcie, którego KAŻDY przedsiębiorca potrzebuje na starcie. Przez cały okres trwania warsztatów macie obok siebie grono ludzi i specjalistów, którzy pomogą wam w wielu kwestiach związanych z założeniem własnej firmy. Na biznes składa się tak wiele dziedzin i umiejętności, że opanowanie go w pojedynkę jest bardzo trudne. Jeżeli można być częścią tak świetnie zorganizowanego, na najwyższym poziomie projektu jak Biznes w Kobiecych Rękach, to naprawdę warto.

 

 

Biznes w Kobiecych Rękach jest autorskim projektem Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, który zajął pierwsze miejsce w konkursie Central European Startup Awards 2018 w kategorii Best accelerator or incubator. Program jest realizowany przy wsparciu finansowym Citi Foundation w Nowym Jorku oraz wsparciu merytorycznym Fundacji Kronenberga Citi Handlowy.

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Niezniszczalne - K. Ratajczyk
Potrzebujesz inspiracji i motywacji do działania? Niezniszczalne to 11 wywiadów...
Cena:
50.00 
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Jak mówić o sobie dobrze A. Więcka
Kobiety zabierają publicznie głos dwa razy rzadziej niż mężczyźni. Nie...
Cena:
50.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
87. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
12.04.2024; godz. 9.00  Rano, przy pysznej kawie i zdrowym śniadaniu...
Cena:
159.00 
Wydarzenia
XXI Konferencja Don't give up!
15.05.2024 | XXI Konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet: Don't give up! Jak...
Cena:
450.00 650.00 
Wydarzenia
#36 Wieczór Be the Change
06.03.2024 | godz. 18.30 Zapraszamy na niezapomniany wieczór "Be the Change",...
Cena:
250.00 
Wydarzenia
Polski design XX i XXI wieku, jak używać i kupować mniej, ale lepiej. Spotkanie w Domu Literatury
13 marca, środa, godzina 18.00 Niepowtarzalna okazja, aby poznać Polski...
Cena:
400.00 
Polecamy przeczytać:
Tajniki pracy zespołowej
Moment, w którym stwierdzasz, że potrzebujesz kogoś, kto tak jak Ty zrozumie Twój biznes jest przełomowy.
Wiedza jest kluczem, czyli najpierw poznaj potem stosuj
Korzystanie z nowych technologii przez kobiety. Kto lepiej radzi sobie z nowinkami cyfryzacji i kto lepiej je wdraża do aktualnych systemów? A także co oznacza prowadzenie firmy społecznie odpowiedzialnej? Odpowiedziami na te pytania podzieliła się z nami Joanna Szostek, właścicielka firmy Bristles, partner XVIII Konferencji SPK "Jak korzystać z technologii w biznesie".
Jak wprowadzić działania ESG w małej i średniej firmie
Środowisko, społeczna odpowiedzialność i ład korporacyjny, czyli coraz popularniejsze ESG. Czy da się wprowadzić je w małych firmach?
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty