CZYTASZ

5 narzędzi, które pozwolą lepiej zarządzać Twoim b...

5 narzędzi, które pozwolą lepiej zarządzać Twoim biznesem

Każdy biznes, nawet niewielki, potrzebuje dobrej organizacji pracy i odpowiedniego zarządzania. Współcześnie, gdy większość biznesów prowadzonych jest online, jest to tym bardziej istotne. Im działania prowadzone są na większą skalę i im więcej osób jest zaangażowanych w funkcjonowanie firmy, tym bardziej zorganizowana i uporządkowana powinna być jej codzienność. W tym celu warto postawić na narzędzia, które mogą ułatwić i usprawnić pracę oraz podnieść jej jakość. 

Poniżej znajdziesz 5 narzędzi, które pozwolą Ci lepiej zarządzać firmą:

Komunikator Slack

Slack to narzędzie służące do komunikacji, które pozwala na lepszą organizację pracy i zwiększenie produktywności. Jest bardzo intuicyjny, przez co łatwo zapoznać z programem dołączające do projektu osoby. Idealne narzędzie do rozpoczęcia przygody z organizowaniem pracy online. Co jeszcze oferuje?

  • umożliwia pracę zdalną wielu zespołów, przez co jest doskonały m.in. dla firm pracujących zdalnie,
  • wspólne zajmowanie się projektami w jednym czasie,
  • możliwość rozmowy w różnych kanałach, np. poprzez podział na prowadzone projekty,
  • możliwość powiadomienia konkretnych osób na danym kanale, dzięki czemu nie traci się czasu na przeglądanie całej komunikacji,
  • komunikację nie tylko z pracownikami, ale też z klientami firmy,
  • wysyłanie wiadomości, plików,
  • możliwość edytowania wysłanych wiadomości i całkowitego usunięcia ich (zanim ktokolwiek je przeczyta),
  • zaznaczanie istotnych treści i cytowanie wypowiedzi ze wszystkich kanałów,
  • rozmowy głosowe i rozmowy video,
  • możliwość dodawania emotikon, również jako reakcja na wypowiedzi,
  • łatwość wyszukiwania informacji,
  • możliwość ustawienia slackbota (przypomnienia, automatyczne odpowiedzi),
  • możliwość zintegrowania z innymi narzędziami (Trello, Asana, Google Drive),
  • możliwość ustawienia statusu, również poprzez emoji,
  • indywidualne ustawienia wyglądu komunikatora.

Trello

Współcześnie, czy tego chcemy, czy nie, prowadząc biznes, jesteśmy zmuszone do zarządzania wieloma kanałami jednocześnie. Trello to znakomite narzędzie, które swój fenomen opiera na listach TO-DO i oferuje pomoc w okiełznaniu natłoku bodźców i skoordynowaniu wielu zadań. Podobnie jak Slack, jest proste w obsłudze i dobre również dla osób początkujących. Ponadto pozwala:

  • zaplanować zadania dla poszczególnych pracowników,
  • rozpisywać wielkie zadania na mniejsze, tworząc listy i harmonogramy,
  • dodawać załączniki,
  • dodawać komentarze przy konkretnym zadaniu,
  • przypisywać osoby do danego zadania i śledzić postępy prac,
  • korzystać z aplikacji również do organizowania swojego życia prywatnego, poprzez wyróżnioną strefę prywatną,
  • zastosować pełną indywidualizację ustawień (np. kolory, tła, kolejność tabel, wielkość),
  • wyświetlać zadania należące do jednej osoby,
  • korzystać z bazy inspiracji stworzonej przez innych użytkowników.

Asana

Tym razem przedstawiamy nieco bardziej zaawansowane narzędzie, które bez problemu radzi sobie nawet z bardzo zaawansowanymi projektami. Asana ma kilka ciekawych rozwiązań:

  • umożliwia pracę nawet kilkudziesięciu osób oraz tworzenie zespołów,
  • daje możliwość delegowania zadań i przypisywania ich do konkretnych osób,
  • uwidacznia podgląd postępów w projekcie,
  • pomaga ustalić priorytetyzację zadań,
  • daje możliwość zintegrowania z innymi narzędziami, np. Google Drive,
  • umożliwia wyeksportowanie danych z Excela.

Kalendarz Google

Jest to narzędzie, z którego większość z nas korzysta na co dzień. Wystarczy, że posiadasz konto na Gmailu i już możesz planować wydarzenia w kalendarzu i udostępniać je swoim współpracownikom. Co jeszcze daje nam internetowy kalendarz od Google?

  • ustawianie przypomnień,
  • możliwość tworzenia wielu kalendarzy i udostępnianie ich konkretnym osobom,
  • synchronizowanie kalendarza ze współpracownikami,
  • dodawanie załączników i notatek do wydarzeń,
  • udostępnianie swojej dyspozycyjności innym osobom, co ułatwia umawianie spotkań,
  • możliwość dołączenia linków do wideokonferencji (Google Meet),
  • możliwość rozpisania indywidualnych celów i motywowanie do ich realizacji (funkcja “Twój Cel”),
  • dostęp do specjalistycznych kalendarzy (zagraniczne święta, terminarze sportowe, święta religijne),
  • możliwość przesyłania harmonogramu dnia na maila,
  • określenie strefy czasowej, w której aktualnie się pracuje.

Google Workspace

Narzędzie idealne do udostępniania innym różnego rodzaju plików, w tym np. dokumentów tekstowych. Tak jak w przypadku kalendarza, dostęp do Google Docs posiada każdy, kto ma konto na Gmailu. Jakie korzyści daje nam korzystanie z wirtualnej chmury Google?

  • dokumenty Google obejmują edycję tekstu, arkusze kalkulacyjne, prezentacje, ankiety oraz  przestrzeń w chmurze,
  • możliwość wrzucania na chmurę plików (nawet do 30 TB),
  • udostępnianie zawartości dysku wybranym osobom,
  • możliwość edytowania i komentowania plików,
  • możliwość głosowego pisania tekstów,
  • dostęp do plików z każdego miejsca na świecie,
  • zapisywanie postępów pracy w czasie rzeczywistym – brak ryzyka niezapisania postępów pracy, możliwość podejrzenia historii edycji plików.

Jeśli do tej pory nie znałaś powyższych programów – spróbuj czegoś nowego! Gwarantujemy, że jeśli poznasz te narzędzia to zobaczysz, jak wiele czasu pozwalają oszczędzać, a dzięki temu łatwiej będzie Ci rozwijać swój biznes. W Sieci Przedsiębiorczych Kobiet nie wyobrażamy sobie pracy bez Slacka i Asany czy Kalendarza Google. Wszystkie wymienione wyżej narzędzia są sprawdzone i szczerze je polecamy. Wybór konkretnego zostawiamy jednak Tobie, gdyż każda z nas jest indywidualistką, ma inne preferencje i potrzeby. Powodzenia!


Chcemy, aby kobiety w Polsce były samostanowiące, sprawcze i niezależne finansowo. Dlatego kompleksowo wspieramy przedsiębiorczość kobiet, poprzez: rozwijanie kobiecej społeczności zawodowej, inicjowanie programów akceleracyjnych i biznesowych, popularyzowanie kobiecych sieci anielic biznesu i instrumentów finansowania dla startupów.

INSTAGRAM
POZNAJ NAS LEPIEJ

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera zawierającego informacje o bieżącej i planowanej działalności Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, przesyłanego przez Fundację pod podany przeze mnie adres poczty elektronicznej.

Oświadczam, że zapoznałem/-am się z Polityką prywatności.