5 narzędzi, które pozwolą lepiej zarządzać twoim biznesem
Każdy biznes, nawet niewielki, potrzebuje dobrej organizacji pracy i odpowiedniego zarządzania. Współcześnie, gdy większość biznesów prowadzonych jest online, jest to tym bardziej istotne. Im działania prowadzone są na większą skalę i im więcej osób jest zaangażowanych w funkcjonowanie firmy, tym bardziej zorganizowana i uporządkowana powinna być jej codzienność. W tym celu warto postawić na narzędzia, które mogą ułatwić i usprawnić pracę oraz podnieść jej jakość.
Poniżej znajdziesz 5 narzędzi, które pozwolą Ci lepiej zarządzać firmą:
Komunikator Slack
Slack to narzędzie służące do komunikacji, które pozwala na lepszą organizację pracy i zwiększenie produktywności. Jest bardzo intuicyjny, przez co łatwo zapoznać z programem dołączające do projektu osoby. Idealne narzędzie do rozpoczęcia przygody z organizowaniem pracy online. Co jeszcze oferuje?
umożliwia pracę zdalną wielu zespołów, przez co jest doskonały m.in. dla firm pracujących zdalnie,
wspólne zajmowanie się projektami w jednym czasie,
możliwość rozmowy w różnych kanałach, np. poprzez podział na prowadzone projekty,
możliwość powiadomienia konkretnych osób na danym kanale, dzięki czemu nie traci się czasu na przeglądanie całej komunikacji,
komunikację nie tylko z pracownikami, ale też z klientami firmy,
wysyłanie wiadomości, plików,
możliwość edytowania wysłanych wiadomości i całkowitego usunięcia ich (zanim ktokolwiek je przeczyta),
zaznaczanie istotnych treści i cytowanie wypowiedzi ze wszystkich kanałów,
rozmowy głosowe i rozmowy video,
możliwość dodawania emotikon, również jako reakcja na wypowiedzi,
łatwość wyszukiwania informacji,
możliwość ustawienia slackbota (przypomnienia, automatyczne odpowiedzi),
możliwość zintegrowania z innymi narzędziami (Trello, Asana, Google Drive),
możliwość ustawienia statusu, również poprzez emoji,
indywidualne ustawienia wyglądu komunikatora.
Trello
Współcześnie, czy tego chcemy, czy nie, prowadząc biznes, jesteśmy zmuszone do zarządzania wieloma kanałami jednocześnie. Trello to znakomite narzędzie, które swój fenomen opiera na listach TO-DO i oferuje pomoc w okiełznaniu natłoku bodźców i skoordynowaniu wielu zadań. Podobnie jak Slack, jest proste w obsłudze i dobre również dla osób początkujących. Ponadto pozwala:
zaplanować zadania dla poszczególnych pracowników,
rozpisywać wielkie zadania na mniejsze, tworząc listy i harmonogramy,
dodawać załączniki,
dodawać komentarze przy konkretnym zadaniu,
przypisywać osoby do danego zadania i śledzić postępy prac,
korzystać z aplikacji również do organizowania swojego życia prywatnego, poprzez wyróżnioną strefę prywatną,
zastosować pełną indywidualizację ustawień (np. kolory, tła, kolejność tabel, wielkość),
wyświetlać zadania należące do jednej osoby,
korzystać z bazy inspiracji stworzonej przez innych użytkowników.
Asana
Tym razem przedstawiamy nieco bardziej zaawansowane narzędzie, które bez problemu radzi sobie nawet z bardzo zaawansowanymi projektami. Asana ma kilka ciekawych rozwiązań:
umożliwia pracę nawet kilkudziesięciu osób oraz tworzenie zespołów,
daje możliwość delegowania zadań i przypisywania ich do konkretnych osób,
uwidacznia podgląd postępów w projekcie,
pomaga ustalić priorytetyzację zadań,
daje możliwość zintegrowania z innymi narzędziami, np. Google Drive,
umożliwia wyeksportowanie danych z Excela.
