Ułatwienia dostępu

Biznesowy trend 2024 roku - pojawił się już u Ciebie?

Rok 2024 przyniósł ze sobą obietnice niezwykłych możliwości dla przedsiębiorczych kobiet na całym świecie. W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacje i transformacje definiują nowe standardy, kobiety odgrywają coraz bardziej wpływową rolę. To właśnie one przełamują bariery i kształtują przyszłość gospodarczą.
20240223_sniadanie_ONLINE (86)

Mentorki Sieci Przedsiębiorczych Kobiet to doświadczone przedsiębiorczynie, które znają się na rynku i z dużą wnikliwością obserwują, na co warto zwracać w danym momencie uwagę. Dowiedz się, jak ich zdaniem przedstawiają się biznesowe trendy 2024 roku.

Od digitalizacji po zrównoważony rozwój, od siły kobiecego przywództwa po rosnącą rolę technologii, ten rok przynosi szereg wyzwań i możliwości dla kobiet na rynku biznesowym. Zachęcamy do zgłębienia tych trendów i wykorzystania ich potencjału do osiągnięcia sukcesu w biznesie oraz do inspirowania kolejnych pokoleń przedsiębiorczych kobiet na całym świecie.

 

Sztuczna Inteligencja i rozwój nowych technologii

Nie będę oryginalna, jeśli powiem, że warto przyglądać się wszystkiemu uważnie i racjonalnie, co związane ze sztuczną inteligencją. Badać temat, szukać narzędzi, które mogą nam pomóc. Uważać na pułapki (zwłaszcza w branży kreatywnej). Mnogość narzędzi AI sprawia, że łatwo się pogubić. Znajdźmy sobie ekspertów, kogoś, kto zna się i uczy nieustannie rzeczywistości AI i podglądajmy, co mówi, na co zwraca uwagą. Czekamy na AI act, będzie to bardzo ważne dla każdego obywatela, nie tylko przedsiębiorcy. Ale w międzyczasie, słuchajmy, co mówi np. Aleksandra Przegalińska, fantastyczna znawczyni tematu – Małgorzata Kwiecień 

Myślę, ze najważniejszymi trendami, które dają niesamowite możliwości rozwoju produktów, usług i całych przedsiębiorstw nadal są: sztuczna inteligencja, algorytmy uczenia się, machine learning i ich zastosowanie w upraszczaniu i skracaniu procesów produkcyjnych / wytwórczych w przedsiębiorstwach. Jeśli w waszych firmach można to wykorzystać – warto pochylić się nad tym zagadnieniem – Katarzyna Antosiewicz

Najważniejsze trendy biznesowe na 2024 to innowacje technologiczne, wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie i zrównoważony rozwój. W 2024 roku skoncentruj się na elastyczności w tych obszarach oraz bądź otwarta na innowacyjność – Marzena Jakowenko

Jeszcze niedawno o AI czy analizie dużej ilości danych mówiliśmy tylko w kontekście dużych firm/ korporacji. Myślę, że 2024 to będzie rok, w którym te trend będzie mocno dotyczył również mniejszych firm. W szczególności zwróciłabym uwagę na:

  1.  Praktyczne wdrożenie narzędzi opartych na AI oraz postępująca automatyzacja procesów. Dziś każda przedsiębiorczyni może wykorzystywać aplikacje takie jak chatpdf.com do analizowania raportów rynkowych, copy.ai do tworzenia treści czy gamma.app do tworzenia prezentacji. Procesy w małej formie można zautomatyzować już nie tylko w obszarze marketingu, ale też wysyłki czy (w jakimś zakresie) obsługi klienta.
  2. Analiza danych. Prowadząc nawet niewielką firmę korzystanie z danych Google Analytics 4, możliwości prostych CRM-ów czy otwartych platform analitycznych powoli staje się standardem. Rok 2024 będzie kolejnym rokiem, w którym coraz lepiej będziemy potrafili wykorzystywać wnioski z analizy danych do optymalizacji biznesu.
  3.  WHY. Regulacje i dyskusje wokół ESG pogłębiają świadomość w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz inkluzywnego przywództwa. Firmy adresujące te obszary będą bardziej atrakcyjne zarówno dla pracowników, jak i dla klientów. Misja firmy przestaje być hasłem wypisanym na ścianie biura. W 2024 autentyczne, transparentne “why” firm będzie miało coraz większe znaczenie dla wyniku biznesowego – Agata Rybarska

Myślę, że rozwój nowych technologii oraz wszelkich narzędzi, które mogą wesprzeć prowadzenie firmy. Na tym też będzie budowana przewaga konkurencyjna – Nadia Bouacid

Zwróć uwagę na cyfrowy rozwój swojej firmy. 2024 rok będzie rokiem przełomowym dla zrozumienia synergii między ludzkim potencjałem i narzędziami stworzonymi dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, co ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji korzyści w biznesie. Niewątpliwie każda branża zostanie trwale zmieniona poprzez zachodzącą na naszych oczach rewolucję. Według badań Ministerstwa Cyfryzacji przeprowadzonych na 800 MŚP (małych i średnich przedsiębiorstwach), aż 74,1% nie potrafi zidentyfikować i opisać swojego zapotrzebowania i bezpośrednich benefitów płynących z wprowadzenia do codziennej pracy w firmie nowych technologii. Jednak 100% respondentów uważa, że zainteresowanie sztuczną inteligencją nie jest trendem przemijającym, a trwałą zmianą naszej rzeczywistości, a 60% badanych firm planuje zainwestować w cyfryzację przedsiębiorstwa w ciągu 3 najbliższych lat. Rozwój cyfrowy nie jest już tylko opcją, ale koniecznością dla firm, które chcą pozostać konkurencyjne i innowacyjne w szybko zmieniającym się świecie. Kluczowe będzie więc zbudowanie kompetencji cyfrowych wśród pracowników oraz strategiczne planowanie inwestycji w technologie, które najlepiej odpowiadają potrzebom i celom biznesowym firmy. Trend ten wspiera szereg dostępnych dofinansowań, gdzie kosztem kwalifikowalnym jest przygotowanie przedsiębiorstwa do cyfryzacji oraz wdrożenie specjalistycznych narzędzi – Izabela Zawisza

Trendem nie do pominięcia jest technologia, a przede wszystkim rozwój AI. Warto spojrzeć na ryzyka i czy nie powstają rozwiązania, które mogą konkurować z naszym biznesem. Z drugiej strony jednak jeszcze ważniejsze jest to, by zauważyć ten trend i zapoznać się z szansami, jakie za sobą niesie: czy i jak mogę wykorzystać narzędzia AI, żeby ułatwić sobie pracę? Na etapie rozwijania własnego biznesu, szczególnie kiedy nie możemy sobie jeszcze pozwolić na zatrudnienie pracowników czy z założenia jesteśmy same, AI może stać się asystentem lub „drugim mózgiem” – niedoskonałym i nie całkiem rzetelnym, a jednak przydatnym choćby żeby od czegoś zacząć, zweryfikować założenia czy zidentyfikować ryzyko. Warto szybko nauczyć się, o co chodzi i co nam służy, żeby nadążać za rynkiem i wciąż zmieniającym się światem, który wcale nie zwalnia tempa – Natasza Jasińska

 

Gotowość do wprowadzenia szybkich zmian

Światowe trendy, jakie również w Polsce przed nami stoją to:

  • Niepewność ekonomiczna
  • Zawirowania geopolityczne i społeczne
  • Wzrastająca rola nowoczesnych technologii ( w tym AI) w biznesie
  • Zmiany pokoleniowe w firmach

To wszystko będzie wymagało od przedsiębiorczyń uważności i gotowości do wprowadzania szybkich zmian. Zatem warto wzmacniać u siebie i w swojej organizacji otwartość na nowe i nieznane (elastyczność strategiczną i zarządzanie paradoksami) – Agnieszka Ozdobińska

Dla mnie niezmiennie trendem na ten rok, któremu mocno kibicuje jest ESG – transparentność, dbałość o środowisko i relacje, oraz budowa zaufania pozwala być dumnym z firmy, którą tworzymy poprzez swoją pracę. Chciałabym także, aby firmy wzmacniały swój CSR i aby ten trend trwał. Widzę moc w angażowaniu pracowników i stwarzaniu im przestrzeń, aby robić rzeczy społecznie ważne i dobre. Kolejnym trendem do podtrzymania i wzmocnienia jest dbałość o rozwój pracowników. Czyli przez lojalność i rozwój osobisty do sukcesu operacyjnego i finansowego organizacji – Magdalena Górska

