Ułatwienia dostępu

Skąd pomysł na biznes? Z silnej potrzeby wyhamowania świata.

Kiedy biznes powstaje z potrzeby wyhamowania świata. Przeczytaj inspirujący wywiad z Anną Stefańską - absolwentką programu Biznes w Kobiecych Rękach
[:pl]Ania-Stefanska[:]

Skąd pomysł na biznes?

Ania Stefańska: Z silnej potrzeby wyhamowania świata. Bardzo chcieliśmy stworzyć biznes odpowiedzialny społecznie, taki który przyczyni się do choć trochę lepszego traktowania naszej planety. Połączyliśmy to z naszą miłością do produktów starych, którym należy się szacunek choćby przez historie, jakie widziały. Tak powstał pomysł na platformę internetową jewelryanew.eu . Miejsce, gdzie kobiety mogą kupić wyszukaną biżuterię szlachetną z drugiej ręki, odnowioną i sprawdzoną przez jubilerów. Miejsce, gdzie mogą również sprzedać biżuterię, której nie używają i dać jej drugie życie z nową właścicielką.

Jakie 3 wskazówki dałabyś kobietom, które chcą założyć własną firmę?

AS: Po pierwsze – znajdźcie osoby, które będą Was wspierały z Waszych zamiarach i nimi się otaczajcie. Po drugie – ustalcie sobie realne i mierzalne cele np. ile czasu dajecie sobie na dopracowanie pomysłu na biznes, kiedy chcecie formalnie założyć firmę itp. Po trzecie – nie odkrywajcie wszystkiego na nowo a korzystajcie z wiedzy osób, które mają doświadczenie w prowadzeniu swojego biznesu.

Jakie były Wasze 3 największe wyzwania podczas zakładania firmy?

AS: Wspomnę o dwóch, ale najważniejszych. Na początku pracy nad pomysłem na platformę jewelryanew.eu mieliśmy zarówno wiele pomysłów jak i wątpliwości, w którym kierunku ją rozwijać. Przełomowym momentem były wywiady z potencjalnymi klientkami – kobietami z grupy docelowej, które dały nam ogrom wiedzy o zachowaniach i oczekiwaniach naszych konsumentek. Od tamtej pory biznes model jewelry anew stoi na bardzo mocnych fundamentach i ma jasno określone kierunki rozwoju. Drugim wyzwaniem podczas zakładania firmy było dojście do momentu MVP (minimum viable product). W naszym przypadku był to moment, kiedy firma już istniała, ale ciągle pracowaliśmy nad wersją serwisu, którą można pokazać światu. Nie chodzi o to, że ciągle dopieszczaliśmy produkt. Zupełnie nie. Bardziej zaskoczyło nas to, jak działania jednego dostawcy mają ogromny wpływ na drugiego. Trzeci nie jest w stanie skończyć pracy bez efektu pracy czwartego, ale czwarty czeka na część pracy trzeciego, itp. Liczne zmiany, poprawki, modyfikacje w tamtym etapie wpłynęły mocno na termin kiedy platforma jewelryanew.eu oficjalnie pojawiała się w wynikach Google 😉

 

Jakie kompetencje czy zdolności uważasz, że powinna posiadać lub rozwijać przyszła przedsiębiorczyni?

AS: Przede wszystkim – powinna rozwijać swoje mocne strony, a każda z nas ma je inne. Nie warto tracić energii na walkę ze swoimi “brakami”, “słabościami” – lepiej poszukać wokół siebie ludzi, którzy mogą uzupełnić te kompetencje, których nie mamy. Z jednym wyjątkiem, który uważam, że jest obowiązkowy dla każdej współczesnej przedsiębiorczyni czy każdego przedsiębiorcy – czyli rozwijanie tzw. digital skills.

Czyją pomoc uważasz za niezbędną, aby otworzyć własną firmę?

