Jeśli i Ciebie interesuje, w jaki sposób efektywnej wdrażać innowacje społeczne – skorzystaj z materiałów przygotowanych przez autorki Kursu projektowania innowacji społecznych stworzony przez Sieć Przedsiębiorczości Kobiet, Uniwersytet SWPS i norweską fundację MIA.
Pomysły na innowacje społeczne biorą się zazwyczaj z potrzeb grupy, z którą pracujemy. Możliwość obserwacji tej grupy, przeprowadzenie badania, wsparte raportami zewnętrznymi – dają najlepszą odpowiedź na pomysł na innowacje. Pomysł bez zdiagnozowanej potrzeby nie ma sensu. Pomysły też biorą się z sytuacji, jaka występuje w społeczeństwie – jezeli wiemy, że mamy zasoby i narzędzia, aby je zrealizować. Przykładem może być migracja kobiet z Ukrainy, wsparcie przedsiębiorczyń – kobiet w czasie pandemii – mówi Paulina Kołodziejak – Łaska, dyrektorka działu cyfrowego i partnerstw Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Jednym z ważniejszych tematów, któremu przyglądały się autorki kursu, są wyzwania innowatorów i innowatorek społecznych. Podpowiedzi, jak skuteczniej działać – można znaleźć w autorskiej mapie wyzwań społecznych, która pomaga odpowiadać na pytanie skąd brać pomysły na innowacje społeczne, ale też przedstawiać konkretny proces, jak projektować innowacje społeczne.
Copyright 2022 – Sieć Przedsiębiorczych Kobiet