 

Coś więcej niż produkty

  • Liczą się wartości, które wnosisz na rynek. Same produkty, usługi czy ich ceny to sprawy drugorzędne. Najważniejsza jest misja – realizacja celu, który jest większy od nas. Coraz częściej to właśnie te młodsze pokolenia nas tego uczą – Diana Żochowska
  • W marketingu, którym zajmuję się na co dzień warto wg mnie postawić na zaangażowanie emocji, jak i racjonalnych umysłów. Wg mnie działania oparte na empatii, kreatywności i analizie danych, stworzą niesamowite i niezapomniane chwile, pomogą budować nowy wymiar wizerunku marek – Kamila Lewandowska
  • Empatyczne słuchanie – Milena Jastrzębska

Kolejny trend, na który nadal będziemy zwracać uwagę i który będzie się rozwijał to rynek pracownika. Warto pomyśleć o tym, w jaki sposób zaopiekować młodych ludzi w naszych firmach i jak zaadresować potrzeby doświadczonych pracowników. Tutaj na pewno z pomocą mogą przyjść wszelkiego rodzaju programy rozwojowe jak mentoring, mentoring odwrócony, coaching, programy sukcesyjne, talentowe itp. – Katarzyna Antosiewicz

 

O Klubie Mentorek

Klub Mentorek jest częścią programu Biznes w Kobiecych Rękach finansowanego przez Citi Foundation i Fundację Citi Handlowy. Członkinie Klubu zyskują ekskluzywny dostęp do ekspertów szkolących mentorki, interwizje ze specjalistami, możliwość odbycia praktyki mentoringu. Klub to także wpływowe i inspirujące relacje biznesowe w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, networking dla Mentorek oparty na wzajemnym wsparciu i budowaniu relacji biznesowych i budowanie wizerunku, promocja marki własnej.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jako pierwsza o kolejnej rekrutacji do Klubu Mentorek – zostaw nam swoje dane: https://siecprzedsiebiorczychkobiet.pl/#newsletter

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Niezniszczalne - K. Ratajczyk
Potrzebujesz inspiracji i motywacji do działania? Niezniszczalne to 11 wywiadów...
Cena:
50.00 
Jak mówić o sobie dobrze A. Więcka
Kobiety zabierają publicznie głos dwa razy rzadziej niż mężczyźni. Nie...
Cena:
50.00 
Roczne członkostwo w Klubie Black Swan Prestige
Klub Black Swan Prestige to ekskluzywna społeczność doświadczonych kobiet sukcesu,...
Cena:
3,900.00  dla rok
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Produkt cyfrowy
Akademia Widocznych Liderek- warsztaty masterclass
Czy czujesz, że Twoja wiedza i kompetencje zasługują na to,...
Cena:
1,832.70 
Wydarzenie premium
Kobiety, które zmieniają grę. Kluczowe wyzwania Polek- liderek. Rozmowa z Joanną Tyrowicz.
13.10.2025, poniedziałek Przyjdź na wyjątkowe wydarzenie organizowane przez Klub Black...
Cena:
400.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek 2025/2026 - kontynuacja
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
1,230.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online Klubu Mentorek 2025/2026 - nowe Mentorki
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji i...
Cena:
4,305.00 
Polecamy przeczytać:
Czym są programy akceleracyjne?
W biznesie najważniejsza jest komunikacja i autoprezentacja
O pracy zrodzonej z pasji, determinacji do działania i dobrej organizacji opowiada Paulina Mertens-Biernacka, absolwentka programu Biznes w Kobiecych Rękach i założycielka firmy Po stronie wnętrz.
Aby zdobyć pierwszego klienta, często trzeba dostać „kosza” od stu innych
O pierwszych krokach w budowaniu biznesu, szukaniu optymalnych rozwiązań i radzeniu sobie z porażkami, opowiada Joanna Pięcek, absolwentka programu Biznes w Kobiecych Rękach i założycielka firmy BłoGO ME.
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty