Czy młodzi marzą o zdalnej pracy?

Praca zdalna jest aktualnie częstym zjawiskiem w wielu firmach. Pandemia wymusiła wprowadzenie nowych rozwiązań i pomysłów na sposób funkcjonowania. Okazało się, że liczne zadania można realizować bezpośrednio z domu, a wykorzystanie technologicznych narzędzi ułatwia codzienne wykonywanie zawodowych obowiązków i komunikację na odległość. Mogłoby się wydawać, że młodzi ludzie, którym wirtualna rzeczywistość towarzyszy od urodzenia będą bardziej skłonni do podjęcia pracy zdalnej niż stacjonarnej. Jak jest w rzeczywistości? Czy młodzi marzą o pracy prosto z biurka w swoim pokoju, bez realnego kontaktu z drugim człowiekiem?
[:pl]pexels-vlada-karpovich-4050315[:]

Badanie “Wyzwania młodych na rynku pracy” zostało zrealizowane w ramach programu akceleracyjnego Biznes w Kobiecych Rękach i dostarczyło nam wielu ciekawych danych odnośnie tego z jakimi wyobrażeniami i trudnościami młodzi ludzie rozpoczynają swoją zawodową karierę. Na przestrzeni lat zmieniają się formy pracy, rodzaje zajęć i wykorzystywane do nich narzędzia. Obecnie w wielu zawodach podstawą jest znajomość technologicznych rozwiązań i umiejętność odnalezienia się w środowisku wirtualnym, co często umożliwia pracę za pośrednictwem komputera. To w nim przechowujemy niezbędne informacje, komunikujemy się za jego pomocą i wyszukujemy ważne dane. Wykonywanie wielu czynności za pomocą jednego urządzenia daje możliwość pracy z każdego zakątka świata. Młodzi ludzie dostrzegają ten atut, a w pracy zdalnej cenią sobie przede wszystkim oszczędność czasu na dojazdach do biura. Jest to jednak plus, który nie dorównuje licznym i wyraźnym minusom. Dla młodych bardzo ważny jest bezpośredni kontakt oraz wsparcie od drugiego człowieka, którego nie umożliwia praca zdalna kojarzona z samotnością i rozleniwieniem. Godziny spędzone przed ekranem w odosobnieniu zaczynają po dłuższym czasie doskwierać i dają poczucie znużenia. Jak wspomina jedna z uczestniczek badania:

“Praca zdalna to miły przywilej, gorzej jak robi się on obowiązkiem i nie można wrócić do biura. Brakuje mi kontaktu z ludźmi z pracy”

Dodatkowo istotne okazuje się oddzielenie życia zawodowego od życia prywatnego, czyli dążenie do work-life-balance. Młodzi oprócz rozwoju zawodowego, dużą wagę przykładają do rozwoju osobistego, dbania o swoje pasje i relacje. Mieszanie się tych dwóch sfer powoduje trudności w organizacji i spadek efektywności. W związku z tym dla części badanych idealnie sprawdziłaby się hybrydowa forma pracy, gdzie połowę obowiązków wykonuje się z biura, a drugą część zdalnie. Co ciekawe młodzi ludzie pytani o wybór jednej opcji, nigdy nie zdecydowaliby się tylko na pracę zdalną.

Otrzymane wnioski dostarczają cennych informacji dla przyszłych pracodawców i umożliwiają zaobserwowanie potrzeb osób wchodzących na rynek pracy, ich oczekiwań i wyobrażeń o przyszłej pracy. Badanie “Wyzwania młodych na rynku pracy” zostało sfinansowane w ramach programu akceleracyjnego Biznes w Kobiecych Rękach i zrealizowane przez Mobile Institute.

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Niezniszczalne - K. Ratajczyk
Potrzebujesz inspiracji i motywacji do działania? Niezniszczalne to 11 wywiadów...
Cena:
50.00 
Jak mówić o sobie dobrze A. Więcka
Kobiety zabierają publicznie głos dwa razy rzadziej niż mężczyźni. Nie...
Cena:
50.00 
Roczne członkostwo w Klubie Black Swan Prestige
Klub Black Swan Prestige to ekskluzywna społeczność doświadczonych kobiet sukcesu,...
Cena:
3,900.00  dla rok
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
92. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
21.02.2025; godz.9.00 Zacznij dzień w inspirującym gronie przedsiębiorczych kobiet! Śniadanie...
Cena:
159.00 
Produkt cyfrowy
Opłata wpisowa - program Next 2024/2025
Opłata wpisowa dla Uczestniczek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji. Program...
Cena:
865.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek - kontynuacja NEXT
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
480.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online Klubu Mentorek 2024/2025 - nowe Mentorki
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji i...
Cena:
3,075.00 
Polecamy przeczytać:
Moja firma w dobie cyfryzacji
Wprowadzanie technologii w coraz więcej obszarów codzienności staje się powszechne. Przedsiębiorcy chcący podążać za trendami i wymogami konsumentów nie unikną wdrażania nowych rozwiązań zgodnych ze zmieniającą się rzeczywistością. Jednocześnie powinni zwracać uwagę na kwestie dotyczące bezpieczeństwa i odpowiedzialności społecznej.
5 podcastów dla innowatorów
Nagłówek na LinkedIn - kilka słów o ogromnym znaczeniu
Profil na LinkedIn daje całkiem sporo możliwości. Dobrze skonfigurowany daje ich jeszcze więcej. Dowiedz się, co zrobić, aby Twój profil był lepiej wyszukiwany!
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty