Pomysły na innowacje społeczne biorą się zazwyczaj z potrzeb grupy, z którą pracujemy. Możliwość obserwacji tej grupy, przeprowadzenie badania, wsparte raportami zewnętrznymi – dają najlepszą odpowiedź na pomysł na innowacje. Pomysł bez zdiagnozowanej potrzeby nie ma sensu. Pomysły też biorą się z sytuacji, jaka występuje w społeczeństwie – jezeli wiemy, że mamy zasoby i narzędzia, aby je zrealizować. Przykładem może być migracja kobiet z Ukrainy, wsparcie przedsiębiorczyń – kobiet w czasie pandemii – mówi Paulina Kołodziejak – Łaska, dyrektorka działu cyfrowego i partnerstw Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.
Jednym z ważniejszych tematów, któremu przyglądały się autorki Kursu projektowania innowacji społecznych, są wyzwania innowatorów i innowatorek społecznych. Podpowiedzi, jak skuteczniej działać można znaleźć w autorskiej mapy wyzwań społecznych, która pomaga odpowiadać na pytanie skąd brać pomysły na innowacje społeczne i przedstawia proces jak projektować innowacje społeczne.
Mapa to jedno z narzędzi nowopowstałego laboratorium Innowacji Społecznych. Lab wspiera w odkrywaniu i czytaniu otoczenia jako źródła możliwości do działań, w ramach których generowany jest pozytywny wpływ.
Innowatorzy społeczni to w naszym LABie architekci lepszego jutra, z którymi podczas kursu projektowania i innych planowanych przedsięwzięć; wspólnie odkrywamy morze możliwości do działania, celem generowania pożądanych zmian w otoczeniu – mówi Magdalena Kubów, ekspertka ds. zarządzania, Uniwersytet SWPS.
Ważnym narzędziem, które można lepiej poznać dzięki mapie innowacji, są wskaźniki obiektywne i subiektywne, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób można wpływać na jakość życia poprzez konkretną innowację społeczną. Ogromną rolę odgrywa też wpływometr, który wspiera innowatorów w ocenie potencjału rozwojowego ich inicjatyw.
Mapę innowatorów można pobrać ze strony https://siecprzedsiebiorczychkobiet.pl/innowacje/
Projekt „Przedsiębiorczość społeczna – kurs podstawowy” o numerze EOG/21/K4/W/0044 jest finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2014 – 2021 oraz środków krajowych. Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG) reprezentuje wkład Islandii, Liechtensteinu i Norwegii – trzech krajów EFTA (Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu) w tworzenie Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej. Kwota dofinansowania w ramach Funduszy EOG wynosi 118 217 € i pochodzi ze wspomnianych wcześniej państw (Islandii, Liechtensteinu i Norwegii).
Przedsięwzięcie realizowane jest w trójstronnym partnerstwie: Uniwersytetu SWPS (lider projektu), Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet i Stiftelsen Mangfold i Arbeidslivet.
Link do strony projektu: https://swps.pl/nauka-i-badania/projekty/42-projekty-naukowe/32236-przedsiebiorczosc-spoleczna-kurs-podstawowy.
Copyright 2024 – Sieć Przedsiębiorczych Kobiet
Wygląda na to, że nie dodał Pan/i jeszcze żadnych produktów do koszyka.
Przeglądaj produktyŻeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.