CZYTASZ

Książka „Be The Change – “Jak mówić o sobie ...

Książka „Be The Change – “Jak mówić o sobie dobrze?”

Książka „Be The Change – Jak mówić o sobie dobrze?” to pierwszy podręcznik, który wspiera kobiety w mówieniu o sobie dobrze. 

Dobrze to znaczy tak, żeby inni chcieli słuchać. 
Dobrze to znaczy tak, żeby inni chcieli słuchać. 
Dobrze to znaczy tak, żeby mówić o sobie to, co dobre i ważne. 

Dlaczego dla kobiet? 

Bo większość poradników na temat wystąpień publicznych koncentruje się na technice. „W pierwszym zdaniu przykuj ich uwagę, potem unieś ręce w geście zwycięstwa” – to nie działa. Bo kobiety nie chcą „dobrze wypaść”. Wiele z tych, które spotkałam, chce nauczyć się dzielić swoimi historiami, mówić o sobie prawdę. Chcą być autentyczne, a nie składać ręce w wieżyczkę. 

„Be The Change – Jak mówić o sobie dobrze?” to książka oparta na doświadczeniu przygotowania do wystąpień publicznych ponad 80 kobiet, z których większość robiła to po raz pierwszy. Kiedy zaczynały, mówiły: ja nie mam żadnej historii. Miesiąc później oklaskiwało je 500 osób.

„Be The Change – Jak mówić o sobie dobrze?”  to przewodnik, który pozwoli czytelniczkom: 

Odkryć co chcą powiedzieć o sobie światu.
Nauczyć się zbierać i selekcjonować fakty
Rozumieć punkt widzenia słuchacza i zmienić monolog w dialog
Poznać typowe struktury narracyjne i sposoby ich wykorzystania
Wyruszyć na Wyprawę Bohatera – zrozumieć czym jest dramaturgia i dlaczego dla historii im gorzej, tym lepiej.
Znaleźć własny język (pełen czasowników, a nie przymiotników)
Żonglować piłeczkami z niezbędnika mówcy (zaskakującymi faktami, osobistymi historiami, wsparciem autorytetu, konfliktem i humorem).
Budować zwarte i poruszające historie o zmianie, która wniesie zmianę w życie publiczności.
Zapomnieć o tremie, pracować głosem i gestem – być na scenie
Wzbudzać emocje
Nauczyć się uczyć i zapamiętywać tekst
A przede wszystkim mówić o sobie dobrze, ze świadomością – po co chcę zabrać głos.

Kolejne etapy budowania narracji są oparte o historie uczestniczek cyklu „Be the change”. Ich historie pomogą Wam zobaczyć i poczuć, o co tak naprawdę chodzi w wystąpieniach. 

Dodatkowo bohaterki wybranych historii dzielą się swoim doświadczeniem, odkryciami i receptami na sukces, a ekspertka od dykcji i emisji głosu sprawdzonymi ćwiczeniami.

Zapraszamy do lektury!

Aleksandra Więcka

Story designerka, dziennikarka, scenarzystka, moderatorka design thinking. Łączy storytelling z projektowaniem zorientowanym na użytkownika i treningiem kreatywności. Wspiera ludzi i firmy w tworzeniu innowacji, komunikacji strategicznej i projektowaniu marki.  Przygotowuje do wystąpień publicznych uczestniczki konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet i TEDx.
Absolwentka socjologii (UJ) i Design Management (SWPS). Obecnie pracuje nad doktoratem z zakresu Zarządzania w Nowych technologiach na ALK w Warszawie. Ukończyła także Laboratorium Dramatu i Krakowską Szkoły Scenariuszową. 
Współpracowała m.in z TVP, TVN, Burda Media, Axel Springer Polska, EDIPRESSE, AGORA S.A, PKN ORLEN, Hellenic Coca Cola, Deloitte, TU EUROPA, IMS Group, YES, Idea Bank, Bank Zachodni WBK, mbank. 


Koordynatorka wydarzeń. Psycholog, studentka historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Doświadczenie w marketingu zdobywała już od pierwszego roku studiów. Posiada doświadczenie w zarządzaniu projektami potwierdzone dyplomem Project Management Advanced Training. W Sieci Przedsiębiorczych Kobiet odpowiada za organizację wydarzeń i ich komunikację, a także wspiera realizację pozostałych działań SPK.

INSTAGRAM
POZNAJ NAS LEPIEJ