CZYTASZ

Książka „Be The Change – “Jak mówić o sobie ...

Książka „Be The Change – “Jak mówić o sobie dobrze?”

Książka „Be The Change – Jak mówić o sobie dobrze?” to pierwszy podręcznik, który wspiera kobiety w mówieniu o sobie dobrze. 

Dobrze to znaczy tak, żeby inni chcieli słuchać. 
Dobrze to znaczy tak, żeby inni chcieli słuchać. 
Dobrze to znaczy tak, żeby mówić o sobie to, co dobre i ważne. 

Dlaczego dla kobiet? 

Bo większość poradników na temat wystąpień publicznych koncentruje się na technice. „W pierwszym zdaniu przykuj ich uwagę, potem unieś ręce w geście zwycięstwa” – to nie działa. Bo kobiety nie chcą „dobrze wypaść”. Wiele z tych, które spotkałam, chce nauczyć się dzielić swoimi historiami, mówić o sobie prawdę. Chcą być autentyczne, a nie składać ręce w wieżyczkę. 

„Be The Change – Jak mówić o sobie dobrze?” to książka oparta na doświadczeniu przygotowania do wystąpień publicznych ponad 80 kobiet, z których większość robiła to po raz pierwszy. Kiedy zaczynały, mówiły: ja nie mam żadnej historii. Miesiąc później oklaskiwało je 500 osób.

„Be The Change – Jak mówić o sobie dobrze?”  to przewodnik, który pozwoli czytelniczkom: 

Odkryć co chcą powiedzieć o sobie światu.
Nauczyć się zbierać i selekcjonować fakty
Rozumieć punkt widzenia słuchacza i zmienić monolog w dialog
Poznać typowe struktury narracyjne i sposoby ich wykorzystania
Wyruszyć na Wyprawę Bohatera – zrozumieć czym jest dramaturgia i dlaczego dla historii im gorzej, tym lepiej.
Znaleźć własny język (pełen czasowników, a nie przymiotników)
Żonglować piłeczkami z niezbędnika mówcy (zaskakującymi faktami, osobistymi historiami, wsparciem autorytetu, konfliktem i humorem).
Budować zwarte i poruszające historie o zmianie, która wniesie zmianę w życie publiczności.
Zapomnieć o tremie, pracować głosem i gestem – być na scenie
Wzbudzać emocje
Nauczyć się uczyć i zapamiętywać tekst
A przede wszystkim mówić o sobie dobrze, ze świadomością – po co chcę zabrać głos.

Kolejne etapy budowania narracji są oparte o historie uczestniczek cyklu „Be the change”. Ich historie pomogą Wam zobaczyć i poczuć, o co tak naprawdę chodzi w wystąpieniach. 

Dodatkowo bohaterki wybranych historii dzielą się swoim doświadczeniem, odkryciami i receptami na sukces, a ekspertka od dykcji i emisji głosu sprawdzonymi ćwiczeniami.

Zapraszamy do lektury!

Aleksandra Więcka

Story designerka, dziennikarka, scenarzystka, moderatorka design thinking. Łączy storytelling z projektowaniem zorientowanym na użytkownika i treningiem kreatywności. Wspiera ludzi i firmy w tworzeniu innowacji, komunikacji strategicznej i projektowaniu marki.  Przygotowuje do wystąpień publicznych uczestniczki konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet i TEDx.
Absolwentka socjologii (UJ) i Design Management (SWPS). Obecnie pracuje nad doktoratem z zakresu Zarządzania w Nowych technologiach na ALK w Warszawie. Ukończyła także Laboratorium Dramatu i Krakowską Szkoły Scenariuszową. 
Współpracowała m.in z TVP, TVN, Burda Media, Axel Springer Polska, EDIPRESSE, AGORA S.A, PKN ORLEN, Hellenic Coca Cola, Deloitte, TU EUROPA, IMS Group, YES, Idea Bank, Bank Zachodni WBK, mbank. 


Koordynatorka projektów i wydarzeń. Z wykształcenia psycholog, studentka historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Ma ponad 9 letnie doświadczenie w marketingu i komunikacji. Posiada kompetencje w zarządzaniu projektami potwierdzone dyplomem Project Management Advanced Training. W Sieci Przedsiębiorczych Kobiet odpowiada za realizację projektów oraz ich komunikację, a także koordynuje wydarzenia.

INSTAGRAM
POZNAJ NAS LEPIEJ

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera zawierającego informacje o bieżącej i planowanej działalności Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, przesyłanego przez Fundację pod podany przeze mnie adres poczty elektronicznej.

Oświadczam, że zapoznałem/-am się z Polityką prywatności.