AS: Jedną z najlepszych decyzji, jaką mogliśmy podjąć w początkowym etapie rozwoju firmy było wzięcie udziału w programie akceleracyjnym Biznes w Kobiecych Rękach organizowanego przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet. Już sam proces aplikacji był pierwszym sprawdzianem samego pomysłu – czy zainteresuje oceniające uczestników jury? Udział w programie bardzo rozwinął nasz pomysł na biznes. Jednak z praktycznych względów, muszę wspomnieć o istotnym wsparciu księgowej i kancelarii prawnej. To oni sprowadzili nasze idee na bardzo przyziemne tory, które ostatecznie nadały kształt całemu przedsięwzięciu.

Co dał Ci program Biznes w Kobiecych Rękach? I czy dziś, gdybyś miała taką możliwość, również byś z niego skorzystała?

AS: Śmiem twierdzić, że gdyby nie Biznes w Kobiecych Rękach to nie byłoby platformy jewelryanew.eu. Udział w programie, współpraca z mentorkami, wsparcie pozostałych uczestniczek daje niesamowitego powera do działania. To jak z nauką języka czy chodzeniem na zajęcia fitness – gdy działasz w grupie, dostajesz dużo więcej mobilizacji. Biznes w Kobiecych Rękach to również spora dawka wiedzy na wysokim poziomie z zakresu finansów, zakładania firmy, sprzedaży czy marketingu. Czy skorzystalibyśmy dziś ponownie z programu akceleracyjnego? Oczywiście! Polecam ten program każdej kobiecie, która chce założyć swoją firmę.

 

Spodobał Ci się artykuł?
UDOSTĘPNIJ
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Program Akredytacyjny Mentor Foundation
Zapraszamy na Program Akredytacyjny Mentor Foundation – pierwszy w Polsce...
Cena:
Program Akredytacyjny Mentor Practitioner
Wejdź na wyższy poziom mentoringu! Zdobądź akredytację EMCC Practitioner –...
Cena:
Business Mixer 20.11.2025
20.11.2025. BUSINESS MIXER: Twój klucz do nowych współprac i rozwoju...
Cena:
123.00 
Narzędzia dla przedsiębiorczych kobiet
Wydarzenia
96. Śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
07.11.2025; godzina 9.00.  Szukasz sposobu na nawiązanie wartościowych relacji biznesowych?...
Cena:
159.00 
Produkt cyfrowy
Program Akredytacyjny Mentor Practitioner
Wejdź na wyższy poziom mentoringu! Zdobądź akredytację EMCC Practitioner –...
Cena:
Produkt cyfrowy
Program Akredytacyjny Mentor Foundation
Zapraszamy na Program Akredytacyjny Mentor Foundation – pierwszy w Polsce...
Cena:
Produkt cyfrowy
Akademia Widocznych Liderek- warsztaty masterclass
Czy czujesz, że Twoja wiedza i kompetencje zasługują na to,...
Cena:
1,832.70 
Polecamy przeczytać:
Jak znaleźć pierwszych klientów i budować z nimi dobre relacje?
Dla przedsiębiorczych kobiet, które często muszą balansować między różnymi rolami życiowymi, efektywne zarządzanie relacjami z klientami może być kluczem do osiągnięcia stabilności i rozwoju biznesu. Poznaj praktyczne wskazówki uczestniczek programu Biznes w Kobiecych Rękach i dowiedz się, jak zdobyć pierwszych klientów oraz jak pielęgnować te relacje, aby przynosiły obopólne korzyści i wspierały rozwój Twojej firmy.
Jak wprowadzić działania ESG w małej i średniej firmie
Środowisko, społeczna odpowiedzialność i ład korporacyjny, czyli coraz popularniejsze ESG. Czy da się wprowadzić je w małych firmach?
Czy jesteśmy gotowi wyjść poza wyznaczone granice? Pobierz raport!
Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet w ramach programu: „Mój biznes za granicą” zleciła przeprowadzenie badania jakościowego firmie ASM Centrum Badań i Analiz Rynku. Badanie zostało zrealizowane w okresie kwiecień – maj 2021 roku na próbie 110 respondentów, w tym: 82 firmy z MŚP oraz 28 przedstawicieli Instytucji Otoczenia Biznesu (IOB). Partnerem merytorycznym badania jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu.
0
Twój koszyk jest pusty

Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.

Przeglądaj produkty