Chcę poszerzać komunikacyjne horyzonty klientek

Uczestnictwo w Programie Biznes w Kobiecych Rękach to często katapulta dla początkujących przedsiębiorczyń. O swoich doświadczeniach związanych z Programem i budowaniem swojego biznesu opowiedziała absolwentka IX edycji BWKR, Ania Sobieraj.
AnnSobieraj.pl-5127

Czym zajmuje się Twoja firma? 

Pracuję z kobietami, które chcą świadomie rozpocząć swoją komunikację z klientem lub przenieść komunikację ze świata #offline do #online. 

Pracujemy warsztatowo 1 na 1. Chcę pokazać Ci Twoją markę oczami klienta. W przeciwieństwie do innych ja do komunikacji podchodzę kompleksowo. Przechodzimy przez analizę rynku, strategię sprzedaży, Twoje produkty i usługi, budowanie wizerunku, by poszerzyć horyzonty i zaplanować komunikację szytą na miarę dla Twojego biznesu. Między innymi doradzę Ci konkretnie, jakie social media prowadzić, żeby to miało sens w Twoim biznesie i co w ogóle warto publikować, żeby Twoja firma sprzedawała. O tym, jak pracuję możesz przeczytać na mojej stronie http://annsobieraj.pl/

 

Jakie były Twoje największe wyzwania podczas zakładania firmy?

Przez długi czas najtrudniej mi było nazwać to, w czym właściwie Ci pomogę, tak by mówić o swoim biznesie krótko i konkretnie, a jednocześnie by każdy przedsiębiorca, który otwiera lub prowadzi swój biznes poczuł, jaką wartość dla swojego biznesu wyciągnie z warsztatu 1 na 1 ze mną. Łatwo jest powiedzieć, że zajmuję się planowaniem strategii czy pomagam w komunikacji z klientem, ale warsztat ze mną to nie jest standardowa usługa. Wychodzę z założenia, że każdy, kto otwiera swoją działalność, jest wybitnym specjalistą, człowiekiem z pasją, w swojej konkretnej branży. Na starcie jednak dużo się dzieje, o wielu kwestiach trzeba pamiętać, dlatego ja wchodzę w Twoje buty, by spojrzeć na Twój biznes szerzej, poszerzyć horyzonty i zadbać o obszary, o których często się zapomina na starcie, czyli by budować biznes i komunikację z klientem od samego początku świadomie. Daję Ci know how jakiego, ja nie dostałam, otwierając swoją pierwszą działalność 12 lat temu. Więc najtrudniej było te kilkanaście lat doświadczenia zebrać i sprecyzować w 1 zdaniu.

 

Porozmawiajmy teraz o ludziach. Jak Twoje otoczenie zareagowało na pomysł tworzenia nowej firmy? 

Tak właściwie to nie do końca była moja zaplanowana decyzja “otwieram działalność tu i teraz” – haha – faktycznie nie łatwo jest “rzucić wszystko i skoczyć na głęboką wodę” szczególnie w tak zmiennych czasach i z niemowlakiem na ręku. Pomysł na tę działalność towarzyszył mi od lat, ale nieustannie był w fazie planowania… Pewnego dnia napisała do mnie koleżanka “Anno zgłoś się tu:…” – to był link do rekrutacji IX edycji programu “Biznes w Kobiecych Rękach”, prowadzonego przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet – a ja niewiele analizując po prostu wysłałam formularz, od tak – trwało to może jakieś 5 minut. I tu zaczęła “magia”, szereg szkoleń, konsultacji, mentoringu 1 na 1 i siła tych kobiet, które dają tak ogromne wsparcie, taki wiatr w żagle, że sama nawet nie wiem kiedy to wszystko mi się poukładało w głowie i po prostu ruszyło. Zaczęło się dziać. Więc myślę, że jestem w tym miejscu, nie tylko dzięki własnej pracy czy determinacji, ale właśnie dzięki ludziom, którzy mi pomogli i pozwolili mi działać.

 

Czy mentoring jest potrzebny na starcie tworzenia biznesu? 

Przyznam, że pierwszy raz spotkałam się ze zjawiskiem mentoringu na start biznesu tu w programie BWKR i absolutnie uważam to za bardzo wartościowy pomysł. Faktycznie o zjawisku mentoringu czy coatchingu słyszy się coraz częściej i coraz częściej ludzie sięgają po takie usługi dbając o swój rozwój. Jednak kojarzy mi się to z szukaniem własnej drogi, rozwijaniem kompetencji czy celem przebranżowienia. Nie spotkałam się nigdy z sytuacją, w której to młoda przedsiębiorczyni czy przedsiębiorca próbują zadbać o start swojego biznesu poprzez dodatkowy mentoring z innym przedsiębiorcą, który działa już na rynku od lat. Myślę, że ten proces planowania i uruchamiania całej swojej działalności biznesowej, jest tak wielki i tak szeroki na wielu płaszczyznach, że nie sposób jest pomyśleć i zadbać o wszystko, dlatego w mojej ocenie wsparcie doświadczonych osób, z którymi możemy przyjrzeć się swojemu pomysłowi, jest na wagę złota.

 

Czy są usługi/podwykonawcy, o których warto od razu zatrudnić na starcie swojego przedsięwzięcia? 

Ja wychodzę z założenia – tak jak już wspominałam – że każdy, kto otwiera swoją działalność jest wybitnym specjalistą w swojej branży, ale myślę, że nie ma ludzi, którzy wiedzą wszystko i o wszystkim. Oczywiście, że specyfiką każdego przedsiębiorcy jest, by miał on szeroką wiedzę w wielu dziecinach i umiał się po nich sprawnie poruszać, wiedział, gdzie szukać informacji i niezwykle elastycznie dostosowywał się do zmian zachodzących na rynku, ale dobre wystartowanie swojego biznesu jest czymś dużym. Sama miałam już jedno swoje doświadczenie otwierania działalności samodzielnie 12 lat temu. Tym razem mimo pewnej wiedzy i doświadczenia, postawiłam na wiedzę i doświadczenie specjalistów, począwszy od radcy prawnego, przez specjalistkę od pozyskiwania środków, mentoring, wsparcie IT w budowaniu strony, aż po konsultacje marketingowe. Oczywiście to wszystko nie jest koniecznie i to jest indywidualna sprawa każdego przedsiębiorcy, w co chce czy potrzebuje zainwestować na start i co jest dla niego ważniejsze. Ja lubię podejmować konkretne decyzje, działać zadaniowo i do celu, nie bardzo miałam czas i chęć, by uczyć się teraz znowu wszystkiego od nowa i w nieskończoność próbować na bazie prób i błędów, dlatego ja dla siebie podjęłam decyzję o zainwestowaniu w bardzo konkretną wiedzę w oparciu o doświadczenia specjalistów.

 

Ważnymi postaciami w tej układance są klienci. Czy masz dobre rady jak ich pozyskać? 

Wszystko zależy od tego co i do kogo chcemy komunikować. Jaki mamy tego cel. Nie ma jednego złotego środa czy kanału komunikacji z klientem dla każdego biznesu. To bardzo indywidualne. Wiem, że obecnie jest moda na bycie online, że pojawiają się nowe narzędzia i funkcje, o których mówi się, że super sprzedają, są łatwe czy tam warto być, pytanie tylko, czy faktycznie to jest dla Ciebie? Czy jest Ci to potrzebne? I to podejście jest właśnie główną motywacją mojego biznesu. Zaczynam od pytania “Dla kogo?” i “Po co?”. Analizuję Twój biznes z różnych perspektyw, pokazuję możliwości, poszerzam horyzonty, ale przede wszystkim stawiam cele i uczę moje klientki świadomej komunikacji, tzn. takiej, która jest skierowana konkretnie do Twojego odbiorcy, w miejscu, w którym on jest, jakiego języka on potrzebuje, żeby zrozumieć i kupić od Ciebie Twoją usługę czy produkt. Więc na starcie stawiam pytanie: Czy znasz swój cel? Sprawdź mnie na annsobieraj.pl i wystartujmy Twoją komunikację świadomie.

 

A jak zadbać o obecnych? Jak sprawić by czuli się wyjątkowo? 

To jest dobre pytanie. Przede wszystkim zalecam otwartość i dostępność dla swoich klientów, czy to nowych, czy już obecnych. Brzmi to banalnie, ale wbrew pozorom nie jest to wcale łatwe czy oczywiste dla przedsiębiorców, którzy codziennie poza sprzedażą jakichś usług czy produktów, mają do ogarnięcia jeszcze milion innych zadań związanych z administracją, księgowością czy samą organizacją swojej działalności. Szczególnie na początku gdy jest tego dużo, wszystko jest nowe, a listy zadań się nie kończą, czasami w tym natłoku czy zmęczeniu takie proste bycie dla tego klienta, ta właśnie otwartość, dostępność, bycie z nim w kontakcie – to jest często szczegół, który nam umyka, bo przecież liczy się czas, który jest ograniczony, a czas to pieniądz. I tak kręcimy się co jakiś czas w kółko. Dlatego każdemu polecam czasem zatrzymać się i pomyśleć, zobaczyć, gdzie jestem, gdzie jest ten mój klient, czego on teraz potrzebuje, czego on potrzebuje ode mnie. Czy ja jestem z nim w kontakcie, czy ja daje mu to, czego on potrzebuje, czy on czuje się zadbany, zaopiekowany, kompleksowo obsłużony. U niektórych sprawdzi się jakiś rodzaj mailingu, by pozostać w kontakcie, czasami zapytać jak tam, czy produkt się sprawdził, przydał czy potrzeba jest czegoś nowego, a czasami to będzie dostępność jakiegoś rodzaju nowej usługi lub możliwość zadawania pytań na kanale, z którego Twój klient korzysta codziennie, bo tak mu jest najwygodniej. Pamiętajmy, że jakoś w biznesie to jest elastyczne dostosowanie produktu czy usług do aktualnych potrzeb klienta.

 

Co chciałabyś przekazać uczestniczkom kolejnych edycji Biznes w Kobiecych Rękach?  

Ktoś kiedyś mi powiedział, że “Człowiek ma tylko to, na co się odważy”– to motto jest w moim życiu od lat, ale dopiero teraz czuję pełnię tego, co oznacza i to również dzięki sile kobiet, jakiej doświadczam tu – w programie BWKR – dzięki Wam. 

Ja się właśnie odważyłam. Ty też miej odwagę być sobą, a jak się boisz to też jest okej – to normalne – to tym bardziej zgłoś się do programu i pozwól sobie skonsultować i rozłożyć swój pomysł na biznes na czynniki pierwsze, ale czując tę siłę i odwagę od tabunów kobiet, które są i które stoją za Tobą w tym programie.

 

Chcesz wiedzieć więcej o budowaniu biznesu? Skorzystaj z rad naszych ekspertek!

 

 

Weź udział w kolejnej rekrutacji do programu Biznes w Kobiecych Rękach!

Biznes w Kobiecych Rękach jest autorskim projektem Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, który zajął pierwsze miejsce w konkursie Central European Startup Awards 2018 w kategorii Best accelerator or incubator. Program jest realizowany przy wsparciu finansowym Citi Foundation w Nowym Jorku oraz wsparciu merytorycznym Fundacji Kronenberga Citi Handlowy.

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
92. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
21.02.2025; godz.9.00 Zacznij dzień w inspirującym gronie przedsiębiorczych kobiet! Śniadanie...
Cena:
159.00 
Business Mixer 20.02.2025.
20.02.2025. BUSINESS MIXER. Dołącz do naszego wirtualnego spotkania networkingowego i...
Cena:
123.00 
Planner przedsiębiorczej kobiety
Planner przedsiębiorczej kobiety został stworzony dla przedsiębiorczyń od przedsiębiorczyń. Zawiera...
Cena:
100.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
#37 Wieczór Be the Change
07.03.2025 | godz. 18.30 Szukasz inspiracji do działania i rozwoju?...
Cena:
199.00 
Wydarzenia
92. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
21.02.2025; godz.9.00 Zacznij dzień w inspirującym gronie przedsiębiorczych kobiet! Śniadanie...
Cena:
159.00 
Produkt cyfrowy
Opłata wpisowa - program Next 2024/2025
Opłata wpisowa dla Uczestniczek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji. Program...
Cena:
865.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek - kontynuacja NEXT
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
480.00 
Polecamy przeczytać:
Jak wybrać mentora biznesowego i dlaczego warto to zrobić?
Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł -ten cytat autorstwa Roberta Kiosaki bardzo trafnie oddaje ideę mentoringu. - tak rozpoczyna się artykuł Małgorzaty Warda, certyfikowanej międzynarodowo mentorki biznesowej European Mentoring & Coaching Council, akredytowanej w Londynie Executive coach, praktyka biznesu, wykładowczyni MBA, mentorki Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.
Bardzo mocno wierzę w siłę relacji
Biznes w Kobiecych Rękach to wsparcie dla startujących przedsiębiorczyń, ale też ogromna dawka inspiracji. Przekonała się o tym Joanna Dolińska - uczestniczka IX edycji Programu.
W 2024 rok weszłaś bez planu? Masz jeszcze czas, żeby to zmienić!
Przełom grudnia i stycznia to czas, kiedy nasze tablice w mediach społecznościowych są dosłownie zalewane podsumowaniami minionego i planami na kolejny rok. Czy to jedyny dobry moment na takie działanie? Oczywiście, że nie! Plany i podsumowania możesz zrobić w każdym momencie, w którym poczujesz, że ich potrzebujesz. Dlatego my dziś przychodzimy do Ciebie z inspiracją, co jeszcze warto w swoich planach na 2024 rok uwzględnić! 
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty