Mentorki SPK radzą jak stworzyć dobry opis stanowiska na LinkedIn

W każdej firmie pod nazwą stanowiska może kryć się coś zupełnie innego i od tej nazwy zdecydowanie bardziej liczyć się będą faktyczne kompetencje i zdobyte przez Ciebie umiejętności, które pokażesz dzięki opisowi stanowiska na LinkedIn.
NPA_1586

Sekcja poświęcona poprzednim i aktualnym pracom, które wykonujesz jest na LinkedInie dosyć rozbudowana. Wydawać by się mogło, że zamieszczenie nazwy firmy i stanowiska, na którym pracowałaś będzie wystarczające, żeby osoba przeglądająca Twój profil dowiedziała się, czy jesteś tą, której szuka. Jednak nie do końca tak właśnie jest.

Kolejne pytanie na temat LinkedIn, jakie zadałyśmy mentorkom Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, które są także członkiniami Sieci Przedsiębiorczych Kobiet i są aktywne na portalu LinkedIn, brzmiało: Wiele osób zastanawia się, co napisać w opisie swojego stanowiska, jak opisać swoje zadania. Co poradziłabyś im? Sprawdź, co odpowiedziały!

 

Pisz zgodnie z prawdą

Główne obszary i zagadnienia, jakie były realizowane. Profil na LI to nie CV – to informacja o doświadczeniu, jakie posiadam i dowód na to, że… nie zmyślam./ Sylwia Petryna

Opisywanie stanowiska nie jest kluczowe pod kątem algorytmów LinkedIn. Jeśli się na to zdecydujemy warto opisać jest krótko w punktach. Można pokusić się o opis stanowiska zwracając uwagę na osiągnięcia np. “Rozwijam relacje z kluczowymi klientami, w latach 2020-2022 osiągnęłam wzrost wartości portfela na poziomie 35%”/. Barbara Gruszecka

 

Jak znaleźć pomysł, co napisać

Jeśli nie jesteś pewna, co mogłabyś zawrzeć w tej sekcji, lub masz przekonanie, że wykonywane przez Ciebie zadania nie są wystarczająco atrakcyjne, skorzystaj z jednej z podstawowych funkcji LinkedIna i przejrzyj profile innych użytkowników portalu.

Przejrzyj co piszą inni. Nie po to, żeby kopiować, ale by się natchnąć. Jak poczujesz, że to, co przychodzi Ci do głowy satysfakcjonuje Cię w 60% – napisz. Za kilka dni czy tygodni możesz udoskonalić. To proces. Jeśli będziesz czekać na 100% to może to nie nastąpić nigdy./ Marta Gadzińska

Napisałabym bardzo konkretnie, na czym polega moja praca, ale, co ważne, zawsze od strony budowania rozwiązań i prezentowania benefitów, tzn. jeśli np. jestem prawnikiem-mediatorem, to napisałabym, że zajmuję się łagodzeniem i rozwiązywaniem konfliktów oraz szukaniem wzajemnego porozumienia./ Małgorzata Kwiecień

Kluczowe zadania i obszary odpowiedzialności, ale też osiągnięcia na danym stanowisku./ Justyna Skorupska

 

Najważniejsze do zapamiętania

Opis powinien nawiązywać do tego czym się zajmujesz, interesującej Cię branży, pracy, stanowiska. Jaką wartość dajesz swoim klientom czy pracodawcom. Co zyskają dzięki pracy właśnie z Tobą. Co Cię wyróżnia na tle innych. Na ile jesteś skuteczna w tym co robisz. Np. Zwiększyłam sprzedaż o 30%, wyeliminowałam ryzyko podatkowe o 100%, wprowadziłam 10 nowych Marek etc./ Joanna Tomala

W opisie stanowiska powinien być dokładnie podane, czym się zajmujemy, a nie takie niejasne określenie jak czasami widzimy na LinkedIn. Jeżeli chodzi o zakładkę “o mnie” to powinniśmy na pewno dobrze to uzupełnić, pisać dla potencjalnego klienta, co jest dla niego ważne, co on potrzebuje. Nie tyle, co my proponujemy, ale jak możemy pomóc naszym klientom./ Timea Balajcza

 

 

Swoją wiedzą i doświadczeniem podzieliły się członkinie i mentorki Sieci Przedsiębiorczych Kobiet (kolejność alfabetyczna): 

 

Autorki są mentorkami w Klubie Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, który jest realizowany w ramach programu Biznes w Kobiecych Rękach finansowanego przez Citi Foundation i Fundację Citi Handlowy.

 

Chcesz zdobywać wiedzę i doświadczenie razem z nami? Zostań członkinią Sieci Przedsiębiorczych Kobiet!

Sprawdź, jak możesz zostać członkinią Sieci Przedsiębiorczych i jakie korzyści na Ciebie czekają w naszej Sieci. Jeśli i Ty szukasz możliwości promowania Twojego biznesu  – sprawdź nasz format Business Mixer.   

 

 

 

 

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Planner przedsiębiorczej kobiety
Planner przedsiębiorczej kobiety został stworzony dla przedsiębiorczyń od przedsiębiorczyń. Zawiera...
Cena:
100.00 
92. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
21.02.2025; godz.9.00 Zacznij dzień w inspirującym gronie przedsiębiorczych kobiet! Śniadanie...
Cena:
159.00 
Roczne członkostwo w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Produkt dla  przedsiębiorczych kobiet, w ramach którego pomagamy Ci w...
Cena:
500.00  dla rok
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
92. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
21.02.2025; godz.9.00 Zacznij dzień w inspirującym gronie przedsiębiorczych kobiet! Śniadanie...
Cena:
159.00 
Produkt cyfrowy
Opłata wpisowa - program Next 2024/2025
Opłata wpisowa dla Uczestniczek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji. Program...
Cena:
865.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online dla Klubu Mentorek - kontynuacja NEXT
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji, brały...
Cena:
480.00 
Klub Mentorek
Program szkoleniowy online Klubu Mentorek 2024/2025 - nowe Mentorki
Dla kogo? Dla Mentorek, które pomyślnie przeszły proces rekrutacji i...
Cena:
3,075.00 
Polecamy przeczytać:
Spójrz na swój biznes z szerszej perspektywy, czyli jak działać sprawnie i skutecznie
O dobrym planowaniu, organizacji i pewności siebie w działaniach opowiada Magdalena Rydzewska, absolwentka programu Biznes w Kobiecych Rękach i założycielka firmy 2Eye
Nigdy nie lubiłam podążać za trendami
Magdalena Hajduk jest projektantką i konstruktorką odzieży. W programie Biznes w Kobiecych Rękach wzięła udział, aby nadać swojej marce odzieżowej ostateczny kształt. Poznaj jej drogę do stania się przedsiębiorczynią.
Dla Ciebie, dla pracowników lub dla dzieci - co kupić na prezent?
Odpowiedz nam szczerze! Czy w świątecznym szaleństwie pamiętałaś o sobie, a może wciąż zastanawiasz się, co warto kupić pracownikom?
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty