5 inspirujących profili na Linkedin

Każdy, kto chce budować swoją markę osobistą, usłyszy pytanie “A jak Twój profil na LinkedInie?”

No właśnie – rozwijanie swojego profilu na LinkedIn i tworzenie swojej społeczności wymaga czasu i dobrego planu. W tym artykule przygotowałyśmy dla Ciebie przykłady świadomego budowania społeczności w sieci i pokażemy Ci triki, które możesz już zaadaptować w swojej komunikacji. Przyjrzałyśmy się 5 profilom prowadzonym przez kobiety działające w bardzo równych obszarach i podpowiadamy, na co w poszczególnych profilach warto zwrócić największą uwagę.

Dagmara Pakulska

Znana w świecie mediów społecznościowych trenerka Dagmara Pakulska stworzyła na swoim profilu kilka lat temu format #NibyPrasówki, który do dzisiaj rozbija bank internetowych reakcji i jest ulubionym punktem poniedziałku niejednego i niejednej z nas.

Zainspiruj się! Przemyśl cykl postów, który będziesz systematycznie publikować i dzielić się swoją wiedzą na swoim LinkedInie. Przegląd ciekawych artykułów, produktów czy docenienie działań innych z branży zadziała pozytywnie na budowanie Twojej społeczności.

Kolejnym elementem, na który warto zwrócić uwagę u Dagmary są zdjęcia. Zwróćmy uwagę, że nie są to zdjęcia zrobione w profesjonalnym studio w pełnym makijażu. Zarówno w tekstach, jak i właśnie na zdjęciach widać autentyczność – zdjęcia sprawiają uczucie zrobienia w domu przy dobrym świetle lub lampie, ale jednak jest to selfie, które nadaje nieco luzu wpisom i przybliża czytelnikom i czytelniczkom twórczynię.

Aleksandra Karasińska

Redaktor Naczelna Forbes Women zdecydowanie daje dobry przykład profilu na LinkedIn oraz jak budować wartościowe relacje. Warto zwrócić uwagę na jej zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle, które od razu pokazują, czym się na co dzień zajmuje. Poza najważniejszą rolą Editor in Chief Forbes Women Polska, w bio znajdują się # dzięki, którym łatwo dowiesz się, czy to profil dla Ciebie. #media, #equalpay, #economics i #technology – jeżeli te tematy są Ci bliskie, zaobserwuj profil. 

Przyjrzyj się również temu, w jaki sposób Ola odnosi się do treści publikowanych przez inne osoby i w jakich obszarach pozostaje ona aktywna. 

Martyna Kaczmarek

Edukatorka feminizmu – tak można określić rolę Martyny Kaczmarek w polskim internecie. Ci, którzy obserwują ją na Instagramie mogą dowiedzieć się wiele na temat ciałopozytywności i siostrzeństwa. Jednak jej LinkedIn pokazuje głównie jej sukcesy i buduje eksperckość w świecie marketingu internetowego. A jej osiągnięcia w tej dziedzinie robią wrażenie.

Zaglądając na profil Martyny Kaczmarek zwróć uwagę na polecane – ta sekcja linkedinowego profilu w dużym stopniu podpowie czy tematyka Cię zainteresuje. Znajdziesz tam ulubione kampanie, autorskie artykuły i najważniejsze wpisy.

Agnieszka Gajewska

Kolejnym świetnym przykładem prowadzenia swojej marki osobistej na LinkedInie jest partnerka sektora publicznego w PwC Polska. Jej profil jest poważny, spójny z jej ścieżką zawodową. Przeglądając profil warto ogromne wrażenie robi sekcja “umiejętności” i ich potwierdzenia. 

Warto zwrócić uwagę na sposób, w jaki Agnieszka wykorzystuje na swoim profilu funkcję artykuły – to właśnie jej przestrzeń do dzielenia się wiedzą i przemyśleniami, które ubrane w tę profesjonalną oprawę i pisane po angielsku, mają szansę docierać do jeszcze szerszego grona odbiorców. 

Anna Jadwiga Orzech 

Ania jest dyrektorką ds. komunikacji i rzeczniczką prasową Fundacji WOŚP, a także prowadzi swoją butikową agencję ePR i doradza organizacjom pozarządowym oraz firmom komercyjnym jak w najlepszy sposób wykorzystać internet do czynienia dobra. Ania profil na Linkedinie wykorzystuje nie tylko do opowiadania o swoich codziennych działaniach, ale także do poruszania tematów ważnych ze społecznego punktu widzenia. Jako profesjonalistka prowadząca niejeden profil marki na tym portalu, wie które z jego funkcji najlepiej jest wykorzystywać również u siebie. 

Jak pewnie zauważyłasz każdy przedstawiony profil w artykule pokazuje osobę z innej branży. Jedno, co na pewno łączy te kobiety, to przedsiębiorczość i ich wyjątkowe drogi sukcesu. Na LinkedInie możemy bliżej poznać wyjątkowych specjalistów i specjalistki w swoich dziedzinach. Nawet jeśli nie działają w Twojej branży – z ich dobrze prowadzonej komunikacji, możesz czerpać naprawdę wiele inspiracji, poleceń, wydarzeń oraz wskazówek, jak samemu pokazać swoją eksperckość.

Zachęcamy do budowania Sieci kontaktów i jeśli jeszcze tego nie robisz – do zaobserwowania również profilu Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, na którym codziennie dzielimy się nową dawką inspiracji!


Chcemy, aby kobiety w Polsce były samostanowiące, sprawcze i niezależne finansowo. Dlatego kompleksowo wspieramy przedsiębiorczość kobiet, poprzez: rozwijanie kobiecej społeczności zawodowej, inicjowanie programów akceleracyjnych i biznesowych, popularyzowanie kobiecych sieci anielic biznesu i instrumentów finansowania dla startupów.

INSTAGRAM
POZNAJ NAS LEPIEJ

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera zawierającego informacje o bieżącej i planowanej działalności Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, przesyłanego przez Fundację pod podany przeze mnie adres poczty elektronicznej.

Oświadczam, że zapoznałem/-am się z Polityką prywatności.