A jeśli już wprowadzasz innowacje w swoich działaniach, zgłoś się do XIV edycji konkursu Innowator Mazowsza, w którym do wygrania jest nawet 30 000 zł. Już dziś wypełnij formularz online w ramach wybranej przez Ciebie kategorii:
???? Innowacyjna Firma
Więcej o konkursie znajdziesz na stronie https://innowacyjni.mazovia.pl.
1. Mapy myśli pozwalają na opracowanie informacji na temat projektu, usystematyzowanie i dostrzeżenie zależności między poszczególnymi elementami i zwrócenie uwagi na najważniejsze etapy procesu czy myśli. Możesz ją stworzyć na kartce papieru, ale Creately pozwoli Ci wejść na wyższy poziom, tworzenia map myśli. Narzędzie łączy w sobie prostotę zwykłej tablicy z możliwościami bazy danych wspierając proces budowania innowacji.
Najważniejsze funkcje:
duża gama szablonów do wyboru
4 możliwości przedstawienia procesu (notka, etap procesu, figurka lub tort)
łatwa współpraca z innymi (opcje kolaboracji czy eksportu w plik SVG)
integracje (Google, Slack)
2. Obsidian wesprze proces researchu i porządkowania wiedzy. Dzięki niemu zorganizujemy nasze notatki dzięki mechanizmowi, który naśladuje działanie mózgu. Nie układamy ich w hierarchiczną strukturę, tylko sieć linków, w której każda notatka może być powiązana z dowolną liczbą innych notatek. Dzięki temu możemy w prosty sposób przechodzić od jednego dokumentu do drugiego.
Najważniejsze funkcje:
3 opcje łączenia notatek (graf, linki zwrotne, linki wychodzące)
gromadzone notatki przechowywane są w lokalnym folderze na twoim komputerze, a nie w chmurze (bezpieczeństwo)
społeczność na Discordzie i forum, gdzie znajdziesz przykłady wykorzystywania narzędzia, czy podpowiedzi na temat zaawansowanych opcji
3. Kolejną propozycją jest Evernote czyli Twój internetowy notatnik. Notatka w Evernote to nie jedynie przyklejony post-it na naszą tablicę. Program faktycznie odczytuje informacje na Twoich ręcznie pisanych notatkach, ale również plikach pdf czy dokumentach. Narzędzie daje możliwość wycinania stron internetowych, artykułów, a wygodne tagowanie podpowie Ci jak zapisać pozyskane treści, żeby były łatwo wyszukiwalne.
Najważniejsze funkcje
ładny i intuicyjny design
wyszukiwanie po słowach kluczowych
skanowanie dokumentów
4. Zettlr to przejrzysty edytor tekstu, który pozwala łączyć fragmenty informacji za pomocą linków, unikalnych identyfikatorów i tagów. Program umożliwia wyszukiwanie pełnotekstowe, a także eksportowanie danych w różnych formatach. Ma na celu przyspieszenie przepływu pracy i pomoc w pisaniu bez żadnych zakłóceń.
Najważniejsze funkcje
pełna obsługa Zettelkasten (identyfikatory plików, obsługa tagów i linki wewnętrzne)
szybkie przeglądanie plików bez zamykania bieżącego pliku za pomocą Quicklook
licznik słów
dostęp do najważniejszych poleceń za pomocą wygodnego paska narzędzi
5. Google Trends pomoże Ci się zainspirować i znaleźć sens w budowaniu innowacji. Dzięki dostępowi do kompleksowych statystyk masz wgląd do kształtujących się potrzeb i trendów użytkowników. Narzędzie pozwoli Ci zbadać sezonowość produktów i porównać tendencje zachowań użytkowników w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej.
Najważniejsze funkcje:
darmowe narzędzie
intuicyjny i łatwy w obsłudze interfejs
zawężenie danych do kraju, regionu, miejsca wyszukiwania czy też kategorii
Oto pięć popularnych narzędzi wykorzystywanych do tworzenia produktów, pracy w zespole i projektowania innowacji. Każdy z nich charakteryzują inne cechy, dlatego zachęcamy do testów.
Jeśli chcesz więcej wiedzy dla innowatorów, przeczytaj tekst o 5 polecanych książkach dla innowatorów