Kalendarz Google
Jest to narzędzie, z którego większość z nas korzysta na co dzień. Wystarczy, że posiadasz konto na Gmailu i już możesz planować wydarzenia w kalendarzu i udostępniać je swoim współpracownikom. Co jeszcze daje nam internetowy kalendarz od Google?
ustawianie przypomnień,
możliwość tworzenia wielu kalendarzy i udostępnianie ich konkretnym osobom,
synchronizowanie kalendarza ze współpracownikami,
dodawanie załączników i notatek do wydarzeń,
udostępnianie swojej dyspozycyjności innym osobom, co ułatwia umawianie spotkań,
możliwość dołączenia linków do wideokonferencji (Google Meet),
możliwość rozpisania indywidualnych celów i motywowanie do ich realizacji (funkcja “Twój Cel”),
dostęp do specjalistycznych kalendarzy (zagraniczne święta, terminarze sportowe, święta religijne),
możliwość przesyłania harmonogramu dnia na maila,
określenie strefy czasowej, w której aktualnie się pracuje.
Google Workspace
Narzędzie idealne do udostępniania innym różnego rodzaju plików, w tym np. dokumentów tekstowych. Tak jak w przypadku kalendarza, dostęp do Google Docs posiada każdy, kto ma konto na Gmailu. Jakie korzyści daje nam korzystanie z wirtualnej chmury Google?
dokumenty Google obejmują edycję tekstu, arkusze kalkulacyjne, prezentacje, ankiety oraz przestrzeń w chmurze,
możliwość wrzucania na chmurę plików (nawet do 30 TB),
udostępnianie zawartości dysku wybranym osobom,
możliwość edytowania i komentowania plików,
możliwość głosowego pisania tekstów,
dostęp do plików z każdego miejsca na świecie,
zapisywanie postępów pracy w czasie rzeczywistym – brak ryzyka niezapisania postępów pracy, możliwość podejrzenia historii edycji plików.
Jeśli do tej pory nie znałaś powyższych programów – spróbuj czegoś nowego! Gwarantujemy, że jeśli poznasz te narzędzia to zobaczysz, jak wiele czasu pozwalają oszczędzać, a dzięki temu łatwiej będzie Ci rozwijać swój biznes. W Sieci Przedsiębiorczych Kobiet nie wyobrażamy sobie pracy bez Slacka i Asany czy Kalendarza Google. Wszystkie wymienione wyżej narzędzia są sprawdzone i szczerze je polecamy. Wybór konkretnego narzędzia zostawiamy jednak Tobie, gdyż każda z nas jest indywidualistką, ma inne preferencje i potrzeby. Powodzenia!
Klienci - jak ich pozyskać i utrzymać dobre relacje?
Trudniej pozyskać nowego klienta niż utrzymać obecnego - rozprawiamy się z tym popularnym zdaniem w kolejnym odcinku serii poświęconej podstawom biznesu.
O zakładaniu firmy, fascynacji drzewami i ochronie dzikich zwierząt
Pomysł na firmę może brać się z głębokiej pasji. Jak łączyć ze sobą pracę i zainteresowania oraz dlaczego fascynacja danym zjawiskiem może stać się niekończącym źródłem motywacji? Julia Kończak, założycielka firmy Przyroda Projekt opowiada o swojej ścieżce w programie Biznes w Kobiecych Rękach oraz o etapach i wyzwaniach wiążących się z zakładaniem własnej firmy.
Na co narażone są kobiety w tych trudnych czasach?
Obecna sytuacja kobiet nie tylko w Polsce, ale również na całym Świecie jest niełatwa z kilku ważnych powodów. Po pierwsze, pandemia Covid-19 znacząco wpłynęła na zmianę trybu pracy, wymuszając tym samym, aby w znacznej mierze to właśnie kobiety jednocześnie zajmowały się pracą zawodową oraz pełniły rolę matek, podczas pobytu w domach i nauki zdalnej swoich dzieci.
Podczas korzystania z naszej strony chcielibyśmy wykorzystywać pliki cookies i inne podobne technologie do zbierania danych w celu tworzenia statystyk, w zakresie sesji strony oraz w celu zwiększania bezpieczeństwa na stronie. Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę albo przejść do ustawień, aby dokonać szczegółowych wyborów plików cookies.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.