Klub Mentorek to wyjątkowa społeczność kobiet dzielących się swoją wiedzą, doświadczeniem, praktykami i wsparciem. Dołącz do kolejnej edycji tego wyjątkowego programu dla kobiet i rozwijaj się razem z nami! Rekrutacja do edycji 2024/2025 właśnie ruszyła i potrwa do 20 października.
Kobietom często brakuje pewności siebie. To fakt potwierdzony licznymi badaniami, które wykazały, że o ile pewność siebie u mężczyzn utrzymuje się na podobnym poziomie przez cały okres trwania ich kariery, to w przypadku kobiet jest ona wysoce uzależniona od posiadanego doświadczenia – im dłuższy staż pracy, tym większa pewność siebie. Jak to zmienić? Przede wszystkim uwierzyć w siebie i swój pomysł. Poznać swoje siły wspierające i hamujące. Zrobić solidne rozeznanie rynku i doprecyzować niszę, w której chcesz działać. Znaleźć mentora, który będzie Cię wspierał w tych pierwszych krokach i będzie dodawał Ci pewności siebie. Jednak kluczem do sukcesu jest Twoje nastawienie i determinacja w dążeniu do osiągnięcia celu, otwartość na nowe rozwiązania i dostosowywanie swojej oferty do oczekiwań rynku – Aneta Szczepańska
Zawsze będę powtarzać moją biznesową (a czasem też życiową) mantrę: KAŻDY MA TO, NA CO SIĘ ODWAŻY. I nie mam tu na myśli absolutnie żadnego nadmiernego ryzykowania. Możesz spróbować lub nie. Jeśli nie spróbujesz masz 100% szans, ze się nie uda. Gdy spróbujesz to ryzyko, że się nie uda, spada do 50%. Myślę, że wiele kobiet niestety ma w sobie przekonania bazujące na wzorcach z poprzedniego wieku. Dobra szkoła, dobre studia, etat, bo tylko to daje stabilizacje. Z mojego najbliższego grona licealnych koleżanek (a jest nas w tym gronie 7), 5 cały czas pracuje w tym samym miejscu, w którym zaczęło pracę po studiach, jedna koleżanka zmieniła przez ten czas pracę 2 razy, ja jako jedyna mam swoje biznesy i nie pracuję na żadnym etacie, a zanim założyłam działalność pracowałam w 5 czy 6 miejscach). Młodsze pokolenia są już odważniejsze, nie boją się szukać optymalizacji, pracy, która poza stabilizacją finansową i zatrudnienia daje również jakiś fun, satysfakcję, pozwalają realizować pasje. Są odważni i mobilni. Ale to niestety nie wystarczy do tego, aby śmiało wejść w biznes. Pasja i odwaga to jedno – doświadczenie i dojrzałość biznesowa to drugie. Od wielu lat pracuję ze start-up’ami, wiele doświadczyłam. Niełatwo prowadzić biznes – i to niezależnie czy mniejszy czy większy – tylko w oparciu o wiedzę, bez doświadczenia. Są kobiety, które gen przedsiębiorczości gna do przodu, działają intuicyjnie, idą za ciosem, czasem ryzykują – to też element prowadzenia firmy. Wszystko jest potrzebne – wiedza, odwaga, gen przedsiębiorczości, umiejętności, kompetencje, talenty. Poza standardowym biznesplanem – który naprawdę strukturyzuje nasz pomysł na biznes, ubiera go w ramy, pozwala spojrzeć nieco z dystansem – warto pokusić się o analizę swojego profilu osobowości (DISC, FRIS, Gallup – tych narzędzi jest naprawdę sporo) i przeanalizować, jakie kompetencje mam super, a jakie mam powiedzmy słabsze. Przyłożyć to do planowanego biznesu. Zobaczyć, czego mi brakuje, akie to niesie ryzyka. I albo znaleźć partnera biznesowego czy pracownika, który wypełni brakujące ogniwo, albo podnieść kompetencje, albo zmodyfikować na początek pomysł i model biznesowy. Na pewno bardzo dużą wartością w rozpoczynaniu biznesu jest zaufany mentor / tutor, który podzieli się doświadczeniem, pokarze inną perspektywę, podpowie, na co jeszcze zwrócić uwagę – Katarzyna Antosiewicz
Możesz poszukać wzmocnienia i motywacji w pracy ze swoimi talentami (Gallup) lub ze swoim stylem myślenia i działania (FRIS). Oba narzędzia pokazują Twój naturalny potencjał i pomogą Ci też zlokalizować obszary, które mogą drenować Twoje zaangażowanie i mogą być dla Ciebie wyzwaniem podczas prowadzenia swojej własnej firmy. Dzięki temu wypracujesz odpowiednie dla siebie strategie, przygotujesz się do roli przedsiębiorczyni i też – oswoisz strach – Iwona Piwowarczyk
Podjęcie decyzji o założeniu własnej firmy, własnego biznesu to odpowiedzialna decyzja a zarazem bardzo trudna szczególnie gdy dotychczas pracujemy na etacie. Jeśli mamy pomysł na pierwszy biznes warto na spokojnie usiąść i zrobić listę “za” i “przeciw”. Warto też pamiętać, że nigdy nie będzie dobrego momentu na podjęcie takiej decyzji ale warto podjąć to ryzyko. Jeśli nie teraz to kiedy? Katarzyna Krupa
Nie ma jednego klucza i nie ma jednego momentu. Nie zawsze rzucanie się na głęboką wodę jest dobre. Najprostszy pierwszy krok: sprawdźmy, czy mamy zaplecze finansowe na rok do przodu i kogoś, kto będzie nas zawsze wspierał. Jeśli tak – działajmy śmiało. Miejmy jednak plan A, B i Z, żeby pierwsze niepowodzenia nie zniechęciły nas do dalszego działania – Małgorzata Kwiecień
Przełamanie obaw przed założeniem własnej firmy wymaga skupienia się na kilku kluczowych aspektach, które mogą pomóc początkującym przedsiębiorczyniom poczuć się bardziej pewnie i zmotywowane do podjęcia pierwszych kroków. Proponuję kilka strategii:
Przede wszystkim ważne jest, aby pamiętać, że każda przedsiębiorczyni na swojej drodze napotyka wyzwania i niepewności. Kluczem jest konsekwentne dążenie do celu, ciągła nauka oraz otwartość na zmiany i nowe doświadczenia – Agnieszka Dobosz
Blokady i lęki spowodowane naszymi przekonaniami ograniczają nasze działania. Warto to sobie uświadomić. Proces mentoringowy może być tu bardzo pomocny. Warto poszukać też takiego środowiska, które będzie budujące i wspierające np. przez networking. Poczucie bezpieczeństwa może dać też fakt, iż firmę można zawiesić w każdej chwili. Więc można potestować i jeśli biznes nie da satysfakcji można łatwo formalnie się z tego “wypisać”. Dlatego warto próbować swoich możliwości bez zbytniego stresu i nakładów finansowych na początku. Pamiętam jak sama się stresowałam na początku, jak odliczałam rocznice prowadzenia firmy, a teraz mój biznes ma 14 lat. Małymi kroczkami do przodu – Mariola Koziatka
Założenie własnej firmy to trudny krok, jednak warto pamiętać o zasadzie „bój się i rób”: każdy czegoś się boi, każdy ma wątpliwości. Warto korzystać z podpowiedzi i wsparcia, mieć kogoś, kto doda wiatru w skrzydła i pomoże podjąć decyzję o tym pierwszym kroku. Programy mentoringowe, sieci zrzeszające kobiety, nawet mniejsze kluby lokalne czy nawet grupy online dla przedsiębiorczych kobiet to świetne źródło kobiecej energii, motywacji i wzajemnego wsparcia, zwykle w ciepłej i przyjaznej atmosferze. Zachęcam gorąco do poszukiwania takich rozwiązań w swoim mieście oraz po prostu w sieci, oraz do czytania i słuchania historii kobiet, które założyły swoje marki, jaką drogę przeszły, co im pomogło. To ogromne źródło motywacji i inspiracji – Natasza Jasińska
Zacznij od określenia konkretnego celu biznesowego, zdobądź wiedzę związana z branżą i określ potencjalne ryzyko, skonsultuj pomysł z doświadczonymi mentorami i zacznij od małych kroków. Ważna jest determinacja w działaniu i poznanie branży, w której planujesz działać – Marzena Jakowenko
Pomocny może być mentoring oraz coaching – Natalia Starowiyska
Wspieraj się ludźmi wokół, nie polegaj tylko na sobie – Milena Jastrzębska
Jak pomóc przełamać strach innym? Popularyzować, pokazywać przykłady, szkolić z potrzebnych kompetencji związanych ze wzmacnianiem poczucia osobistej skuteczności, komunikowaniem się zarządzaniem, robić programy mentoringowe jak SPK – Anna Podgórska
Tworząc środowiska typu sand-box, które dają możliwość zbadania swoich pomysłów i przetestowania usług w bezpiecznym otoczeniu. Edukując, pokazując historie sukcesów, ale i niepowodzeń – Kamila Lewandowska
Klub Mentorek jest częścią programu Biznes w Kobiecych Rękach finansowanego przez Citi Foundation i Fundację Citi Handlowy. Członkinie Klubu zyskują ekskluzywny dostęp do ekspertów szkolących mentorki, interwizje ze specjalistami, możliwość odbycia praktyki mentoringu. Klub to także wpływowe i inspirujące relacje biznesowe w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, networking dla Mentorek oparty na wzajemnym wsparciu i budowaniu relacji biznesowych i budowanie wizerunku, promocja marki własnej.
Wybierz opcje This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
Copyright 2025 – Sieć Przedsiębiorczych Kobiet
Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.
Przeglądaj produktyŻeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.