Make the Change in fashion. Innowacje społeczne dla branży mody

[:pl]Innowacje-spoleczne-dla-branzy-mody-SPK[:]

Rozbudzanie poczucia sprawczości i budowanie kultury przedsiębiorczości – to cele, jakie nam przyświecały, kiedy planowałyśmy w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet projekt Make The Change.

Budowanie postaw przedsiębiorczych wymaga czasu i wysiłku oraz doboru odpowiednich narzędzi. Z psychologicznego punktu widzenia działanie zahacza o proces zmiany postaw i ma związek ze stanem samoświadomości jednostki. Mając tę wiedzę staramy się planować działania w taki sposób, aby jak najbardziej skutecznie dążyć do założonego celu.

Make the Change in fashion osiągnął swój cel. Udało nam się stworzyć warunki do aktywizacji postaw przedsiębiorczych. Wspólne definiowanie wyzwań i wypracowywanie rozwiązań zaowocowało projektami, z których przynajmniej jeden jest rozwijany dalej! Trzymamy kciuki, żeby wypracowane innowacje społeczne dla branży ujrzały światło dzienne!

Jak rozwijamy sprawczość? Wkładamy w projekt bardzo dużo wysiłku oraz szczególnie skupiamy się czterech elementach procesu warsztatowego.

1. DIALOG. Pobudzanie potencjału poprzez inspirującą rozmowę oraz wspólne definiowanie wyzwań

Hackathon ethical fashion poprzedzony został dwiema debatami. Angażując ekspertów i uczestników do wspólnej pracy, zdefiniowaliśmy i wypracowaliśmy najważniejsze wyzwania dla branży mody. Następnie również wspólnie przedyskutowaliśmy wypracowane wyzwania. Dzięki temu, że uczestnicy warsztatów mogli aktywnie brać udział w procesie definiowania wyzwań znacznie wpłynęło na ich zaangażowanie w proces. Ponadto, możliwość dyskusji z ekspertami reprezentującymi zróżnicowane środowiska: naukowe, modowe, CSR’owe, mediowe i prawnicze pozwoliła na omówienie problemu z wielu perspektyw. Pokazała także złożoność zagadnienia oraz fakt, że łatwie i proste rozwiązania nie istnieją.

2. ZESPÓŁ. Przejęcie odpowiedzialności za swoją pracę i za swoją obecność w zespole

Iza Klat, People&Culture Advisor i moderatorka hackathonu ethical fashion zapytana o potencjał zespołów i grup roboczych na warsztatach mówi wręcz o sile, jaką dysponuje grupa:

Tym do czego stale zachęcamy podczas warsztatów, jest czerpanie z siły grupy, budowanie na pomysłach innych członków zespołu oraz doceniane różnorodności grupy.W procesie Creative Skills for Innovation Lab przede wszystkim wychodzimy z założenia, że ‘każdy ma tą moc’ i potencjał do bycia twórczym i kreatywnym.

Staraliśmy się dobrać grupy możliwie różnorodnie. Różnorodność zwiększa potencjał zespołu i wpływa pozytywnie na wypracowywanie rozwiązań.

3. PLANOWANIE. Dobrze zaprojektowany proces i efektywne wykorzystane narzędzia

No alt text provided for this image

Bardzo duża część pracy dzieje się przed warsztatem. Czas poświecony na przygotowanie procesu, dopasowanie narzędzi do celu warsztatu i odpowiednie ułożenie kroków w proces kreatywny procentuje podczas pracy z grupą. Nie wszystkie przygotowane narzędzia są wykorzystywane.

4. ZARZĄDZANIE KRYZYSEM. Ciężka praca i pokonywanie kryzysów

Każdy proces, który zachodzi w świecie człowieka i go bezpośrednio dotyczy jest zmianą. Zmiana ma to do siebie, że jest trudna do zarządzania, bo budzi naturalny ludzki opór. Tak jesteśmy skonstruowani, że nie lubimy zmian. Ponieważ w zaprojektowanych przez nas projektach, zależy nam na zmianie określonych postaw i uwalnianiu potencjału sprawczości, jaki drzemie w człowieku – staramy się być przygotowane na kryzysy podczas procesu projektowego. Kasia Talaga-Korcz, Strateżka i Ekspertka DT, moderatorka hackathonu ethical fashion tak opowiada o sposobach na kryzys:

Zadaje pytanie: a jakie macie opcje? Zachęcam do ich zapisania problemu. Jak coś zapiszemy to łatwiej jest się do tego zdystansować. W ten sposób przechodzimy też z pracy na problemie do pracy na rozwiązaniach.

Kryzys to najlepszy znak podczas pracy. Jest świadectwem zmiany, jaka się właśnie dzieje.

5. AKCEPTACJA. Odrzucenie dążenia do doskonałości

Ważna jest ciekawość w stosunku do tego, co ma się wydarzyć oraz przekonanie, że niedokończona praca czy niedoskonały prototyp są wystarczająco dobre. Dążenie do perfekcji i polerowanie pomysłu w nieskończoność nie prowadzi nas do szybkiego testu, a w rezultacie może nawet prowadzić do porażki. Celebrujemy świetne pomysły, ale przecież wiele otrzymujemy również dzięki wskazaniu obszarów do poprawy.

Powyższe słowa Izy Klat są chyba najlepszym podsumowaniem otwartości i gotowości na nowe, które towarzyszy nam podczas procesu warsztatowego. Strategicznie zdefiniowane cele wydarzenia, zaplanowany od A do Z proces projektowy i gotowość na zmianę – to zdaje się najlepsza recepta na udany warsztat. U nas się sprawdziła!

No alt text provided for this image

_________________________________________________________________________

Hackathon Ethical Fashion został zrealizowany w ramach projektu Make the Change organizowanego przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet w partnerstwie z Ambasadą Stanów Zjednoczonych i polskimi partnerami projektu Social(i)Makers: Fundacją Fundusz Współpracy i ROPS w Poznaniu.

Partnerzy: Brain Embassy, SENSA, How To Wear Fair, Fairtraide Polska, Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie, Forum Konsumentów, better, Instytut Prawa Mody, Aliganza. Fashion Agency.

Partner prawny: Kancelaria Snażyk Korol Mordaka

Partnerzy medialni: HiCash, Forbes Women

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
92. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
21.02.2025; godz.9.00 Zacznij dzień w inspirującym gronie przedsiębiorczych kobiet! Śniadanie...
Cena:
159.00 
#37 Wieczór Be the Change
07.03.2025 | godz. 18.30 Szukasz inspiracji do działania i rozwoju?...
Cena:
199.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
#37 Wieczór Be the Change
07.03.2025 | godz. 18.30 Szukasz inspiracji do działania i rozwoju?...
Cena:
199.00 
Wydarzenia
92. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
21.02.2025; godz.9.00 Zacznij dzień w inspirującym gronie przedsiębiorczych kobiet! Śniadanie...
Cena:
159.00 
Produkt cyfrowy
Opłata wpisowa - program Next 2024/2025
Opłata wpisowa dla Uczestniczek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji. Program...
Cena:
865.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek - kontynuacja NEXT
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
480.00 
Polecamy przeczytać:
Niebawem poznamy Innowatorów i Innowatorki Mazowsza!
Zakończył się czas przyjmowania wniosków w XIV edycji Konkursu Innowator Mazowsza. Eksperci będą analizować wszystkie aplikacje oraz przyznawać im punkty
Jak wybrać mentora biznesowego i dlaczego warto to zrobić?
Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł -ten cytat autorstwa Roberta Kiosaki bardzo trafnie oddaje ideę mentoringu. - tak rozpoczyna się artykuł Małgorzaty Warda, certyfikowanej międzynarodowo mentorki biznesowej European Mentoring & Coaching Council, akredytowanej w Londynie Executive coach, praktyka biznesu, wykładowczyni MBA, mentorki Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.
Dlaczego powinnaś zostać członkinią Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Zapewne słyszałaś już o tym, że możesz zostać Członkinią Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.  Teraz pewnie zastanawiasz się, jak to będzie wyglądać! Chciałabym opowiedzieć Ci więcej o możliwości promocji Twojego biznesu w Sieci i o tym, czym jest członkostwo Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. 
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty