Kurs projektowania innowacji społecznych. Bezpłatne materiały do pobrania

Kurs projektowania innowacji społecznych stworzony przez Sieć Przedsiębiorczości Kobiet, Uniwersytet SWPS i norweską fundację MIA
mapa dla innowatorów społecznych

Prowadzisz fundację? Jesteś przedsiębiorczynią społeczną / przedsiębiorcą społecznym? Chcesz zmieniać świat?

Wspólnie z Uniwersytetem SWPS przygotowałyśmy kurs projektowania i rozwoju innowacji społecznych. Nasz kurs to warsztatowa propozycja dla wszystkich, którzy wyrażają gotowość i odwagę do angażowania się w pożyteczne działania dla społeczeństwa i otoczenia.

Celem kursu jest wsparcie innowatorów w projektowaniu, wdrażaniu i rozwoju inicjatyw społecznych będących odpowiedzią na wyzwania jutra. 

Czym jest kurs?

Kurs może być okazją do wzmocnienia kompetencji związanych z przedsiębiorczością społeczną i tworzeniem innowacji impaktowych. Zdobędziesz i rozwiniesz wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne z obszaru zarządzania i projektowania inicjatyw z pozytywnym wpływem. Poznasz aktualne trendy i wyzwania w obszarze innowacyjności społecznej, takie jak: regeneratywność, Tech for Good, nowa wymiar sąsiedzkości, cyrkularność, kooperatywność i lokalność, mikroaktywizm i DiversityFirst.

Kurs jest dobrym punktem wyjścia dla osób zainteresowanych karierą zawodową w organizacjach, firmach i działach realizujących działania z zakresu ESG, CSR, CSV i wellbeing.

Ponadto:

  • dowiesz się, jak krok po kroku projektować innowację społeczną opierając się na współdziałaniu, współpracy i budowaniu partnerstw;
  • nauczysz się, że warto uwzględniać perspektywę jutra, bo przyszłość kształtujemy już dziś;
  • przekonasz się, jak swoimi działaniami możesz wywierać pozytywny wpływ na otoczenie;
  • poznasz narzędzia z naszego LABORATORIUM dla innowatorów społecznych i odkryjesz przestrzeń do rozwijania projektów w zakresie podnoszenia jakości życia;
  • przeanalizujesz kluczowe trendy w innowacyjności społecznej;
  • przekonasz się o wartości eksperymentowania i budowania prototypów rozwiązań;
  • przygotujesz się do wypracowania rozwiązań, które mogą okazać się kluczowe w kontekście wyzwań jutra;
  • odkryjesz własny potencjał rozwojowy w ramach realizacji inicjatywy społecznej.

Co zawierają materiały?

Do każdego modułu przygotowaliśmy kompleksowy pakiet materiałów, w którym znajdziecie: treść wykładu i prezentację, skrypt wykładu i scenariusz zajęć, scenariusze ćwiczeń oraz karty pracy.

  1. Moduł 1 – Identyfikacja potrzeb społecznych 
  2. Moduł 2 – Diagnoza, badanie potrzeb i budowanie prototypów 
  3. Moduł 3 – Uwarunkowania ekosystemu i budowanie społeczności 
  4. Moduł 4 – Projektowanie strategiczne i pozyskiwanie wsparcia na działalność 
  5. Moduł 5 – Modele biznesowe 
  6. Moduł 6 – Operacjonalizacja działań: ramy organizacyjno-prawne 
  7. Moduł 7 – Rozwój i zarządzanie zmianą: zasoby, organizacja, otoczenie 
  8. Moduł 8 – Mentoring: Instrumentarium narzędziowe do pracy dla Mentorek i Mentorów 
  9. Moduł 9 – Mapa dla innowatorek i innowatorów społecznych 

 

O AUTORKACH  KURSU:

Kurs przygotowały wspólnie badaczki, praktyczki, aktywistki i edukatorki z Katedry Zarządzania Wydziału Nauk Społecznych w Warszawie Uniwersytetu SWPS we współpracy z Centrum Transferu Wiedzy, Fundacją Przedsiębiorczości Kobiet oraz norweskim partnerem – organizacją Stiftelsen Mangfold i Arbeidslivet. Program kursu i narzędzia zostały przygotowane w ramach projektu dofinansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z funduszy EOG Programu Edukacja. Zawartość kursu została opracowana we współpracy z ekspertami i praktykami z obszaru wdrażana innowacji impactowych. W procesie projektowania materiałów edukacyjnych uczestniczyli projektanci ze School Of Form i Wydziału Projektowania Uniwersytetu SWPS.

Odwiedź stronę projektu naukowego „Przedsiębiorczość społeczna. Kurs podstawowy” 

Projekt „Przedsiębiorczość społeczna – kurs podstawowy” o numerze EOG/21/K4/W/0044 korzysta z dofinansowania o wartości 118 217 € otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG. Celem projektu jest opracowanie i wdrożenie programu nauczania wraz z obudową dydaktyczną do przedmiotu „Przedsiębiorczość Społeczna – kurs podstawowy” oraz stworzenie innowacyjnego narzędzia do mapowania trendów w zakresie innowacji społecznych.

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
90. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
08.11.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Roczne członkostwo w Klubie Black Swan Prestige
Klub Black Swan Prestige to ekskluzywna społeczność doświadczonych kobiet sukcesu,...
Cena:
3,900.00  dla rok
Koktajl Liderek
26.09.24  Zapraszamy na wieczorne spotkanie z cyklu Koktajl Liderek. Przyjdź,...
Cena:
365.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
90. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
08.11.2024; godz. 9.00 Spotkanie networkingowe. Rano, przy pysznej kawie i...
Cena:
159.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online Klubu Mentorek - nowe Mentorki
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji i...
Cena:
3,075.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek - kontynuacja
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
600.00 
Członkostwo
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Polecamy przeczytać:
Finanse i formalności - jak sobie z nimi radzić?
Sprawy formalne mogą spędzać sen z powiek, zwłaszcza gdy zaczynasz.
Najważniejsza jest perspektywa klienta
Renata Szatecka - twórczyni marki Ona dla Niej i uczestniczka Programu Biznes w Kobiecych Rękach - dzieli się wiedzą, jak zadbać o klientów.
Czy młodzi marzą o zdalnej pracy?
Praca zdalna jest aktualnie częstym zjawiskiem w wielu firmach. Pandemia wymusiła wprowadzenie nowych rozwiązań i pomysłów na sposób funkcjonowania. Okazało się, że liczne zadania można realizować bezpośrednio z domu, a wykorzystanie technologicznych narzędzi ułatwia codzienne wykonywanie zawodowych obowiązków i komunikację na odległość. Mogłoby się wydawać, że młodzi ludzie, którym wirtualna rzeczywistość towarzyszy od urodzenia będą bardziej skłonni do podjęcia pracy zdalnej niż stacjonarnej. Jak jest w rzeczywistości? Czy młodzi marzą o pracy prosto z biurka w swoim pokoju, bez realnego kontaktu z drugim człowiekiem?
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty